تبیان، دستیار زندگی
مان برای تولید فیلم و سریال هزینه می كند سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در نظر دارد برای ساخت فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و تله تئاتر ۳ میلیارد تومان هزینه كند. خبرگزاری مهر- دكتر حسین جعفری، معاون امور هنری سازم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری17 خرداد ماه 1383

شهرداری ۳ میلیارد تومان برای تولید فیلم و سریال هزینه می كند

سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در نظر دارد برای ساخت فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و تله تئاتر ۳ میلیارد تومان هزینه كند.

خبرگزاری مهر- دكتر حسین جعفری، معاون امور هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب گفت: ما در نظر داریم ۵ فیلم سینمایی، ۳ سریال تلویزیونی و ۴۰ تله تئاتر را به مرحله تولید برسانیم كه مضامین آنها برگرفته از روحیه سلحشوری، ترویج نماز و مسایل اخلاقی در جامعه، امید، انتظار و نشاط فرهنگی باشد. در این زمینه رایزنی هایی انجام شده است و ساخت فیلم و تله تئاتر از پایان تیرماه امسال آغاز می شود.

وی خاطرنشان كرد: ما براساس دعوت از هنرمندان و فیلمنامه نویسان كشور برای ساخت ۵ فیلم سینمایی برنامه ریزی كرده ایم كه تاكنون شرایط ساخت ۴ فیلم نامه تا حدود زیادی مشخص شده است. یعنی فیلمنامه ها مطالعه شده و نیاز به بازنویسی و تغییراتی در آنها بوده كه به صاحبان اثر برای اصلاح عودت شده است. برای یك فیلم دیگر هم ما آمادگی داریم كه هر كدام از فعالان این عرصه كه به ساخت فیلم در مضامینی كه به آنها اشاره شد، علاقمند هستند با ارسال فیلمنامه خود می توانند در این زمینه فعالیت كنند.

جعفری اضافه كرد: در زمینه تئاتر هم ، سه برنامه داریم كه یكی از آنها تولید تله تئاتر است و مسأله به ساخت تئاتر فاخر مربوط می شود. به این مفهوم كه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بودجه ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت تعدادی نمایش اختصاص داده است كه این نمایش ها با دعوت از هنرمندان این رشته انجام می شود. این تئاترها باید هم از نظر محتوا و هم ساختار فاخر باشد. به همین خاطر از تئاتری هایی دعوت به عمل آورده ایم كه هم از نظر ذهنی و هم تجربه به این مضامین نزدیك تر باشند.