تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی برابر آلمان در دیدار فینال سیزدهمین دوره رقابتهای یورو 2008 ، عنوان قهرمانی این....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی برابر آلمان در دیدار فینال سیزدهمین دوره رقابتهای یورو 2008 ، عنوان قهرمانی این مسابقات را پس از 44 سال به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، در این دیدار که ساعت 15/23 دقیقه شب گذشته در ورزشگاه ارنست هاپل شهر وین اتریش برگزار شد، تیم هایفوتبال آلمان و اسپانیا در سیزدهمین فینال رقابت های جام ملتهای اروپا رودروری یکدیگر قرار گرفتند که در پایان تیم ملی فوتبال اسپانیا موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم ملی فوتبال آلمان را شکست دهد و عنوان قهرمانی یورو 2008 را از آن خود کند. «پادشاهان اروپا» عنوانی بود که روزنامه مشهور و معتبر اسپانیایی مارکا در پایان این دیدار به مردان شایسته لوئیس آراگونس داد.

در این دیدار که با قضاوت روبرتو روزتی ایتالیایی برگزار شد، فرناندو تورس در دقیقه 33 و پس از فراری زیبا از اشتباه فیلیپ لام و ینس لمن به بهترین شکل استفاده کرد و گلی تاریخی را برای تیم کشورش به ثمر رساند. همچنین ایکر کاسیاس و فرناندو تورس از اسپانیا و میشائیل بالاک و کوین کورانی از تیم آلمان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

از سوی دیگر در پایان این دیدار فرناندو تورس به عنوان بهترین بازیکن دیدار پایانی جام سیزدهم انتخاب شد. ضمن اینکه در یک صحنه ضربه سر محکم و غیر عمدی مارکوس سه نا به صورت بالاک برخورد کرد و موجب شکستی و خونریزی ابروی کاپیتان آلمان شد که روزتی دوبار این بازیکن را برای برطرف کردن این مشکل به خارج از زمین هدایت کرد.

همچنین جام قهرمانی این رقابت ها توسط میشل پلاتینی رئیس یوفا به ایکر کاسیاس دروازه بان و کاپیتان تیم فوتبال اسپانیا اهدا شد. در جریان مراسم اهدای جام، سرجیو راموس مدافع ارزشمند اسپانیا با پوشیدن پیراهنی که عکس  آنتونیو پوئرتا بازیکن فقید اسپانیا روی آن نقش بسته بود، یاد و خاطره این بازیکن که سال پیش در زمین مسابقه دچار ایست قلب شده بود، را زنده کرد.

خوآن کارلوس پادشاه اسپانیا به همراه خانواده، پرنس آلبرت و همسرش، آنجلا مرکل صدراعظم آلمان، شیخ حمد بن خلیفه امیر قطر، سپ بلاتر رئیس فیفا، ژاگ روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک، بکن باوئر اسطوره فوتبال آلمان، لوئیس آراکونادا دروازه بان پیشین اسپانیا، هریسون فورد بازیگر هالیوود، فرناندو آلونسو قهرمان فرمول یک اسپانیا، شهردار وین، روسای جمهور دو کشور اتریش و آلمان، یورگن کلینزمن سرمربی آلمان در جام جهانی 2006 و .... افرادی بودند که با حضور در ورزشگاه این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

آراگونس: دنیا از فوتبال اسپانیا الگوبرداری می کند

ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

سرمربی تیم فوتبال اسپانیا پس از پیروزی مقابل آلمان در دیدار نهایی رقابت های یورو 2008 گفت فوتبالی که تیم او بازی می کند، الگویی است برای سایر تیم ها.

به نقل از مهر، لوییس آراگونس 70 ساله پس از پیروزی تیمش برابر آلمان و قهرمانی در یورو 2008 در گفتگو با رسانه های خبری گفت: بسیاری از مردم به سبک فوتبال اسپانیا به عنوان یک الگو نگاه می کنند. تیم ما بازیکنان با کیفیتی دارد و قابلیت قهرمانی در این تورنمنت را داشت. من پیش از این گفته بودم چنانچه کار خود را بدرستی انجام دهیم قادر خواهیم بود این جام را ببریم. این تیم می تواند جام های بیشتری را هم ببرد.

وی ادامه داد: اسپانیا بهترین بازیکنان و بهترین پاسورهای جهان را در اختیار دارد. این گروه پس از رقابت های جام جهانی 2006 به تکامل دست یافته و می تواند قهرمان جهان هم بشود.

پیرترین مربی ای که تا به حال جام قهرمانی رقابت های یورو 2008 را بالای سر برده، افزود:  ما در دیدار با آلمان کار خود را بدرستی انجام دادیم و در نتیجه جام را هم بردیم.

آراگونس در پایان گفت: مربی ای که پس از من هدایت تیم اسپانیا را بر عهده می گیرد باید خیلی خوشحال باشد که چنین بازیکنانی را در اختیار دارد و باید اجازه دهد آنها کارشان را انجام دهند. من قدرت ذهنی انجام این کار را دارم اما دیگران شاید آن را نداشته باشند.

لو: اسپانیا شایسته قهرمانی بود

ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

سرمربی تیم فوتبال آلمان پس از شکست مقابل اسپانیا در دیدار نهایی رقابت های یورو 2008، عملکرد تیم آلمان در این دوره از رقابت ها را راضی کننده خواند.

به نقل از مهر، یواخیم لو پس از شکست تیمش برابر اسپانیا در نشست خبری گفت: فکر می کنم این تورنمنت در مجموع برای آلمان راضی کننده بود. ما 45 روز کنار هم بودیم و از همه چیز لذت بردیم. آلمان در این دوره از رقابت ها تیم جاه طلبی بود. ما باید شکست خود را بپذیریم و برای دو سال آینده بسختی کار کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای ما رسیدن به فینال این رقابت ها افتخار بزرگی بود که می توان از آن به عنوان اتفاقی فوق العاده یاد کرد که غرور آفرین است.

مربی 48 ساله آلمان که هدایت این تیم را برای جام جهانی 2010 هم در اختیار خواهد داشت، اسپانیا را کاملا شایسته کسب این عنوان خواند و گفت: ما باید کیفیت بالای بازیکنان اسپانیا را تایید کنیم.

لو در پایان گفت: تیم اسپانیا در طول تورنمنت بسیار خوب بازی کردند و در دیدار با ما بسیار با تکنیک ظاهر شدند و بخت های گلزنی بسیاری داشتند. بنابراین فکر می کنم آنها شایسته کسب این قهرمانی بودند.