تبیان، دستیار زندگی
امیرقلعه نوعی سرمربی جوان و مؤفق استقلال در نشست و بازدید از مؤسسه فرهنگی و اطلاع تبیان  در خصوص مسائل و مشكلات فصل گذشته و برنامه های آینده تیم استقلال صحبتهای جالبی كرد كه مقداری از آنها بنا به خواسته وی و حساسیت موضو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه اختصاصی تیبان با امیر قلعه نوعی سرمربی استقلال

امیرقلعه نوعی سرمربی جوان و مؤفق استقلال در نشست و بازدید از مؤسسه فرهنگی و اطلاع تبیان  در خصوص مسائل و مشكلات فصل گذشته و برنامه های آینده تیم استقلال صحبتهای جالبی كرد كه مقداری از آنها بنا به خواسته وی و حساسیت موضوع به صورت امانت در نزد حاضرین در آن جلسه بجای ماند اما چكیده ای از گفتگوی سایت تبیان با امیرقلعه نوعی تقدیم حضورتان می گردد.

امیر قلعه نوعی درابتدا گفت: من و همكارانم كار را با جو و شرایطی آغاز كردیم كه حتی خوشبین ترین هواداران و كارشناسان هم نهایت عمر كاری و مؤفقیت من در استقلال را تا هفته چهارم و پنجم قلمداد می كردند و حالا فقط لطف خدا و آقا امام زمان بود كه توانستیم به نایب قهرمانی دست یابیم تا شرمنده حمایتهای هیئت مدیره و هواداران واقعی استقلال نشویم.

بد نیست اشاره كنم كه حتی بعضی از بازیكنان ما از ترس اینكه این تیم نتیجه نگیرد دست به جدایی از استقلال زدند.

من در همین جا از كلیه عواملی كه استقلال را حمایت كردند مثل اعضاء هیئت مدیره محترم آقایان دكتر تاجرنیا، میرولد، آقای محمدی، دكتر ایروانی و دكتر قریب، هواداران دلپاك و متعصب استقلال و بازیكنان و تداركات و پزشك و سایر دوستان اجرایی و اداری مثل آقای ساعدی كه به اتفاق بقیه دوستان زحمات زیادی متحمل شدند تشكر و قدردانی می كنم.

قلعه نوعی در خصوص دكتر قریب و آمدن كاظم اولیایی اظهار داشت: دكتر قریب با توجه به سوابق مدیریتی كه در گذشته داشته به سرعت توانست در این یكسال خود را با امور باشگاه و تیم داری دهد و ترفند و سبك جدید و بدون حاشیه ای را در سطح مدیریت كلان امور باشگاه استقلال ابداع كند كه به نظر من هم مؤفق بوده اند.

در خصوص آقای اولیایی هم باید بگویم ایشان از مدیران لایق و قدیمی در امر فوتبال هستند و من اطمینان و اعتقاد دارم كه حضور ایشان شرایطی ایده آل و مناسب را برای استقلال به همراه خواهد آورد و شما خواهید دید كه حضور افرادی چون اولیایی در كنار قریب حلال خیلی از مشكلات و حاشیه های استقلال خواهد بود. سرمربی آبی پوشان در خصوص وضعیت استقلال در جام حذفی گفت: واقعیت مطلب این است كه اگر بچه ها می جنگند فقط بخاطر از دست دادن قهرمانی در لیگ است ولی واقعاً و با توجه به طولانی شدن و فرسایشی شدن بازیها، بازیكنان از نظر بدنی و روحی بسیار خسته هستند ولی این دلیلی بر عقب نشینی استقلال از جام حذفی نیست و فقط به خاطر خشنودی عواطف و احساسات پاك هواداران تا قهرمانی در جام حذفی پیش می رویم.

سرمربی آبی پوشان در قسمتی دیگر از سخنانش افزود: طبق قوانین و آیین نامه لیگ در خصوص جذب بازیكن و با توجه به محدودیتی كه هست نفرات مورد نظر را در پستهای مختلف اولویت بندی كرده و سپس در فصل نقل و انتقالات به جذب آنها خواهیم پرداخت. اما هواداران نباید خیلی نگران باشند چرا كه با بازگشت اكبرپور و خذیراوی و شبهازیان و افزودن نفرات جدیدی چون حیدری و رزاقی و چند نفر دیگر تیم را تقویت خواهیم كرد.

قلعه نوعی در مورد قوانین جدید لیگ برتر در مورد مربیان تسریح كرد: من در آلمان كلاسهای خوبی را گذرانده ام و اصلاً هم از افزوده شدن بر علم و داشته هایم نمی هراسم و بلكه تشنه آموزش و نكات روز فوتبال دنیا هستم اما نباید از بازیخوانی و فشارهای بالای روانی در طول بازی بر مربیان غافل شد بطوریكه نشستن روی نیمكت تیمی مثل استقلال و پرسپولیس كار هر كسی نیست و شرایط بسیار سختی می طلبد و فقط داشتن مدارك علمی و آموزش كلاسیك فوتبال كافی نیست.

قلعه نوعی با اشاره به پیشرفت فوتبال و نیاز به روز شدن علم مربیان افزود: من و همكارانم با كمال میل در كلاسهای آموزشی شركت خواهیم كرد و سعی دارم با ورود به عرصه اینترنت و دنیای كامپیوتر وارد تمرینات و علوم روز فوتبال شوم تا بتوانم از این طریق حتی با مربیان بزرگ و مطرح دنیا ارتباط برقرار كنم بطوریكه حتی یكبار از این روش با كارلو آنجلوتی مربی ایتالیایی ارتباط برقرار كرده و به تبادل اطلاعات پرداختم و من هرگز منكر دانش مربیان خارجی در كنار تجارب مربیان ایرانی نیستم طوریكه پیشنهاد دهنده اصلی رولند كخ برای استقلال خودم بودم كه متأسفانه آنطور كه باید و شاید بنا به دلایلی نتوانستیم خوب همكاری كنیم و از او استفاده ببریم. قلعه نوعی در پایان در خصوص مسائل اخیر استقلال گفت: از این به بعد هر بازیكنی در استقلال ایجاد درگیری و تشنج كند مبلغ پانصد هزار تومان آن را جریمه خواهیم كرد و در خصوص نوازی هم فعلاً از حضور وی در تمرینات جلوگیری كرده ایم تا در آینده وضعیت محمد را بررسی كنیم.