تبیان، دستیار زندگی
نشست کمیته تیم های ملی فوتبال صبح روز دوشنبه با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ برتر برگزار شد و....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ منظم، تیم ملی قدرتمند

لیگ منظم، تیم ملی قدرتمند

نشست کمیته تیم های ملی فوتبال صبح روز دوشنبه با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ برتر برگزار شد و برنامه ها و اردوهای آماده سازی تیم ملی مورد تاکید قرار گرفت.

به نقل از مهر، در این نشست که در محل فدراسیون فوتبال و با حضورمهدی تاج رئیس کمیته تیم های ملی، علی دایی سرمربی تیم ملی، محمد منصور عظیم زاده رئیس کمیته روابط بین الملل، علی کفاشیان و عزیز محمدی به عنوان دو میهمان ویژه  برگزار شد، اعضا پیرامون برنامه اردوهای آماده سازی تیم ملی، برگزاری همزمان مسابقات لیگ برتر به بحث و تبادل نظر پرداختند .

در این نشست برنامه زمانبندی اردوی تیم ملی در اسپانیا و جمهوری چک ، حضور درمسابقات غرب آسیا و دیدار تدارکاتی با تیم ملی مصر در امارات تا پیش از نخستین دیدار رسمی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی نهایی شد.

همچنین مقرر شد تیم ملی و اردوی های آماده سازی آن در اولویت برنامه های سازمان لیگ قرار داشته باشد و تمامی برنامه ریزیها درجهت کمک به تیم ملی و حضور قدرتمند در مسابقات انتخابی جام جهانی سازماندهی شود.

لیگ منظم، تیم ملی قدرتمند

برهمین اساس با موافقت رئیس سازمان لیگ  مقررشد فصل جدید مسابقات لیگ برتر هر 5 روز یکبار برگزار شود و مسابقه تیم هایی که بیش از سه بازیکن در اردوی تیم ملی داشته باشند از سوی سازمان لیگ به زمان دیگری موکول شود اما با برنامه ریزی مناسب بازیهای هشتمین دوره لیگ برتر به موقع برگزار و در اردیبهشت ماه سال 88 به کار خود پایان دهد تا هم لیگ منظم برگزار شده و هم تیم ملی با قدرت در مسابقات مهم مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان برود.

در این نشست قرار بود علی دایی مربیان مورد نظر خود برای اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی را به کمیته تیم های ملی اعلام کند که این موضوع به جلسات آینده موکول شد .

کفاشیان در این جلسه حمایت همه جانبه خود را از تیم ملی اعلام کرد و گفت: تیم ملی از اولویت خاص برخوردار بوده و برای موفقیت تیم ملی کشورمان شرایط مطلوب و ویژه ای را برای بازیکنان وکادر فنی فراهم خواهیم کرد.

درپایان نشست نیز در مورد حضور تیم های فوتبال در بازیهای غرب آسیا بحث شد که در نهایت مقرر شد تمام تیم ها باید با بازیکنان اصلی خود در بازی‌ها به رقابت بپردازند، درغیر اینصورت تیم‌ها باید جریمه پرداخت کنند. پیش از این قرار بود تیم ب ایران در این مسابقات شركت كند.

بنا به اعلام نایب رئیس فدراسیون فوتبال نشست مطبوعاتی مربیان تیم های ملی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان نیز طی روزهای آینده برگزار می‌شود.