تبیان، دستیار زندگی
هر دانش‌آموز و دانشجویی با فواید کشیدن خط یا های‌لایت کردن زیر مطالب مهم جزوه‌ها و کتاب‌ها و نوشتن خلاصه مطالب آشنا است. می‌خواهیم همین کار را در محیط وب انجام بدهیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماژیک فسفری آنلاین برای فایرفاکس

در عصر وب 2.0، سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی می‌کوشند که روند اشتراک و پردازش مطالب را ارتقا بدهند. هر کدام از این سرویس‌ها این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد.

سرویسی که امروز می خواهم به شما معرفی کنیم Awesome Highlighter نام دارد. هر دانش‌آموز و دانشجویی با فواید کشیدن خط یا های‌لایت کردن زیر مطالب مهم جزوه‌ها و کتاب‌ها و نوشتن خلاصه مطالب آشنا است. Awesome Highlighter می‌خواهد همین کار را در محیط وب انجام بدهد.

ما به شیوه‌های مختلفی می توانیم یک صفحه اینترنتی جالب را برای دوستانمان بفرستیم و آنرا به اشتراک بگذاریم.

اما گاهی، مخاطب ما با یک دشواری و سؤال مواجه می‌شود: چه چیز صفحه اینترنتی برای دوستم جالب بوده؟ کدام قسمت صفحه نظر وبلاگ‌نویس را به خود جلب کرده است؟ نظر شخصی او در مورد مطالب نوشته شده در این صفحه چیست؟

صفحه های‌لایت شده

به کمک Awesome Highlighter مشکل به آسانی حل می‌شود. این سرویس به شما امکان می دهد که:

- عبارات مهم و جالب یک صفحه را اصطلاحا های‌لایت کنید، کافی است با موس روی عبارات مورد نظر بکشید، با این کار همان کاری را می‌توانید انجام بدهید که با یک ماژیک فسفری با صفحات نوشتاری می‌کردید!

- شما می‌توانید این کار با 4 رنگ مختلف انجام بدهید.

- شما می‌توانید یادداشتی هم برای هر صفحه بنویسید.

- بعد از اتمام کار می‌توانید صفحه پردازش شده خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

- این امکان را دارید که صفحه پردازش شده را میل کنید

- اگر وبلاگ‌نویس هستید و می‌خواهید به یک صفحه غیرفارسی لینک بدهید، می‌توانید خلاصه‌ای از مطلب را بنویسید تا مخاطبان کمتر آشنا با زبان خارجی هم از مطلب سر دربیاورند.

برای اینکه بهتر متوجه منظورم شوید، به این صفحه بروید. جالب نیست؟!

برای استفاده از این سرویس در فایرفاکس افزونه مربوطه را نصب کنید. و یا می‌توانید به جای نصب افزونه از Bookmarklet آن هم استفاده کنید، به این معنی که در سایت، آدرس صفحه‌ای را که مد نظر دارید وارد کنید. پس از آن امکان های‌لایت کردن به شما داده می‌شود. پس از اینکه مطالب مورد نظر را انتخاب کردید. دکمه Done در بالای صفحه را بفشارید. سپس آدرس لینکی به شما داده می‌شود که شامل صفحه شما و های‌لایت‌ها می‌باشد. با استفاده از این آدرس می‌توانید مطلب مورد نظرتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا با فشردن دکمه Email در قسمت راست صفحه آنرا به آدرس ایمیل مورد نظرتان ارسال نمایید و ...

توجه: فعلا این سرویس با برخی صفحات فارسی مشکلاتی دارد.

منبع: وبلاگ "یک پزشک"