تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مصباح یزدی گفتند: تا مدت‌ها پس از انقلاب اسلامی، عده‌ای اعتقاد داشتند وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی باید ادامه دهنده برنامه‌های وزارت فرهنگ رژیم طاغوت باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مصباح یزدی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند‌ تحول اساسی است

مصباح

آیت الله مصباح یزدی گفتند: تا مدت‌ها پس از انقلاب اسلامی، عده‌ای اعتقاد داشتند وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی باید ادامه دهنده برنامه‌های وزارت فرهنگ رژیم طاغوت باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ‌آیت الله مصباح یزدی در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کردند: متاسفانه در دوران پس از انقلاب،‌ این وزارتخانه همچنان با همان ساز و کار قبلی و با همان نیروها و ابزار شکل گرفت،‌تا جایی که عده ای معتقد بودند،‌وزارت ارشاد هیچ وظیفه ای در قبال اسلام ندارد و کار تبلیغ اسلام را تنها روحانیون باید برعهده داشته باشند.

ایشان ایجاد تغییر و تحول را در نگرش این وزارتخانه نسبت به مقوله‌های فرهنگی ضروری دانسته و گفتند: امروز مسئولانی که قصد بازسازی ونوسازی این وزارتخانه را دارند و خواستار ایجاد تغییر و تحول در آن هستند با مشکلات جدی روبرو هستند و آن هایی که با این تغییرات مخالفند، ‌در برابر آن موضع گیری می کنند.

آیت الله مصباح یزدی افزودند: خوشبختانه در شرح وظایف این وزارتخانه می‌توان مواردی را پیدا کرد که راه را برای انجام کارهای فرهنگی هموار می سازد.

ایشان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای انجام فعالیت‌های فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند با تصویب و ارائه قوانین لازم و برنامه‌های ثابت،‌زمینه را برای اجرای دقیق و مستمر آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم آورد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تربیت افراد کارآمد را برای ایجاد تحول در این وزارتخانه ضروری دانسته و تصریح کردند: تا زمانی که نیرو و مجری خوب و کارآمد وجود نداشته باشد،‌ نباید انتظار تغییر و تحول درکاری را داشته باشیم.

آیت الله مصباح یزدی یکی از راه‌های تربیت نیروهای فرهنگی را مشارکت با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها دانسته و تصریح کردند: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می تواند مانند برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با تاسیس دانشگاه اختصاصی، نیروهای متخصص و متعهد مورد نیاز خود را جذب کند.

ایشان به شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرده و اظهار داشتند: وقتی مقام معظم رهبری با حساسیت ویژه ای بحث شبیخون فرهنگی غرب را مطرح کردند، انتظار این بود که مسئولین و مجریان مملکت با درک این نگرانی، به مقابله جدی با آن بپردازند، اما متاسفانه مشاهده شد که در موارد زیادی حتی مجریان دارای تفکرات ضد اسلامی و ضد انقلابی بودندکه طبعاً از آنها انتظار مقابله با تهاجم فرهنگی نمی رفت.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کردند: باید تا جایی که می توانیم به اسلام،‌اخلاق و معنویت خدمت کنیم و این را از دغدغه های دائمی خود بدانیم.

ایشان همچنین به جایگاه مهم شهر مقدس قم و برنامه ریزی دشمن برای تخریب فرهنگی آن اشاره کرده و گفتند: اصراری که دشمن برای تخریب فرهنگی و دینی شهر قم دارد با هیچ شهر و منطقه ای در کشور قابل مقایسه نیست، زیرا آنها معتقدند اگر فضای فرهنگی و معنوی قم را عوض کنند،‌کل کشور تغییر پیدا می کند، اما خوشبختانه قم همچنان به صورت یک دژ مستحکم فرهنگی و مذهبی باقی است و این امر به خاطر وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)،‌ حضور مراجع معظم تقلید و مردم مومن و انقلابی این شهر است.