تبیان، دستیار زندگی
اولین نشست مدیران مدارس علمیه قم با مدیر جدید حوزه در مدرسه آیت الله العظمی‌گلپایگانی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر مدارس علمیه قم

20 اردوی آموزشی، تفریحی در حال برگزاری است

مدیر مدارس

اولین نشست مدیران مدارس علمیه قم با مدیر جدید حوزه در مدرسه آیت الله العظمی‌گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلین مولایی در این نشست گفت:در این مقطع حساس و مهم بعد از گذشت سالیان طولانی، ندای تحول در حوزه از ناحیه مقام معظم رهبری بلند شد و حوزه شاهد بالندگی و رشد و ارتقاء بویژه در دوران مدیریت آیت الله مقتدایی خواهد بود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه قم افزود: 45 مدرسه در قم وجود دارد که 25 مدرسه آموزشی بوده و 4144 طلبه در آنها مشغول تحصیل هستند و20 مدرسه نیز در سطح دو خوابگاهی وجود دارد که در مجموع  مدارس علمیه قم با شش هزار طلبه از پتانسیل خوبی برخوردار است.

مدیر مدارس علمیه قم خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام رضا (ع) شهر جعفریه، مدرسه علمیه سید الشهدء تحت اشراف آیت الله شبیری زنجانی ومدرسه علمیه امام جواد (ع) از جمله مدارسی هستند که در سال جاری به مجموع مدارس علمیه اضافه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی گفت: طرح اساتید ثابت در مدارس علمیه اجرائی شده، اما جایگاهی برای هیئت های علمی مدارس تعریف نشده بودکه امسال با منابع مختصر، حضور یک عضو از اعضای هیئت علمی اجرایی شد و برای توسعه آن نیازمند عنایت مدیر حوزه هستیم.

مدیر مدارس علمیه قم: برگزاری نشست ماهانه مدیران مدارس به صورت منظم، برگزاری کارگاههای مدیران برای دانش افزایی در مشهد وشهرستان بابل وتشکیل بسیج تصحیح قرائت طلاب را از جمله کارهای انجام شده در سال گذشته بیان کرد وافزود: برگزاری مسابقه بزرگ حفظ خطبه حضرت زهرا (س) که با استقبال20 هزار طلبه در سراسر کشورمواجه شد، موجب شد ستادی تحت عنوان ستاد فرهنگی حوزه‌های علمیه متشکل از مدیریت مدارس، مرکز مدیریت خواهران، جامعه الزهرا(س) تشکیل شود که ششصد مدرسه در کشور را تحت پوشش دارد و متون روایی اهل بیت (ع) به صورت مداوم به مسابقه حفظ گذاشته و این خلاء را پر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مولایی گفت: طرح ساماندهی اردوهای طلاب مدارس در سال گذشته تهیه وتدوین شده و امسال شاهد برگزاری 20 اردو در مناطق خوش آب و هوای  کشور هستیم.

وی افزود: برگزاری همایش تجلیل از معممین جوان به صورت سالانه از جمله اقدامات مدیریت مدارس در سال گذشته بود.