تبیان، دستیار زندگی
طی سال‌های اخیر خبرهای زیادی مبنی بر حضور بازیگران مطرح سینمای جهان در آثاری از كارگردانان سینمای ایران مطرح شده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاه‌حاتمی «قهرمان» را در هند كلید می‌زند

آمیتاب باچان

طی سال‌های اخیر خبرهای زیادی مبنی بر حضور بازیگران مطرح سینمای جهان در آثاری از كارگردانان سینمای ایران مطرح شده است

از حضور آنجلینا جولی و شارون استون در فیلم‌هایی از بهمن قبادی تا مذاكره حمید اعتباریان تهیه‌كننده فیلم سن پطرزبورگ با بازیگرانی چون مایكل كین و عمر شریف كه تا كنون هیچیك از آنان محقق نشده است.

البته در این میان پروژه‌ای چون« كپی برابر اصل» به كارگردانی عباس كیارستمی بوده كه در آن حضور ژولیت بینوش قطعی شده، اما تولید آن هنوز آغاز نشده و قرار است سال آینده كلید بخورد؛ فیلمی كه گفته می‌شود حتی احتمال بازی رابرت دنیرو نیز در آن وجود دارد.

آمیتاب باچان ستاره بالیوود هم در این سال‌ها جز بازیگرانی بوده كه از حضور او در فیلمی ایرانی خبرهایی منتشر شده است.

سال گذشته در خبری اعلام شد كه علی شاه‌حاتمی قرار است فیلم جدید خود را در كشور هندوستان با حضور آمیتاب باچان و سلمان‌خان بسازد و حتی در این زمینه به توافقات اولیه هم رسیده است، اما بعد از آن خبری از تولید این فیلم نشد چرایی این مسئله را علی شاه‌حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اینگونه توضیح می‌دهد: «سال گذشته تمام مقدمات تولید مهیا شد و پیش تولید فیلم را هم شروع كردیم، اما شروع پروژه مصادف شد با آغاز بارش باران موسمی بمبئی، بنابراین به دلیل وضعیت جوی نامناسب ناگزیر شدیم تولید فیلم را به تعویق بیندازیم، چراكه باراش باران در این منطقه سه ماه به طول می‌انجامد و امكان تولید فیلم در چنین شرایطی امكان پذیر نبود.»

با به تعویق افتادن تولید این فیلم شاه‌حاتمی فیلم سینمایی «آوای زندگی» را در امارات می‌سازد و حالا با به پایان رساندن آن پروژه قصد دارد تولید فیلم «قهرمان» را بار دیگر به جریان بیندازد: «با پایان جشنواره كودك همدان پیش‌تولید فیلم را در هندوستان شروع می‌كنم، البته آخرین مذاكرات را پیش از سفر با تهیه‌كننده هندی كه به عنوان داور در جشنواره همدان حضور دارد انجام خواهم داد تا بلافاصله با حضور در هند فیلمبرداری را شروع كنیم.»

اما نكته مهم درباره فیلم «قهرمان» به حضور آمیتاب باچان در آن برمی‌گردد؛ اینكه آیا حضور او در این فیلم صحت دارد یا خیر. سئوالی كه شاه‌حاتمی در پاسخ به آن می‌گوید: «باچان با حضوری كوتاه‌مدت در این فیلم قرار است ایفاگر نقش خودش در این اثر باشد. او در مجموع فقط در 15 سكانس از90 سكانس فیلم بازی دارد و تاكنون نیز موافقت خود را مبنی بر حضور در این فیلم به ما اعلام كرده است. در واقع مذاكرات ما با آمیتاب باچان به سال گذشته برمی‌گردد.

او پس از خواندن طرح اولیه تقاضا كرد تا فیلمنامه كامل را مطالعه كند ماهم فیلمنامه را ترجمه كردیم و در اختیارش گذاشتیم كه وی پس از آن موافقت خود را اعلام كرد.» بنا به گفته شاه‌حاتمی فیلم «قهرمان» در ادامه ساخته‌های اخیر او با مضمون كودك و نوجوان تولید می‌شود و وی قصد دارد پس از آن فیلم دیگری با نام «قفس» را در این كشور جلوی دوربین ببرد.

منبع : همشهری