تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه نزدیك به 40 روز تا آغاز المپیك مانده است مقامات برگزار كننده بازی‌ها همچنان در هراس بروز برخی مشكلات....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

المپیک ، نگرانی ها و مشکلات

المپیک و نگرانی از مشکلات سیاسی

در حالی كه نزدیك به 40 روز تا آغاز المپیك مانده است مقامات برگزار كننده بازی‌ها همچنان در هراس بروز برخی مشكلات سیاسی هستند.

به نقل از فارس، چندین گزینه هم اكنون مقامات امنیتی چین را آزار می‌دهد. وجود احساسات ضد چینی در میان گردشگرانی كه به بهانه المپیك راهی پكن شده اند، مساله تبت گزینه دیگری است كه مورد بحث است.

از طرفی رعایت نشدن برخی مسائل مذهبی پروتستان‌ها و كاتولیك ها از دلایل دیگری است كه نارضایتی ها را در بین هوادران ایجاد می كند.

نصب علامت و آرم‌هایی مختلف در كنار معابر، فقدان كلیسا و یا تعداد كم و فاصله زیاد آنها از هم و زیر بار نرفتن برخی شبكه های تلوزیونی برای پخش مارش های مذاهب مختلف و اصرار بر تبلیغ دین بودا از موارد بروز نگرانی شدید در میان مقامات امنیتی چین است.

باسابقه‌‌ترین خبرنگار المپیك مشعل دار شد

المپیک و نگرانی از مشکلات سیاسی

پرسابقه ترین خبرنگار حاضر در المپیك پكن در مرحله آخر حمل مشعل شركت خواهد كرد.

به نقل از فارس، فردریك هاچی سون اهل كلورادو امریكا پرسابقه ترین خبرنگار حاضر در این بازی ها است كه تا كنون حضور در 5 دوره را تجربه كرده است. هاچی سون قرار است به عنوان مشاور رسانه ای با كمیته رسانه‌های المپیك پكن همكاری كند.

این خبرنگار 69 ساله یكی از مشعلداران مرحله آخر نیز خواهد بود كه از این بابت ابراز خوشحالی كرده و امیدوار است بتواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.