تبیان، دستیار زندگی
به بهانه برگزاری کلاس های عکاسی طبیعت از روز چهارشنبه، 12 تیر، نمایشگاهی با همین موضوع در موسسه فرهنگی هنری ماه مهر برگزار می شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از دنیای عکس...

نمایشگاه عکاسی طبیعت در گالری ماه مهر

به بهانه برگزاری کلاس های عکاسی طبیعت از روز چهارشنبه، 12 تیر، نمایشگاهی با همین موضوع در موسسه فرهنگی هنری ماه مهر برگزار می شود.

دراین نمایشگاه حدود 35 اثر رنگی و سیاه و سفید در ابعاد 30×40 و 60×50 از کارهای گلاویژ مقدم، ملیکا شریفی نیا، محمد رضا ترابی، مهیار سیاسی، امیر خیری، هانا کامکار، آناهیتا نوروزی، خشایار نصیر، کیارش شاه حسینی و احسان باقری به نمایش در می آید.

علاقمندان می توانند تا روز چهارشنبه، 19 تیر ماه، هر روز از ساعت 10 تا 19(به جز روزهای تعطیل) از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین در روز سه شنبه، 18 تیر ماه، ساعت 17 نشستی با حضور شهریار توکلی و فرهاد فخریان در نگارخانه ماه مهر با موضوع عکاسی طبیعت برگزار خواهد شد.

ماه مهر: خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، خیابان کاج آبادی، پلاک 12.

تسلیت به سیف الله صمدیان

متاسفانه مطلع شدیم بردار کوچک سیف الله صمدیان، عکاس و مدیر مسئول نشریه تصویر، ظهر امروز بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفته است. مراسم تشییع آن مرحوم فردا در ارومیه برگزار خواهد شد. سایت عکاسی این مصیبت را به سیف الله صمدیان و خانواده محترم صمدیان تسلیت می گوید.

عکاسان و دوستان می توانند در صورت تمایل از طریق بخش نظر همین مطلب تسلیت خود را به سیف الله صمدیان اعلام کنند. سایت عکاسی پیام های شما را در اختیار وی قرار خواهد داد.

موفقیت دیگر برای دو عضو کلوپ عکس رایان

عکسی از حسن سلطانی تهرانی از اعضای کلوپ عکس رایان موفق به کسب لوح تقدیر از دهمین دوسالانه عکس اسپانیا شد. در این دوسالانه که پاییز امسال در بارسلون و چند شهر دیگر اسپانیا برگزار خواهد شد، کلوپ عکس رایان با 2 عکس حسین فاطمی و تک عکس حسن سلطانی تهرانی حضور خواهد داشت که از این بین عکس حسن سلطانی تهرانی در بخش عکاسی سیاه و سفید از سوی انجمن عکاسی اسپانیا مورد تقدیر قرار گرفت.

نمایشگاه روبرت شهبازی در گالری مژده

اولین نمایشگاه انفرادی روبرت شهبازی با موضوع عکاسی امپرسیونیسم از طبیعت از روز سه شنبه، 4 تیر، در گالری مژده افتتاح شده است.

در این نمایشگاه 53 عکس رنگی در ابعاد 30×20، 45×30، 70×100 به نمایش در می آید.

روبرت شهبازی 28 سال است که عکاسی می کند. وی علاوه بر عکاسی مستند و صنعتی به صورت تخصصی عکاسی طبیعت را پیگیری می کند.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه، 7 تیر، از ساعت 16 تا 20 به گالری مژده مراجعه کنند.

گالری مژده: سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک 27، واحد 1.

نمایشگاه تابستانه گالری راه ابریشم

از روز سه شنبه، 4 تیر، نمایشگاه تابستانه راه ابریشم آغاز شده است.

در این نمایشگاه که به عکس، نقاشی و مجسمه اختصاص دارد حدود 50 عکس از آرشیو گالری راه ابریشم که به صورت امانی در اختیار دارد به نمایش در می آید.

