تبیان، دستیار زندگی
Internet Explorer یكى از محبوب ترین مرورگرهاى صفحات وب است برنامه اى با توانایى هاى بالا كه تنها با گذاشتن اندكى وقت از شما یك كاربر حرفه اى مى سازد پس همراه ما باشید در ادامه این ستون. • سفارش كردن سرصفحه و پاصفحه در صفحات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرورگرى محبوب (قسمت 2)


Internet Explorer یكى از محبوب ترین مرورگرهاى صفحات وب است برنامه اى با توانایى هاى بالا كه تنها با گذاشتن اندكى وقت از شما یك كاربر حرفه اى مى سازد پس همراه ما باشید در ادامه این ستون.

• سفارش كردن سرصفحه و پاصفحه در صفحات وب



شاید برایتان جالب باشد كه بدانید سرصفحه و پاصفحه اى كه Internet Explorer در هنگام چاپ به صفحات اضافه مى كند را مى توانید به دلخواه تغییر دهید. براى این كار به این طریق عمل كنید: از منوى File فرمان Page Setup را اجرا كنید بعد بر روى علامت؟ واقع در سمت راست بالاى پنجره كلیك كرده و در حالى كه یك علامت؟ به اشاره گر ماوس اضافه شده است بر روى كادر مقابل Header یا Footer كلیك كنید. با این عمل لیستى از كدهاى مورد استفاده را مشاهده خواهید كرد.

• حذف محدودیت نمایش سایت ها



در صورتى كه رمز عبورى را كه براى Content Advisor تعیین كرده اید را فراموش كرده اید، با دستكارى در رجیسترى ویندوز مى توانید این محدودیت را به راحتى و با روش زیر غیرفعال كنید ابتدا فرمان Regedit را از طریق Run در منوى Start اجرا كنید بعد مسیر زیر را از قسمت سمت چپ پنجره ویرایشگر رجیسترى دنبال كنید.

HKEY_LOCAL_MACHINE/ SOFTWARE/Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies/Ratings در ناحیه سمت راست Key را انتخاب كرده، كلید Delete را از روى صفحه كلید فشار دهید.

ویرایشگر رجیسترى را ببندید در مرحله بعد برنامه Internet Explorer را اجرا كرده، از منوى Tools فرمان Internet Options را انتخاب نمایید در برگه Content بر روى Disable كلیك كنید و در پاسخ به رمز عبور، یك كاراكتر را به دلخواه وارد كرده بر روى OK كلیك كنید.

• حذف پنجره اعلام پایان عملیات دریافت فایل (Download)



هنگامى كه دریافت فایل با موفقیت به پایان برسد، برنامه Internet Explorer با نمایش یك پنجره اتمام عملیات را به شما اطلاع خواهد داد جهت غیرفعال كردن نمایش این پنجره باید فرمان Internet Options را از منوى Tools اجرا نمایید و در مرحله بعد برگه Advanced را انتخاب كنید و از قسمت Browsing گزینه Notify when downloads complete را غیرفعال كنید.

• نمایش تمام صفحه (Full Screen)



براى مشاهده یك سایت به صورت تمام صفحه باید فرمان Full Screen را از منوى View انتخاب كرده و یا كلید F11 را فشار دهید و جهت پنهان كردن خودكار نوار ابزار بالاى صفحه مى توانید بر روى قسمتى از این نوار كلیك راست كرده، گزینه Auto Hide را انتخاب كنید در صورتى كه پنجره را در همین وضعیت ببندید، پس از اجراى مجدد Internet Explorer، وضعیت نمایش تمام صفحه حفظ خواهد شد.

• دكمه Go مزاحم و ناكارآمد



در نسخه هاى قبلى برنامه Internet Explorer تعداد زیادى از كاربران از اینكه مى بایستى پس از تایپ آدرس مورد نظر كلید ENTER را فشار دهند اطلاع نداشتند، شركت مایكروسافت جهت راهنمایى این دسته از كاربران دكمه Go را در سمت راست نوار آدرس تعبیه كرد. جهت حذف این دكمه به این طریق عمل كنید: بر روى دكمه Go در سمت راست نوار آدرس كلیك راست نمایید و در منوى ظاهر شده گزینه Go Button را غیر فعال كنید.

• نمایش پنجره Internet Explorer در وضعیت دلخواه



براى تغییر اندازه پیش فرض پنجره Internet Explorer باید پس از اجراى برنامه Internet Explorer، پنجره آن را به اندازه دلخواه تغییر دهید و در حالى كه كلید Shift را پایین نگه داشته اید پنجره مذكور را ببندید در دفعات بعد پنجره IE در اندازه و موقعیت تعیین شده ظاهر خواهد شد.

برگرفته از روزنامه شرق