تبیان، دستیار زندگی
كردند امسال فینال های ملی در اوپن فرانسه مد شده اند. بعد از فینال تمام روسی زنان، امروز برای اولین بار در تاریخ تنیس دو آرژانتینی فینال یك گرنداسلم را برگزار می كنند "گائوچو" ( گاوچران)های آرژانتین حالا در تنیس هم م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گائوچوها تنیس را هم تسخیر كردند

امسال فینال های ملی در اوپن فرانسه مد شده اند. بعد از فینال تمام روسی زنان، امروز برای اولین بار در تاریخ تنیس دو آرژانتینی فینال یك گرنداسلم را برگزار می كنند

"گائوچو" ( گاوچران)های آرژانتین حالا در تنیس هم می تازند. گیلرموكوریا و گاستون گادیو با شكست حریفان خود به دیدار نهایی راه پیدا كردند و امروز اولین فینال آرژانتینی فینال یك گرنداسلم در تنیس را برگزار می كنند. به این ترتیب آرژانتین برای اولین بار بعد از گیلرموویلاس در سال 1979در یك گرنداسلم قهرمان خواهد داشت.

احتمال یكی از آن شگفتی ها كه در تاریخ گرنداسلم ها به عنوان بازیهای كلاسیك ثبت شدند وجود داشت. تیم هنمن انگلیسی در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی به عنوان یكی از آخرین بازمانده های تنیس تهاجمی، تا پایان مقابل گیلر موكوریا سرو و والی (یك تاكتیك كاملاً تهاجمی كه در آن بازیكن بلافاصله بعد از سرویس به سمت تور حمله می كند) بازی كرد. او در برابر كوریا كه به خاطر اندام ریز، سرعت بالا و مهارتش روی زمین های خاك رس به " شپش خاكی" ملقب است، هیچ گاه تاكتیكش را تغییر نداند و با شهامت همان تنیس تهاجمی و زیبا را كه امروز نادر شده به نمایش گذاشت. به خاطر همین حضور قدرتمندانه هنمن 29 ساله در اوپن فرانسه امسال یك امتیاز بزرگ برای تنیس بود. او به معنای واقعی كلمه، كوریا كه در50 بازی قبلی اش روی خاك 48 بار پیروز شده را دچار دردسر كرده بود. كوریای 22 ساله برای شكست دادن هنمن به 2 ساعت و 47 دقیقه نیاز داشت. اما در نهایت او در چهارست و با نتایج 6-3 و 4-6 و0-6 و5-7 پیروز شد و برای نخستین بار در عمر ورزشی اش به فینال یك گرند اسلم راه پید ا كرد.

این مسابقه در سطح بسیار بالایی بود و همه چیز داشت. تسلیم ناپذیری، خستگی، تنیس تهاجمی، تنیس تدافعی و همه چیز. وقتی كه هنمن ست اول را برده بود و درست دوم 2-4 جلو بود انگار كه ناگهان دچار یك سیاهی شده باشد13 گیم پشت سرهم را باخت. خسته به نظر می رسید و انگار دیگر نیرویی برایش باقی نمانده بود. اما هنمن تسلیم نشد و یك بار دیگر حمله كرد. اما در نهایت این ته مانده قوت هم برای غلبه برگوریا كافی نبود. در هر صورت تیم هنمن كه به عنوان نخستین انگلیسی بعد از فردپری در سال 1936 به نیمه نهایی ولان گاروس راه یافت، نشان داد كه تنیس تهاجمی هنوز نمرده است. گیلرمو گوریا هم كه پدر تنیس دوستش نام گیلرموویلاس بزرگ را روی او گذاشته است، می تواند به زودی به بزرگان این ورزش بپیوندد. او كه انگلیسی هم بلد نیست، باید در دیدار نهایی امروز به مصاف هموطنش گاستون گادیو، نفر چهل و چهارم جهان برود. گادیو در اولین مسابقه نیمه نهایی روز جمعه دیگر هموطنش دیوید نلبندیان را به طرز غیر قابل منتظره یی به راحتی در سه ست متوالی مغلوب كرد. گادیو، به خاطربازی اتلتیك، ضربات محكم استقامت و ظاهرش ملقب به "گاتو" (گریه)، پس از بازی  نتوانست احساساتش را كنترل كند و گریست. بعداً گفت اولین بار بود كه در عمرش گریه می كرد. به خاطر خوشحالی بیش از اندازه. بعد از اینكه فدراسیون تنیس آرژانتین مثل بقیه از او حمایت نكرد، شادمانی این آرژانتینی جوان بی حد و حصر بود. در ضمن او از گوریا هم یك طلب دارد و حالا بهترین موقعیت را برای تصفیه حساب با او پیدا كرده است. سال گذشته در مرحله نیمه نهایی جام هامبورگ گوریا از هر حلقه یی استفاده كرد و در نهایت بعد از یك جنگ اعصاب شدید گادیو را شكست داد. گادیو در زمین خود را كنترل كرد، اما بعد از بازی در راهروهای رختكن یك سیلی به گوش كوریا زد.