این نمایشگاه خلاصه ای از نمایشگاه های برگزار شده در راه ابریشم است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا یکشنبه، 30 تیر، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 19 و پنجشنبه ها ساعت 17 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.

راه ابریشم: فرمانیه، جنب فروشگاه شهروند، شماره 112

نمایشگاه راحله زمردی نیا

نمایشگاه راحله زمردی نیا در گالری آتبین

نمایشگاهی از عکسهای راحله زمردی نیا با عنوان "راهی برای زیستن" از روز جمعه، 7 تیر، در گالری آتبین برگزار می شود.

در این نمایشگاه 11 عکس 76×76 و 6 عکس 40×40 و 3 عکس به اندازه های: 200×60 و 110 ×80 و 72×56 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

راحله زمردی نیا فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری است و این دومین نمایشگاه انفرادی او محسوب می شود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از ساعت 17 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری آتبین: خیابان ولیعصر، جنوب چهار راه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 1+12

انتخاب هیئت مدیره جدید انجمن عکس شیراز

در پی اعلام فراخوان و اعلام اسامی کاندیدهای هیئت مدیره و بازرس انجمن عکس شیراز انتخابات چهارمین دوره هیئت مدیره با حضور اعضای رسمی انجمن عکس شیراز انجام شد.

بر اساس رای اعضای انجمن عکس شیراز از میان کاندیدهای هیئت مدیره، آقایان عبدالعلی حدادیان, قاسم معماری, علی متوسل و فرهاد قلی خانی به همراه نماینده انتخابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و آقایان حسین بابائی, محمد خاکپور, علیرضا عباسی و خانم زهره صحت به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند. اعضای رسمی انجمن عکس شیراز همچنین آقای مهرداد خدام محمدی را به عنوان بازرس مالی انجمن عکس شیراز و خانم زهرا جان پناه را به عنوان عضو علی البدل بازرس مالی انتحاب کردند .

لازم به ذکر است که اعضای فوق به مدت دو سال مسئولیت فوق را به عهده خواهند داشت و در صورت استعفای هر کدام از اعضای اصلی اعضای علی البدل برای مدت باقی مانده جایگزین آن ها خواهند شد.

نمایشگاه عکاس اتریشی

نمایشگاه عکاس اتریشی در فرهنگسرای هنر

نمایشگاه عکس "وین، شهر من" از روز یکشنبه، 2 تیر در گالری هنر افتتاح شده است.

هاینتس سولارتس heinz szolarz عکاس اتریشی، وین را از زاویه‌ای نو دیده است و سعی دارد بازدیدکنندگان را به دیدن شهر خود دعوت کند.

در این نمایشگاه 70 عکس رنگی به نمایش در می‌آید و علاقمندان می‌توانند تا 10 تیر هر روز از ساعت 9 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

فرهنگسرای هنر (ارسباران).خبابان شریعتی.خیابان جلفا.خیابان ارسباران.گالری هنر

نمایشگاه عکس قادر عاقلی

نمایشگاه عکس قادر عاقلی در خانه عکاسان

با نزدیک شدن به سالروز بمباران شیمیایی سردشت و سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی در ایران نمایشگاهی از عکس، ویدئو و هنر مفهومی قادر عاقلی از روز سه شنبه، 4 تیر، در خانه عکاسان ایران برگزار می شود.

قادر عاقلی متولد 1361 در مرند، آذربایجان شرقی است. وی عکاسی را به صورت تجربی آموخته و تا کنون در بیش از 20 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است و رتبه اول جشنواره نماز عید فطر و جشنواره بین المللی سلام بر نصر الله را کسب کرده است. عاقلی هم اکنون عضو عکاسان خبرگزاری فارس است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 9 تا 19 و پنجشنبه ها از ساعت 9 تا 12 از این نمایشگاه دیدن کنند.

خانه عکاسان ایران: تقاطع خیابان سمیه و حافظ، حوزه هنری، نمایشگاه خانه عکاسان ایران.