تبیان، دستیار زندگی
کمیته فنی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی و رضا نادریان را به عنوان نفرات منتخب تیم ملی تکواندو کشورمان در بازیهای....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعی و نادریان المپیکی شدند

ساعی و نادریان المپیکی شدند

کمیته فنی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی و رضا نادریان را به عنوان نفرات منتخب تیم ملی تکواندو کشورمان در بازیهای المپیک 2008 پکن انتخاب کرد.

به نقل از مهر، کمیته فنی فدراسیون تکواندو ظهر روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد و با بررسی عملکرد چهار تکواندو کار مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی در بازیهای انتخابی اخیر، هادی ساعی و رضا نادریان را برای حضور در بازیهای المپیک 2008 پکن انتخاب کرد.

بدین ترتیب هادی ساعی در وزن 80- کیلوگرم و رضا نادریان در وزن 58- کیلوگرم در مسابقات تکواندو بازیهای المپیک 2008 پکن به نمایندگی از کشورمان با حریفان مبارزه خواهند کرد.

ساعی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی یوسف کرمی را از پیش رو برداشت و رضا نادریان با غلبه بر بهزاد خداداد به این مهم دست یافت.

ساعی: مسئولیت سنگینی برعهده دارم

ساعی و نادریان المپیکی شدند

سرگروه تیم ملی ایران پس از کسب مجوز حضور در المپیک ابراز امیدواری کرد برای سومین دوره پیاپی بتواند از این رویداد بزرگ با دست پر به میهن اسلامی بازگردد.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق افزود: کادر فنی مسئولیت بزرگی برعهده من قرار داد. به همین دلیل باید بیش از پیش تمرین کنم چرا که معتقدم تنها انتخاب شدن ملاک نیست و کسب نتیجه مهمتر از آن است. من سخت تلاش می کنم تا  از عهده این مسولیت با سربلندی خارج شوم.

وی درمورد انجام نشدن مبارزه با یوسف کرمی اظهار داشت: آسیب دیدگی دست راستم  باعث شد نتوانم در مبارزه  انتخابی شرکت کنم و به تشخیص پزشکان بعد از یک هفته می‌توانم پابه پای دیگر نفرات تمرینات سنگین را انجام دهم.

دارنده دو مدال برنز و طلای المپیک در مورد یوسف کرمی تصریح کرد: وی یکی از قهرمانان صاحب نام تکواندو ایران و جهان است که در این دوره هم شایسته حضور در المپیک و کسب مدال بود.

وی درمورد خداداد نیز تاکید کرد: آسیب دیدگی پا مانع از آن شد تا بهزاد خداداد از تمام توان خود استفاده کند ولی این مسئله چیزی از ارزشهای او کم نمی کند و همان قدر که برای نادریان آرزوی موفقیت می کنم برای او متاسفم.

ساعی در پایان گفت: اگر برنامه‌های تمرینی خود را به همین نحو ادامه دهم بدون شک با مدال از سومین حضور خود در المپیک بازمی گردم و این اطمینان را می دهم که آسیب دیدگی دستم مانع  حضورم در اردوها نخواهد شد.

نادریان: نماینده شایسته ای برای تکواندو ایران خواهم بود

ساعی و نادریان المپیکی شدند

تکواندوکار وزن اول تیم ملی ایران پس از کسب جواز حضور در المپیک گفت: بهزاد خداداد از بهترینهای تکواندو جهان است و تنها به دلیل آسیب دیدگی نتوانست توانایی های خود را بروز دهد.

رضا نادریان با بیان این مطلب گفت: از اینکه توانستم به عنوان نماینده تکواندو ایران به بزرگترین رویداد ورزشی جهان راه پیدا کنم بسیار خوشحالم و در مدت باقی مانده با تمام وجود برای رسیدن به آمادگی مطلوب در پکن تلاش می کنم.

وی ادامه داد: تنها هدف من در المپیک کسب مدال است و در این راه از تجربیات ارزنده بهزاد خداداد که همواره  به عنوان یک الگو برای من مطرح بوده، استفاده می کنم.

