تبیان، دستیار زندگی
اردوی آموزشی طلاب ممتاز مقطع دیپلم مدارس علمیه قم در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون آموزش حوزه علمیه قم

حوزه، ارتباط طلاب با مردم و زمان تحصیل را مدیریت کند

حوزه

اردوی آموزشی طلاب ممتاز مقطع دیپلم مدارس علمیه قم در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) افتتاح شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور معاون آموزش حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: می‌توان از همه ایام در حوزه بهره گرفت و این که دروس و علوم حوزوی نیاز به تعطیلات گسترده ندارد اثبات نمی‌خواهد، بلکه اگر طلاب مایل باشند و نظام مدیریتی حوزه آمادگی داشته باشد می‌توان همه سال را تحصیل کرد.

وی یکی از محاسن حوزه علمیه قم و حوزه‌های ایران را ارتباط طلاب از همان سال‌های اول با مردم بیان کرد و افزود: باید در این زمینه به حد تعادل برسیم، نه آن چنان گرم تحصیل بود که ارتباط با مردم قطع شود و نه چنان تحقیق را به حاشیه برانیم که دورة به ثمر رسیدن طلبه طولانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور گفت: با مدیریت خوب می‌توان در حوزه مقدمات و سطح را به 5 سال تقلیل داد و هزینه چنین طرحی اثبات یا عدم اثبات آن است.

معاون آموزش حوزه علمیه قم تعطیلات زیاد حوزه را باعث اُفت تحصیلی طلاب بیان کرد و افزود: نظام آموزشی حوزه 170 روز بسته شده، اگر 350 روز تحصیل ادامه داشته باشد و از فرصت‌ها به خوبی بهره‌ برده شود می‌توان دوره تحصیلی را کوتاه کرد.

وی یادآورشد: برای استفاده از فرصت نوآوری با چند شعار توهمی جلوی رشد طلبه را گرفته‌اند و چه کسی و کجا گفته‌اندکه باید تابستان، پنج‌شنبه‌ها، عید نوروز و یا بین روزهای تعطیلی باید تعطیل باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور گفت: حوزه علمیه علاوه بر این که رسالتی نسب به عموم مردم دارد، خود حوزه نیز باید بالنده شود و دانش و شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی به طلاب، بازبینی شود.

وی افزود: برخی از طلاب باید برای شکوفایی و بالندگی حوزه هزینه شوند و گام ورود به این عرصه استفاده درست و مدیریت زمان است.

معاون آموزشی حوزه علمیه قم گفت: افرادی که توانسته‌اند نقش مؤثری ایفا نمایند، نوع استعداد خود راشناخته و به سمت مسائلی که آمادگی آن را نرفته‌اند.