تبیان، دستیار زندگی
محمدمایلی کهن فوتبال را موهبتی الهی خواند که افراد باید راه درست استفاده کردن از آن را بیاموزند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایلی کهن: فوتبال جنگ نیست

مایلی کهن: فوتبال جنگ نیست

محمدمایلی کهن فوتبال را موهبتی الهی خواند که افراد باید راه درست استفاده کردن از آن را بیاموزند.

به نقل از مهر، محمد مایلی کهن در حاشیه همایش فوتبال و رسانه ضمن بیان این مطلب افزود: این روزها روی فرهنگ مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا تامل زیادی شده است و خیلی ها روی توجه به صحنه های آموزنده این مسابقات تاکید دارند. متاسفانه تا همین چند سال پیش چنین چیزهایی از تلویزیون پخش نمی شد. دلیلش را نمی دانم اما ما از دیدن آن محروم بودیم.

وی در ادامه فوتبال را موهبتی الهی خواند و خاطر نشان کرد: فوتبال موهبتی الهی است اما ما بلد نیستیم از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

مایلی کهن با انتقاد از کسانی که فوتبال را به جنگ تشبیه می کنند، گفت: فوتبال جنگ نیست، یک مبارزه شرافتمندانه است. اشک در چشمانم جمع می شود وقتی می شنوم که فوتبال را جنگ می خوانند. اصلا کوبرتن برای اشاعه فرهنگ صلح و آشتی جام جهانی را بنا نهاد نه اینکه موجبات جنگ و دعوا را فرهم آورد. فوتبال یک موهبت الهی است که می شود از این موهبت خوب یا بد استفاده کرد. ما باید راه درست استفاده کردن آن را بیاموزیم.

مایلی کهن: فوتبال جنگ نیست

وی با انتقاد از تصمیمات کلان مسئولان ورزش کشور که زمینه را برای انتقال تیم های تهرانی به شهرستان های مختلف فراهم می آورند، اظهار داشت: پاس را به همدان فرستادند و قرار است صباباتری را هم به شهری دیگر بفرستند. به راستی برای چه این انتقالات صورت می گیرد. برای اینکه فوتبال رشد کند؟ یعنی با این کار قرار است بخشی از مشکلات فوتبال برطرف شود؟ حال اگر یکی از این تیم ها از لیگ برتر سقوط کرد، تکلیف چه می شود؟! آن وقت قرار است چه اقدامی صورت بپذیرد؟!

این کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه بحث فسخ قرارداد کریمی با باشگاه استقلال اهواز را پیش کشید و افزود: من نسبت به برخی کارهای کریمی انتقاد دارم و شاید مخالف برخی اقدامات او باشم اما نمی دانم چرا اجازه ندادند به خاطر یک نقد ساده سرمربی استقلال اهواز شود. چرا؟ چون عملکرد رئیس سازمان تربیت بدنی را نقد کرده است؟!

وی خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را درست کنیم. مگر امروز همه جا نمی گویند لامپ اضافی را خاموش کنید. اما در همین سازمان تربیت بدنی که من کارمند آن هستم این مورد رعایت نمی شود. در سازمان تربیت بدنی برای نمایش منشور هشتگانه این سازمان از نور چهار پروژکتور استفاده می کنند.

مایلی کهن: فوتبال جنگ نیست

وی افزود: مگر وزارت نیرو نمی گوید لامپ اضافی خاموش، بروید در ساختمان های ادارای این وزارتخانه و ببیند چقدر برق بیهوده هدر می رود. اگر در همین ادارات لامپ های اضافه را خاموش کنند دیگر نیازی نیست من با همسرم برای صرفه جویی در مصرف برق دعوا کنم. متاسفانه امروز مسئولان مردم را خطاب قرار می دهند اما خود به اصلش نمی پردازند.

سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عربستان که به شکست این تیم در ضربات پنالتی انجامید اشاره کرد و گفت: پس از پایان مسابقه همه بازیکنان گریه می کردند. در آن شرایط من رفتم از بازیکنان خواستم و از آنها خواهش کردم که بروند و با بازیکنان عربستانی دست بدهند . ما این کار را کردیم و به همه آنها تبریک گفتیم. کاری که امروز در مسابقات جام ملت های اروپا مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است ما در سال 1996 آن را انجام دادیم.

مایلی کهن در خاتمه گفت: برایم مهم نیست که فلانی از من شکایت کرده است. این روزها از این دادگاه به آن دادگاه و از این کلانتری به آن کلانتری می روم تا پاسخگوی شکایت آقایان باشم. برایم این مسائل مهم نیست چرا که می خواهم از حق دفاع کنم.