قهرمان نوجوانان جهان و نایب قهرمان آسیا در مورد دیدار با خداداد افزود: مبارزه پرهیجانی را در راندهای اول و دوم شاهد بودیم ولی  در راند سوم به دلیل تشدید آسیب دیدگی  خداداد از هیجان بازی کاسته شد. به عبارتی این مبارزه دو راند بیشتر طول نکشید و در راند سوم سعی داشتم به گونه ای بازی را اداره کنم که آسیب دیدگی خداداد تشدید نشود.

وی در خصوص برنامه های آینده خود اظهار داشت: از این پس در اختیار کادر فنی هستم و طبق برنامه آنها برای کسب بهترین نتیجه تلاش خواهم کرد.

نادریان در پایان با ابراز تاسف از مصدومیت بهزاد خداداد، آرزو کرد وی هر چه سریعتر به میادین قهرمانی بازگردد.

کرمی: نمی دانم چرا خط خوردم

ساعی و نادریان المپیکی شدند، کرمی

دارنده مدال برنز المپیک آتن بعد از ازدست دادن شانس حضور در المپیک گفت: دیدارهای انتخابی باید زودتر برگزار می شد تا کار به اینجا کشیده نمی شد.

یوسف کرمی اظهارداشت: تا صبح پنجشنبه نمی دانستم که دیدارهای انتخابی برگزار نمی شود به همین دلیل در طول هفته سخت تمرین کرده و 7 کیلو وزن کم کردم. حتی روز چهارشنبه هم سخنی از انتخاب کادرفنی نبود و هم من و هم ساعی  وزنکشی کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری دیدار انتخابی قانع کننده بود ولی هنوز نمی دانم چرا خط خوردم  قطعا ساعی شایسته حضور در المپیک بود که کادر فنی وی را انتخاب کرده است، من هم به این انتخاب اعتراضی ندارم.

دارنده مدال برنز المپیک آتن همچنین تاکید کرد: تنها سخن من این است که ای کاش  زودتراعلام می شد تا من هم پی کارم می‌رفتم، مسابقات انتخابی باید برگزار می‌شد تا کمبود وقت ما را مجبور به قبول چیزهای ناخواسته نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همه از یک خانواده هستیم و باید تابع تصمیم کادر فنی باشیم چون رضا مهماندوست و مجید افلاکی دلسوزانه برای تیم زحمت کشیدند و واقعا دستشان درد نکند.  در هر صورت همه چیز تمام شد و حرف زدن و حاشیه درست کردن کار درستی نیست.

کریمی در خصوص خداداد گفت: بهزاد نباخت بلکه تلف شد. وی هم دچار آسیب دیدگی بود و بهتر بود به این تکواندوکار هم فرصت می‌دادند تا حقش را ادا می کردند.

خداداد: می دانستم نفرات مورد نظر انتخاب شده اند

ساعی و نادریان المپیکی شدند، خداداد

پرافتخارترین تکواندوکار وزن دوم ایران گفت: از قبل هم می‌دانستم که انتخاب ها انجام شده با این وجود ترجیح دادم که با حضور در میدان مبارزه حذف شوم و به این کار خود افتخار می کنم.

بهزاد خداداد بعد از از دست دادن شانس حضور در المپیک ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: آمدم تا به برخی افراد بگویم بهزاد خداداد هنوز هم هست و خیلی چیزها را ثابت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با وجودی که از پزشک معتمد فدراسیون تکواندو تا ???تیرماه استراحت داشتم اما به سالن مسابقات آمدم تا خیلی چیزها را اثبات کنم. آنهایی که خداداد را می‌شناسند مطمئن هستند که حتی ? ??درصد کارایی خودم را هم نداشتم، اما نمی‌توانم خیلی چیزها را برزبان بیاورم.

