تبیان، دستیار زندگی
برطبق تحقیقاتی جدید بر روی پس‌مانده‌های شیمیایی یافت‌شده در گرد و خاك نشسته بر روی كامپیوترها و دیگر لوازم الكترونیكی، كامپیوتری كه برای مطالعه این متن از آن استفاده می‌كنید ممكن است ضررهای طولانی مددتی برای سلامتی شما به هم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


آیا گرد و خاك روی كامپیوتر شما سمی است؟


برطبق تحقیقاتی جدید بر روی پس‌مانده‌های شیمیایی یافت‌شده در گرد و خاك نشسته بر روی كامپیوترها و دیگر لوازم الكترونیكی، كامپیوتری كه برای مطالعه این متن از آن استفاده می‌كنید ممكن است ضررهای طولانی مددتی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد!

در گزارشی كه توسط  Clean Production Action و  Computer TakeBack Campaign نقل شده است، دو گروه از محققان مطالب زیست محیطی و تندرستی مربوط به كامپیوتر دریافتند كه عناصر اتفاء حریق برومینه در نمونه‌های گرد و خاك حاصل از كامپیوترها یافت می‌شود. این تحقیق اذعان می‌دارد كه بسیاری از مواد یافت شده در این نمونه‌ها بطور گسترده‌ای در مواد اتفاء حریق كه همان پولی برومینه دی‌فنیل اترها (polybrominated diphenyl ethers) یا PBDEها استفاده می‌شوند، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مشكلات سلامتی جدی پدید آورده‌اند.

شاید بیشترین توجه این گزارش معطوف به این مسئله باشد كه PBDEها كه آسیبهای تولیدمثلی و عصبی به حیونات آزمایشگاهی وارد می‌آورند، در محیط‌‌زیست، تداركات غذای آلوده حیوانات و انسانها بسیار پایدار باقی می‌ماند.

محققان اذعان داشتند كه خطر PBDEها در آمریكای شمالی، كه زنان آن به داشتن بیشترین میزان مواد شیمیایی در شیر گزارش شده‌اند بیشترین حد است و این در حالی است كه میزان PBDEها در هر دو تا پنج سال در جمعیت ایالات متحده 2 برابر می‌شود.

برگرفته از سایت www.tarashe.com