تبیان، دستیار زندگی
آزاد دانشجویان جهان؛ 29پیروزی و 3 شكست دركارنامه‌ی آزادكاران تیم ملی كشتی آزاد كشورمان به 29 پیروزی و 3 شكست در ششمین دوره‌ی رقابت‌های دانشجویان جهان دست یافت. آزادكاران كشورمان در میان 21 تیم شركت كننده درخشش چشمگیری داشتند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات كشتی آزاد دانشجویان جهان؛

29پیروزی و 3 شكست دركارنامه‌ی آزادكاران

تیم ملی كشتی آزاد كشورمان به 29 پیروزی و 3 شكست در ششمین دوره‌ی رقابت‌های دانشجویان جهان دست یافت.

آزادكاران كشورمان در میان 21 تیم شركت كننده درخشش چشمگیری داشتند و علیرضا رضایی كاپیتان تیم ایران، ستاره‌ی این مسابقات بود كه طی 4 دور كشتی 36 امتیاز از حریفان گرفت و هیچ امتیازی از دست نداد.

در كشتی‌های حساس مصطفی آخوندی (60 كیلوگرم) در فینال 3 بر 2 برابر كارنیتسكی نفر سوم اروپا در سال 2001 و قهرمان سال 2000 دانشجویان جهان شكست خورد و مسعود واحدی (66 كیلوگرم) نیز برابر مهمت یوزگات نفر چهارم جهان در سال 2001 و قهرمان سال 98 جوانان جهان 5 بر صفر پیروز شد تا در فینال بودیستیانو از مولداوی را 7 بر یك شكست دهد. این كشتی‌گیر اهل مولداوی در فینال دوره گذشته رقابت‌ها مغلوب علیرضا دبیر شده بود. اما سخت‌ترین كشتی را در بین ایرانی‌ها هادی حبیبی برگزار كرد كه در فینال 5 بر صفر مغلوب مراد گایداروف نایب قهرمان سال 2003 جهان و نفر دوم امسال اروپا شد. گایداروف از مدعیان وزن 74 كیلوگرم در المپیك خواهد بود.

در وزن 84 كیلوگرم پژمان درستكار به خاطر این كه برابر كشتی‌گیر اشغالگر قدس قرار نگیرد در یك كشتی مصلحتی به ویتزل از آمریكا باخت تا مجبور شود برای راهیابی به فینال 6 دور كشتی بگیرد و در فینال نیز برابر همان كشتی‌گیر آمریكایی 6 بر صفر پیروز شد تا قهرمان شود.

حمید سیفی نیز با پیروزی 4 بر 2 برابر زیلبرمن طلای دوره‌ی قبلی خود را تكرار كرد.

تیم كشورمان در دوره گذشته دانشجویان جهان در ادمونتون كانادا توسط بابك نورزاد (نقره)، علیرضا دبیر (طلا)، مهدی برائتی (نقره)، مجید خدایی (برنز)، حمید سیفی (طلا) و عبدالرضا كارگر (نقره) به دو مدال طلا، سه نقره و یك برنز دست یافته بود كه خدایی در نیمه نهایی آن رقابتها تن به شكست مصلحتی برابر حریف چینی داده بود تا در فینال به مصاف كشتی‌گیر اشغالگر قدس نرود.

مسابقات دوومیدانی جام كازانوف ـ قزاقستان

مهاجر شجاعی از كسب سهمیه المپیك بازماند

در ادامه‌ی نخستین روز از مسابقات دوومیدانی جام كازانوف قزاقستان، تیم ایران به دو مقام قهرمانی و یك نایب قهرمانی دست یافت.

محمد محسن ربانی در رشته‌ی پرش با نیزه با ركورد 4 متر و 60 سانتی‌متر در جایگاه دوم مسابقات ایستاد. این در حالی است كه وی حداقل 50 سانتی‌متر كمتر از ركورد خود پرید. در این رشته پندار شوقیان كه ركورددار ایران است از دور رقابت‌ها حذف شد.

در دوی 800 متر، احسان مهاجر شجاعی كه برای كسب ركورد 1 دقیقه و 46 ثانیه ورودی المپیك به مسابقات رفته بود، با ركورد یك دقیقه و 48 ثانیه و 18 صدم ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

در رشته‌ی 5 هزار متر امید محرابی با زمان 15 دقیقه و 5 ثانیه و 15 صدم ثانیه در جایگاه نخست این رشته قرار گرفت. همچنین در رشته‌ی 400 متر ادوارد مانگاسار با زمان 47 ثانیه و 80 صدم ثانیه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

انصاریان : از ترکیه و امارات پیشنهاد دارم

در ایران برای استقلال یا پرسپولیس بازی می کنم

در آستانه بازی پلی آف علی انصاریان مدافع سایپا ، این تیم را شانس مسلم صعود می داند هر چند که مدعی است به جز شموشک از تیم های نفت و شهید قندی شناختی ندارد.

