تبیان، دستیار زندگی
محمدعلیرضایی در نخستین مرحله مسابقات ورودی المپیک با جابه جایی رکورد ملی در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

73 صدم ثانیه تا المپیک

73 صدم ثانیه تا سهمیه المپیک

محمد علیرضایی در نخستین مرحله مسابقات ورودی المپیک با جابه جایی رکورد ملی در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار گرفت.

به نقل از مهر، مسابقات بین المللی شنای ورودی المپیک (golden bear خرس طلایی) از شنبه در شهر زاگرب کرواسی آغاز شد و شناگران کشورمان در مواد 200 متر آزاد و 100 قورباغه رقابتهای خود را آغاز کردند.

در ماده 100 متر قورباغه محمد علیرضایی با ثبت زمان 45/04/1 دقیقه موفق شد پس از 2 سال، 35 صدم ثانیه رکورد ملی را جا به جا کند و به عنوان نفرهشتم به دیدارفینال این رقابتها راه یابد.

بدین ترتیب با کسب این رکورد علیرضایی با کسب سهمیه ورودی المپیک (72/03/01 دقیقه) 73 صدم ثانیه فاصله دارد که کادرفنی تیم ملی بسیار امیدوارند تا وی درفینال مسابقات 100 مترقورباغه موفق به کسب رکورد ورودی المپیک شود.

درماده 200 متر آزاد محمد بیداریان با ثبت زمان 45/59/1 دقیقه به کارخود پایان داد و از راهیابی به فینال بازماند. بیداریان تا ساعتی دیگر در رقابتی حساس در ماده 50 متر آزاد با حریفان جهانی خود برای کسب سهمیه المپیک پیکارخواهد کرد.

مسابقات شنای بین المللی کرواسی امروز دوم تیرماه نیز پیگیری می شود و طی آن محمد بیداریان در100 متر آزاد و در رقابتی نزدیک با حریفان جهانی به رقابت می پردازد، ضمن اینکه علیرضایی در200 و 50 متر قورباغه برای کسب سهمیه ورودی المپیک تلاش خواهد کرد.(شایان ذکر است رقابتهای 50 متر قورباغه در مسابقات المپیک برگزار نخواهد شد.)

رقابتهای بین المللی کرواسی با شرکت 13 کشور در قالب 43 تیم و با حضور 226 شناگر برگزار می شود.

حضرتی: شانس علیرضایی برای کسب سهمیه المپیک بالاست

73 صدم ثانیه تا سهمیه المپیک

مربی تیم ملی شنای کشورمان گفت: با توجه به آمادگی و جابجایی رکورد ملی از سوی محمدعلیرضایی، این شناگر جوان کشورمان از شانس بالایی برای کسب رکورد ورودی المپیک برخوردار است.

خشایارحضرتی مربی تیم ملی شنای کشورمان پس از برپایی دورنخست مسابقات ورودی المپیک در کرواسی با بیان این مطلب افزود: شرایط علیرضایی برای رسیدن به رکوردهای ورودی المپیک بسیار بالاست، ضمن آنکه رشته تخصصی علیرضایی 50 متر قورباغه است که درجدول مسابقات المپیک قرار ندارد.

وی پیرامون میزان آمادگی بیداریان دیگر شناگر کشورمان در این رقابتها گفت: فصل بدنسازی 2 شناگر ایرانی هنوز به پایان نرسیده و برنامه اصلی دو ملی پوش حاضر در کرواسی بر روی مرحله دوم رقابتهای کسب سهمیه المپیک متمرکزشده است که از20 تیرماه در کرواسی برگزار می شود و قطعا ملی پوشان تا آن زمان به شرایط آرمانی برای حضور در المپیک دست خواهند یافت.

حضرتی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی، تمرکز اصلی تیم روی مرحله دوم مسابقات ورودی المپیک در شهر "دوبرانیک" است،افزود: بر اساس برنامه ریزی تمرینی، حضور در مسابقات زاگرب بخشی از برنامه آماده سازی شناگران محسوب می شود که هدف اصلی در این مسابقات نزدیک شدن شناگران به رکوردهای ملی و قرارگرفتن در شرایط مسابقه است تا درمرحله دوم شناگران با تمرینات سرعتی ویژه و اختصاصی برای کسب سهمیه ورودی المپیک تلاش کنند.