تبیان، دستیار زندگی
روز سه‌شنبه 11 تیر 87 با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهداء و مسئولین شهرستان مراسم قالی‌شویان مشهد اردهال برگزار می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم عزاداری در مشهد اردهال

مراسم قالی‌شویان مشهد اردهال

روز سه‌شنبه 11 تیر 87 با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهداء و مسئولین شهرستان مراسم قالی‌شویان مشهد اردهال برگزار می‌شود.

به گزارش فارس مشهد اردهال روستایی در 40 كیلومتری غرب كاشان در ایران است. این روستا در میان افراد محلی به مشهد قالی نیز مشهور است. كلمه اردهال از دو كلمه «اژد» و «هال» به معنای سرزمین مقدس تشكیل شده است در این محل بنای امامزاده سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) قرار دارد كه قدمت آن به سده ششم هجری می‌رسد.

27 جمادی‌الثانی سالروز شهادت امام زاده عظیم‌الشان حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) می‌باشد. ایشان در سال 113هـ ق از طرف امام محمد باقر (ع) به ناحیه كاشان و اردهال برای تبلیغ دین اسلام عازم شدند و مدت سه سال در این منطقه حضور داشتند. در سال 116 هـ ق این امام‌زاده در جنگی نابرابر با دشمنان اسلام در روستای مشهد اردهال به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت همه ساله در روز 27 جمادی‌الثانی از ساعت 10 الی 13«سالروز شهادت آن حضرت» و همچنین «یادواره 120 شهید منطقه اردهال» را طی مراسمی گرامی می‌دارند. مراسم امسال نیز در روز سه شنبه 11 تیر 87 با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهداء و مسئولین شهرستان‌های مجاور به خصوص كاشان و دلیجان در مشهد اردهال برگزار می‌گردد.

در این مراسم ضمن مداحی، عزاداری و سخنرانی، یاد شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز گرامی داشته می‌شود.

این مراسم توسط خانواده معظم شهداء و ایثارگران منطقه برگزار می‌شود.