صحبت های انصاریان در خصوص تیم فصل بعدی اش حائز اهمیت است .

وی گفت : اگر قرار باشد در ایران به فوتبال خود ادامه بدهم دوست دارم در یکی از تیم های استقلال یا پرسپولیس بازی کنم . در حال حاضر دو پیشنهاد از کشورهای ترکیه و امارات دارم اما هنوز تصمیمی نگرفته ام چون تا پایان بازی های پلی اف با سایپا قرار داد دارم.

انصاریان گفت : با وجود مدیریت فعلی حاکم بر پرسپولیس هیچ علاقه ای برای بازی در این تیم ندارم و دلیل جدایی ام به خاطر اختلاف نظر با آنها بود. به همین خاطر معتقدم چنانچه قرار باشد پروین به پرسپولیس بازگردد باید اختیار تام داشته باشد در غیر این صورت نمی تواند کارآیی خود را ارائه دهد .

دبیر فدراسیون كشتی خبر داد:

نفرات اول تا سوم مسابقات دانشجویان جهان بورس تحصیلی می‌گیرند

دبیر فدراسیون كشتی خبر داد: كشتی‌گیرانی كه در مسابقات دانشجویان جهان موفق به كسب مقام قهرمانی شوند، تا مقطع دكتری بورس تحصیلی می‌گیرند.جواد رفوگر با بیان این كه موفقیت تیم ایران در مسابقات دانشجویان جهان، به اهداف ما جامه عمل پوشاند، ‌افزود: تا زمانی كه گزارش فنی رقابت‌ها را دریافت نكنیم، نمی‌توان از لحاظ كیفی مسابقات را بررسی كرد.

وی اظهار داشت: طبق تصمیم كمیته‌ی فنی، ملاك اصلی برای گزینش نفرات اعزامی به المپیك جام اوماخانف است و موفقیت در هر تورنمنت دیگری نمی‌تواند معیاری برای انتخاب نفرات باشد.

رفوگر تاكید كرد: البته مسابقات جام ساساری ایتالیا و دانشجویان جهان، جایگاه خود را دارند و در كسب تجربه و آماده‌سازی كشتی‌گیران بسیار موثرند.

كمال یولمه به جای مرحوم میكائیل یولمه در تیم پیكان

پس از فوت مرحوم میكائیل یولمه بازیكن تیم والیبال پیكان، مسوولان این باشگاه طی اقدامی قرارداد این بازیكن را برای كمك به خانواده‌ی یولمه با برادر وی منعقد كردند.

به گزارش ایسنا.، كمال یولمه برادر مرحوم میكائیل یولمه طی انعقاد قراردادی رسما به تیم والیبال پیكان پیوست تا پس از حضور در تمرینات این تیم با صلاحدید مربیان از وجود وی در مسابقات سوپر لیگ استفاده شود.

همچنین با هدف قدردانی از زحمات این بازیكن تیم ملی جوانان، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده، نماینده شهرستان آق‌قلا در لیگ دسته‌ی یك والیبال كشور حضور خواهد یافت كه البته حضور این تیم بدون در نظر گرفتن ضوابط موجود در فدراسیون والیبال صورت خواهد گرفت.

نمایندگان شهركرد و قزوین پشت سر ارومیه و كرمانشاه

به گزارش ایسنا، پس از اعلام تیم‌های مخابرات ارومیه و بانك تجارت كرمانشاه برای حضور در رقابت‌های سوپر لیگ والیبال كشور از سوی كمیته‌ی فنی فدراسیون، به احتمال زیاد نماینده‌ی والیبال شهركرد و قزوین نیز از دیگر تیم‌هایی هستند كه نام آنها پس از جلسه‌ی امروز كمیته فنی به جمع تیم‌های سوپرلیگی اضافه خواهد شد.

در جلسه كمیته‌ی فنی بررسی وضعیت تیم‌های والیبال اتكا قم، سایپا، پادیسان گنبد نیز در دستور كار قرار داد كه با توجه به شرایط نمایندگان شهركرد و قزوین، شانس این دو تیم برای حضور در سوپر لیگ والیبال بیشتر است.

اولین تمرین جدید تیم ملی جوانان تشكیل شد

به گزارش ایسنا، اولین جلسه‌ی تمرین اردوی جدید آماده‌سازی تیم ملی والیبال جوانان در مجموعه‌ی ورزشی آزادی برگزار خواهد شد. این تمرین كه از ساعت 5 بعدازظهر زیر نظر مستقیم ست كوویچ انجام ‌شد، با انجام حركات سبك و تمرینات مفرح شروع شد تا در 2 نوبت صبح و عصر تمرینات جدی تیم ملی ادامه پیدا كند.

طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده در این اردوی 20 روزه،‌ بازیكنان پس از هر 5 روز تمرینات مداوم و فشرده یك روز را به استراحت خواهند پرداخت