تبیان، دستیار زندگی
کلمه کوثربه معنای نعمت پر خیر و برکتی است که از طرف خداوند به بندگانش ارزانی داشته می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوره کوثر

حضرت فاطمه سلام الله علیه

کلمه کوثربه معنای نعمت پر خیر و برکتی است که از طرف خداوند به بندگانش ارزانی داشته می شود.

سلام بر تو ای مادر پدرت، سلام بر تو ای بهترین زنان دو عالم، سلام بر تو ای امتحان شده توسط خدایی که تو را آفرید و تو را در آن آزمون صبور و شکیبا یافت.

خداوند به تو و خاندان پاکت مقام عظیم و والایی عطا فرموده و من به این مقام احترام می گذارم و بر آنچه پدرت حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و همچنین وصی بر حق او، همسرت علی بن ابیطالب علیه السلام، آورده اند وفادارم و از تو می خواهم که سلام مرا به آن دو برسانی تا دلم شاد گردد و گواه باشی که امید من به ولایت تو و خاندانت می باشد.

پس از آنکه پیامبر گرامی اسلام فرزندان پسر خود را از دست داد، مشرکان و منافقان از موقعیت ایجاد شده سوء استفاده کردند و پیامبر صلی الله علیه و آله را با کلمات نیش داری اذیت و آزار می دادند.

یکی از مشرکان به نام « عاض بن وائل »1 در جمع مردم به پیامبر صلی الله و علیه و آله گفت: از محمد و دین جدیدش نترسید، زیرا او ابتر است ( یعنی صاحب فرزند نمی شود ) و بعد از مرگش کسی را ندارد که نامش را زنده نگه دارد و از دین جدیدش و کتابش قرآن خلاص می شوید.

پس از تولد خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها خداوند جهت اعلام پیروزی پیامبر صلی الله علیه و آله سوره کوثر را بر او نازل کرد.

خداوند در این سوره به پیامبرش فرمود: ما خیر و برکت بزرگی (فاطمه زهرا (س)) را به تو عطا کردیم، پس بر پروردگارت نماز برپای دار و برایش قربانی ده، و بدان که دشمن تو ابتر است.

بدین ترتیب نسل پیامبر از طریق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ادامه یافت و سلاله پاکش تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بعنوان خلیفه خداوند بر روی زمین، راه پیامبر را ادامه دادند. اکنون نیز با امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این راه ادامه دارد در حالیکه نسل آن جاهلان و طعنه زنندگان به پیامبر از بین رفته و هیچ اثری از آنها وجود ندارد.

پی نوشت:

1- عائض بن وائل در آن زمان ده فرزند پسر داشت که همگی آنها کشته شدند و هیچ نسلی از او روی زمین باقی نماند.

برگرفته از مجله آفتاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.