تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا با تیم های فلسطین و قطر همگروه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همگروهی ایران با فلسطین و قطر

همگروهی ایران با فلسطین و قطر

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا با تیم های فلسطین و قطر همگروه شد.

به نقل از مهر، در نشست روز دوشنبه علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با سعدی زریقات، دبیرکل و اعضا فدراسیون فوتبال غرب آسیا قرارداد میزبانی پنجمین دوره مسابقات فوتبال این منطقه به امضا رسید و مقرر شد این مسابقات طی روزهای 7 تا 15 آگوست (17 تا 25 مرداد) به میزبانی کشورمان و در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود.

در ادامه این جلسه مراسم قرعه کشی پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا برگزار شد و تیم های حاضر در این رقابت ها به شرح زیر در دو گروه سه تیمی تقسیم شدند:

گروه A :  ایران، فلسطین و قطر

گروه B : اردن ، سوریه و عمان

قرار بود تیم ملی فوتبال بحرین، لبنان و عراق نیز در پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا حضور یابند که بنا به دلایل مختلف از شرکت در رقابت ها کناره گیری کردند.

بنابر اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال غرب آسیا، تیم ملی بحرین به دلیل رعایت نکردن قوانین شرکت در این رقابت ها و اینکه اعلام کرده بود با تیم زیر 23 سال خود به مصاف تیم های غرب آسیا خواهد آمد با تصمیم WAFF از این مسابقات کنار گذاشته شد.

پیش از این نیز فدراسیون های فوتبال عراق و لبنان به دلیل شرایط داخلی کشورهای شان از حضور در این مسابقات انصراف داده بودند.

براساس اعلام فدراسیون فوتبال غرب آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار افتتاحیه پنجمین دوره این مسابقات روز هفتم اوت (هفدهم مردادماه) به دیدار فلسطین می رود.

ایران با دو میزبانی مسابقات فوتبال غرب آسیا تاکنون سه بارسابقه قهرمانی این رویداد در سال های 2000 (اردن) 2004 (ایران) و 2007 (اردن) را در کارنامه خود دارد.