تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه برایتان نوشتیم در فاصله چند روز مانده به بازی حساس ایران و اردن هواداران دو تیم رجز خوانی اینترنتی علیه هم را شروع كردند و در چندین مورد این اظهار نظرها و كری خوانی ها با جملات غیر مودیانه و ناسیونالیستی آمیخته شده،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رجز خوانی اینترنتی برای هواداران ایرانی و اردنی

چهارشنبه برایتان نوشتیم در فاصله چند روز مانده به بازی حساس ایران و اردن هواداران دو تیم رجز خوانی اینترنتی علیه هم را شروع كردند و در چندین مورد این اظهار نظرها و كری خوانی ها با جملات غیر مودیانه و ناسیونالیستی آمیخته شده، چاپ گزارش این جنگ لفظی اینترنتی در روزنامه افتخار در یكی از سایت های اینترنتی ایرانی به نامIran kicksباز تاب داشته و همین مساله باعث شده در دو سه روز گذشته كار بران زیادی به این نظر سنجی مراجعه كنند و در مورد بازی این دو تیم اظهار نظر كنند. اظهار نظرها نسبت به گذشته كمی محترمانه تر شده بود، با این حال چند تن از چهل نفری كه در این سه روز به این سایت رجوع كردند همچنان با كینه عجیبی نسبت به حریفشان صحبت كردند.

ایرانی با غرور

فراموش نكنید اردنی ها در آخرین مسابقه شان در امان چه واكنشی نشان داد. آنها به ایرانی ها فحش می دادند و به حمایت از صدام شعار می دادند. اصلاً عجیب نیست كه مردم اردن صدام را تشویق می كنند چرا كه همه آنها شبیه صدام هستند.

یك ایرانی واقعی

من هم قلبم برای ایران می تپد و روز مسابقه از صمیم قلب برای ایران فرهاد خواهم زد، ولی با بی احترامی به دیگران خودمان را كوچك می كنیم.

احمد از اردن

سلام مردم ایران! این نظر سنجی در مورد فوتبال اردن است و اینكه چطور ما می توانیم پیشرفت كنیم. من نمی توانم بفهم چرا شما وارد این سایت شدید و شروع به فحش دادن می كنید. این هدف این سایت و این نظر سنجی نیست. با تشكر از همه!

یك ایرانی از اروپا

من امیدوارم یك بازی خوب در روز چهارشنبه ببینیم، باید به اردنی ها بگویم ما ایرانی ها به تمامی كشورها احترام می گذاریم، ما به شما به عنوان میهماهایمان احترام می گذاریم. به ایران خوش آمدید و اوقات خوبی داشته باشید.

مونی از اردنی

سلام به همگی! برادران عزیز اردنی!

لطفا به این اظهار نظرهای بچه های خسته(من حدس می زنم) زیرده سال باشند) توجه نكنید. احتمالاً آنها ایرانی های واقعی نبودند. با آرزوی موفقیت برای هر دو كشور.

"جی- داو" از اردن

اردن بر تمامی بچه ها پیروز می شود.

مراد از اردن

من یك اردنی با غرور هستم ما در گذشته به خوبی الان بازی نمی كردیم.

چه ببازیم یا ببریم ما اردنی ها به تیممان افتخار می كنیم. بچه ها جلو بروید! تمامی اردنی ها و آمریكا از شما حمایت می كنند!

احمد از ایران

من به همه احترام می گذارم و نمی خواهم بدو بیراه بگویم ولی اردن سقوط می كند، دایی، مهدوی كیا و رضایی را فراموش نكنید.

فولاد از خوزستان

اول از هموطنانم كه توهین آمیز صحبت كردند انتقاد می كنم. من خواهم بگویم هر دو كشور آسیایی و از خاورمیانه هستند و اردن هم تیم قدرتمندی است ولی ما باید به جام جهانی برویم و همچنین پس از سی سال قهرمان آسیا شویم.

رضا از ایران

بچه ها لطفاً به اردنی های بی احترامی نكنید. آنها هم مثل هر ملت دیگری دوست دارند تیم كشورشان ببرد.

كوروش

عراق هشت سال ما را بمباران كرد و اردن از او حمایت كرد. با این حال من امیدوارم بازی عالی را ببینیم و هر دو تیم موفق باشند. اردن میهمان ما است و ما ایرانی ها بسیار میهمان نواز هستم.

... و این جنگ همچنان ادامه دارد.