خداداد، ساعی را یکی از اسطوره های تکواندو دنیا معرفی کرد و افزود: او مدالهای فراوان و با ارزشی را برای کشورمان کسب کرده و به نوعی دنیایی از افتخار است اما او هم مصدوم بود. ولی مسائلی پیش آمد که ناچار شدم به میدان بیایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از مسابقه حتی خود را گرم نکردم چون می‌دانستم با این مصدومیت نمی‌توانم کاری بکنم. اما نشان دادم که چقدر تفاوت بین بازیکنان است. در روزهای اخیر به لحاظ فکری و روحی شرایط سختی داشتم اما راضی هستم به رضای خدا و منتظر فرصت‌های بعدی در میادین دیگر می مانم.

دارنده مدالهای طلا جهان در پایان با آرزوی موفقیت برای نادریان گفت: امیدوارم  آنهایی که در زمان قهرمانی خداداد و بی باک زبان به تحسین می گشودند وقتی که یک قهرمان دچار مصدومیت می شود هم وی را فراموش نکنند.

ذوالقدر: انتخاب ساعی و نادریان بهترین انتخاب بود

ساعی و نادریان المپیکی شدند، ذوالقدر

مدیر فنی تیم ملی تکواندو کشورمان در نشست انتخابی تیم ملی تاکید کرد انتخاب هادی ساعی و رضا نادریان بهترین انتخاب کادر فنی بود.

به نقل از مهر، مدیر فنی تیم ملی تکواندو در ابتدای این جلسه اظهارداشت: کادر فنی تیم ملی با وسواسی خاص  برای انتخاب بهترین نفر برای حضور در المپیک تلاش کرد و در همین رابطه هم  در تمامی مراحل آماده‌سازی تیم ملی جدول ارزشیابی بر اساس عملکرد نفرات در تمرینات و مسابقات داخلی و خارجی دو گزینه المپیکی انتخاب کرد.

وی وسواس فراوان کادر فنی را دلیل ضعف این نفرات ندانست و اظهارداشت: هدف اصلی ما این بود تا ورزشکاران به خودباوری رسیده و خط خورده ها تا المپیک کنار باشند و ما را یاری دهند.

حسن ذوالقدر همچنین به انتخاب نادریان اشاره کرد و با تبریک به وی گفت: بهزاد خداداد سالهاست در کنار تیمی ملی و به عنوان یک  ملی‌پوش سال‌های سال زحمت کشیده افتخارات فراوانی تاکنون کسب کرده که هیچگاه از خاطره ها پاک نخواهد شد و من متاسفم که شانس حضور در المپیک را از دست داد.

مهماندوست: یکی از بهترین تیم های ورزشی ایران هستیم

ساعی و نادریان المپیکی شدند

سرمربی تیم ملی تکواندو، تیم تکواندو را یکی بهترین تیم های ورزشی ایران عنوان کرد و گفت: تمام مردم از این تیم انتظار کسب مدال دارند و این کار ما را دو چندان دشوار می کند.

علیرضا مهماندوست ادامه داد: در شش ماه گذشته تمامی معیارهای فنی، جسمانی و اخلاقی نفرات مدعی حاضر در اردو را مد نظر قرار داده و تنها هدف مان این بود تا این معیارها باعث اعزام بهترین‌ها شود. به همین دلیل در پایان انتخابی که شاهد بودید، نادریان به عنوان گزینه وزن اول المپیک انتخاب شد و با توجه به معیارهای به دست آمده "هادی ساعی" نیز در وزن سوم المپیک به روی شیاب چانگ خواهد رفت.

وی در مورد برتری ساعی برابر کرمی خاطر نشان کرد: برتری ساعی در اولین مسابقه انتخابی در مقابل مهدی بی‌باک کسب مدال طلا در مسابقات کسب سهمیه المپیک و انصراف کرمی از انجام انتخابی برابر ساعی از جمله معیارهایی بود که رای به برتری ساعی داد.

سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: در تست‌های آمادگی جسمانی انجام شده امتیاز ساعی بالاتر از رقیب بود که نشان از  آمادگی جسمانی او میداد. ضمن اینکه ساعی در همان انتخابی مرحله اول با شرایط بهتری پیروز میدان شد.

مهماندوست در پایان گفت: از روز شنبه دورجدید تمرینات تیم ملی آغاز و تا زمان اعزام به المپیک ادامه خواهد داشت.