تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تربیت بدنی، گفت: مجموعه ورزشی آزادی تهران به شهر دانشگاهی ورزش تبدیل خواهد شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزشگاه آزادی دانشگاه ورزش می شود

ورزشگاه آزادی دانشگاه ورزش می شود

رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: مجموعه ورزشی آزادی تهران به شهر دانشگاهی ورزش تبدیل می شود.

به نقل از سایت سازمان، مهندس علی آبادی، در مراسم واگذاری 15 قطعه از اراضی مجموعه ورزشی آزادی تهران به فدراسیون های ورزشی جهت احداث آكادمی تخصصی آن رشته ها، اظهار داشت: مطلبی كه همواره در محافل گوناگون در مورد آن صحبت می شد، بحث علمی كردن ورزش بوده و هست و هیچ كس این مبحث را بازنمی كرد كه علمی كردن ورزس به چه معنایی است و چه روشی باید در پیش گرفت تا به اهداف مورد نظر رسید.

وی با اشاره به عدم كاربردی بودن تحصیلات دانشگاهی رشته تربیت بدنی خاطرنشان كرد: آن چیزی كه به عنوان تولید دانشگاهی در كشور، وجود دارد در حوزه ورزشی عملیاتی نیست و نتوانسته است به درستی نقش خود را ایفا كند. به عنوان مثال گاهی چهره های دانشگاهی نتوانسته اند در عرصه مدیریت ورزش موفق شوند و این در حالی است كه چهره های ورزشی به خوبی از عهده این كاربرآمده اند، چون در متن ورزش قرار داشته اند.

رئیس سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: بنابراین این موضوع ضروری می نماید كه در خود ورزش نیز تحصیلات دانشگاهی را قرار دهیم كه برای نیل به این موضوع برای ایجاد شهر دانشگاهی ورزش بهترین مكان مجموعه ورزشی آزادی است و واگذاری این 15 قطعه زمین در راستای همین هدف و برای ایجاد آكادمی های تخصصی صورت گرفته است تا مقوله آموزش ورزش هم تئوریك و هم عملیاتی باشد.

ورزشگاه آزادی دانشگاه ورزش می شود

وی خاطر نشان کرد: ایجاد یك دانشگاه علمی – كاربردی را برای ورزش یكی از برنامه های سازمان تربیت بدنی اعلام كرد و گفت: با عملی شدن این ایده مربیان رشته های مختلف در این دانشگاه به صورت علمی آموزش داده می شوند و ما در آینده دكترای مربیگری، فوق لیسانس و لیسانس مربیگری رشته های مختلف را از چهره های ورزشی خواهیم داشت. البته این موضوع باید بررسی كارشناسی دقیق شود تا بیشترین بهره را ورزش كشور از آن ببرد.

علی آبادی با اشاره به گسترش اماكن ورزشی در سطح كشور در دولت نهم، یادآور شد: باید اماكن ورزشی این 15 فدراسیون به شكلی مناسب، استاندارد و با یك وحدت رویه بنا شود تا استفاده بهینه از آنها صورت گیرد.

در این مراسم 15 قطعه از اراضی مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون های كونگ فو، ووشو، كاراته، جودو، اسكواش، كبدی، بولینگ و بیلیارد، تیراندازی با كمان، تیراندازی (جهت اهداف پروازی) قایقرانی (جهت اسلالوم) والیبال (جهت والیبال ساحلی)، ورزش های سه گانه، آمادگی جسمانی و ایروبیك، اسكیت و ورزش های نابینایان و كم بینایان قرار گرفت.

همچنین حسین هادیانی، مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور گزارشی از عملكرد این شركت را ارائه كرد و محمدرضا یزدانی خرم، رئیس فدراسیون كشتی نیز در سخنانی خواستار ایجاد اماكنی نظیر درمانگاه شبانه روزی، رستوران، مسجد، سالن تئاتر و سینما، كتابخانه، مركز بازی های رایانه ای و خوابگاه مجهز در مجموعه ورزشی آزادی شد.