تبیان، دستیار زندگی
همسر مرحوم ایرج كریم‌ خان زند، از عكاسان و دوستان این هنرمند مجسمه‌ساز كه عكسی از آثار این هنرمند را در اختیار دارند،‌ خواست تا برای چاپ كتاب عكس‌ آثار ایرج كریم خان زند همكاری كنند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب عكس «ایرج كریم‌خان‌زند»

ایرج كریم‌ خان زند

همسر مرحوم ایرج كریم‌ خان زند، از عكاسان و دوستان این هنرمند مجسمه‌ساز كه عكسی از آثار این هنرمند را در اختیار دارند،‌ خواست تا برای چاپ كتاب عكس‌ آثار ایرج كریم خان زند همكاری كنند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،سایه بریمانی همسر ایرج كریم خان زند از از عكاسانی كه در زمان حیات این هنرمند نقاش و مجسمه ساز از وی یا آثارش عكس دارند،برای چاپ كتاب آثار این هنرمند درخواست همكاری كرد.

اثر ایرج كریم‌ خان زند

بریمانی گفت: طبق تعهدی كه ناشر به من داده از عكس ها فقط برای چاپ در كتاب استفاده خواهد شد و در صورت استفاده در جاهای دیگر قطعا رضایت عكاس جلب خواهد شد.

ایرج كریم‌خان‌زند هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی 23 آذر ماه 1385در سن56 سالگی بر اثر سرطان در گذشت.

وی از شاگردان محسن وزیری مقدم از هنرمندان مدرنیسم ایران بود كه ظرف 20 سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی از آثار نقاشی و حجم خود برگزار كرده بود.

این هنرمند متولد 1329 تهران و فارغ‌التحصیل مدرسه عالی هنرهای زیبای بوزار پاریس بود. وی در سال 1360 از همین مدرسه فارغ التحصیل شد و از سال 1364 بیش از 150 نمایشگاه انفرادی از آثارش را برپا كرد و در بیش از 35 نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، آلمان، كویت و پرتقال آثار مجسمه و نقاشی‌اش را به تماشا گذاشت.

اثر ایرج كریم‌ خان زند

عكاسانی كه از ایرج كریم‌خان‌زند یا آثارش عكس هایی با كیفیت مطلوب چاپ دارند، می توانند تا پایان روز پنج شنبه ششم تیر ماه از ساعت 15 تا 19:30 عكس های خود را به دفتر سایت خبری خانه ی هنرمندان ایران واقع در تهران – خیابان طالقانی- انتهای خیابان موسوی ( فرصت)- خانه ی هنرمندان ایران- طبقه دوم- دفتر سایت خانه هنرمندان ایران تحویل دهند.