تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری حسین رضازاده را به عنوان یكی از بخت های شگفتی ساز بیست و نهمین دوره....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضازاده در باشگاه نخبگان جهان

رضازاده در باشگاه نخبگان جهان

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری حسین رضازاده را به عنوان یكی از بخت های شگفتی ساز بیست و نهمین دوره بازی های المپیك خواند.

به نقل از فارس، تاماش آیان در مصاحبه‌ای با نشریه فدراسیون بین‌المللی از رضازاده به عنوان یكی از وزنه‌بردارانی یاد كرد كه توان شگفتی‌سازی در المپیك 2008 را دارد.

وی در پاسخ به این سوال كه چه كسی می‌تواند در بازی‌های پكن بزرگترین باشد، اظهار داشت: در این مدت زیاد باقی مانده، پیش بینی خیلی سخت است. اگر به یاد داشته باشید، در بازی‌های المپیك آتن شگفتی‌ها و قهرمانان متعددی داشتیم؛ اما در بازی‌های پكن، هلیل موتلو(وزنه‌بردار سبك وزن تركیه كه 3 مدال طلای المپیك را در كارنامه خود دارد) می‌تواند برای چهارمین بار قهرمان المپیك شود و با این كار در صدر رده بندی بهترین وزنه‌بردار تاریخ قرار گیرد، چرا كه هیچ وزنه‌برداری در تاریخ وزنه‌برداری بیشتر از سه مدال طلای المپیك ندارد.

آیان ادامه داد: از طرفی دیگر رضازاده هم ممكن است به جمع باشگاه نخبگان وزنه‌برداری جهان بپیوندد. او در پكن می‌تواند سومین مدال طلای خود را كسب كند. در صورتی كه او سومین طلای المپیك را كسب كند، نخستین وزنه بردار فوق سنگین تاریخ وزنه‌برداری است كه به این افتخار می رسد.

در تاریخ برگزاری رشته‌ وزنه‌برداری تا كنون چهار وزنه‌بردار با نام‌های نعیم سلیمان اوغلو و هلیل موتلو از تركیه به همراه پیروس دیماس و كاخیا كاخیاشویلی از یونان هر كدام سه مدال طلای المپیك را كسب كرده اند كه در این میان تنها موتلو شانس كسب چهارمین مدال طلا را در پكن دارد. همه‌ این وزنه‌برداران در اوزان سبك و میانه بوده اند.