تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهور در ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد به تشریح اوضاع داخلی و خارجی كشور و مهمترین دستاوردهای دولت نهم در عرصه های مختلف پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دكتر احمدي نژاد در اجلاس سراسري جامعه مدرسين:

بايد عرصه فرهنگ به پايگاه علماي بلاد اسلامي متصل شود

اجلاس جامعه مدرسین

رييس جمهور در ششمين اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماي بلاد به تشريح اوضاع داخلي و خارجي كشور و مهمترين دستاوردهاي دولت نهم در عرصه هاي مختلف پرداخت.

به گزارش خبرگزاري رسا، دكتر محمود احمدي نژاد، رييس جهمور، 30 خرداد ماه در ششمين اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماي بلاد در سخناني علماي جامعه مدرسين را فرزندان و يادگاران امام راحل دانست و از تلاش هاي آنها در صحنه هاي مختلف دفاع از انقلاب اسلامي و پرچمداري ارزش ها قدرداني كرد.

رييس جمهور مأموريت انبياء الهي را زمينه اي براي شكل گيري و تحقق حكومت انسان كامل برجهان دانست و تصريح كرد: اگر اين اتفاق نيفتد همه مجاهدت ها بي حاصل بوده است.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي و نظام ولايت، حلقه ارتباط با امام هستي است و رمز عزت، صلابت، شكست ناپذيري و تحول آفريني آن نيز در همين امر است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: اگر بنا باشد عدالت برپايه احكام اسلامي برقرار و معنويت و يگانه پرستي روح اين حركت باشد، لاجرم علما بايد به طور پيوسته در همه زواياي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي حضور فعال و تعيين كننده داشته باشند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه از اجراي كوچكترين قوانين اجتماعي تا اجراي حدود الهي نيازمند تربيت الهي هستيم، اظهار داشت: تا زماني كه انسان ها و جامعه به تربيت اسلامي مجهز نشوند، احكام اسلامي درجامعه جاري نخواهد شد و روحانيت اصيل، ولايي و خط امامي مسوول و پيشتاز اين امر هستند.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه رابطه روحانيت و نظام اسلامي همواره تفكيك ناپذير بوده است، تصريح كرد: علما امروز در ايران پرچمداران عدالت، برادري و اخلاق هستند و پاي آرمان هاي حضرت امام (ره ) ايستاده اند و البته اين مسووليت محدود به جغرافياي ايران هم نيست.

رييس قوه مجريه در ادامه سخنان خود فرهنگ را پايه و اساس و روح حاكم بر فعاليت هاي اسلامي در جامعه دانست و خاطر نشان كرد: اگر در جامعه فعاليت اقتصادي، سياسي و يا اجتماعي مي شود، بايد هدف و روح حاكم بر آنها فرهنگي باشد و اين دولت در سه سال اخير در همين راستا حركت كرده است.

رييس جمهور به فضاي فرهنگي پيش از روي كار آمدن دولت نهم اشاره كرد و يادآور شد: در آن دوران قيام امام حسين (ع) را رسماً به زير سوال بردند و اهانت كنندگان از سوي مراجع رسمي حمايت مي شدند. همچنين صلاحيت و كفايت حكومت به طور گسترده زير سوال مي رفت و حتي علماي برجسته با عناوين مختلف مورد هتك حرمت قرار مي گرفتند اما امروز به فضل الهي با افتخار اعلام مي كنم كه ادبيات و آرمان دولت، ديني است و به خاطر آرمان ديني، سختي ها را در داخل و خارج كشور تحمل مي كنيم.

وي افزود: دولت عميقاً معتقد است كه راه نجات بشر، حاكميت احكام ديني است و با همين نگاه و جهت گيري حركت خود را تنظيم كرده است. افزايش بودجه فعاليت هاي قرآني، اصلاح مباني و جهت گيري هاي آموزش و پرورش و دانشگاه ها و افزايش بودجه عمراني و عمومي در بخش فرهنگ، از جمله اقدامات دولت نهم در راستاي گسترش و اشاعه فرهنگ اسلام ناب است.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: امروز فضاي اميد، نشاط و روحيه انقلابي در كشور حاكم شده است؛ البته ضعف هايي هم وجود دارد . در فعاليت فرهنگي اصيل و پايدار در ابتداي كار هستيم و دولت معتقد است كه بايد عرصه فرهنگ به پايگاه هاي اصيل و ماندگار از جمله مساجد و علماي بلاد اسلامي متصل شود.

رييس قوه مجريه در ادامه سخنان خود در اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماي بلاد با ارائه آمارهايي به مقايسه اوضاع اقتصادي قبل و بعد از روي كار آمدن دولت نهم پرداخت و گفت: وقتي دولت را تحويل گرفتيم، رشد اقتصادي 2. 4 درصد بود، بدهي هاي سنگين داخلي و خارجي داشتيم، تورم متوسط 16. 15 درصد و سهم نفت نيز در بودجه 67 درصد بود، اما امروز به رغم سنگين ترين تهاجم ها و تحريم هاي اقتصادي، رشد اقتصادي در سال 86 ، 8 . 7 درصد بود و سهم نفت در بودجه نيز بيش از 12 درصد كاهش يافته است. همچنين بدهي به بانك ها در داخل و خارج را به شدت پايين آورده ايم. ضمن اينكه سهم اقدامات عمراني در بودجه به بالاتر از 26 درصد رسيده است.

دكتر احمدي نژاد افزود: در راستاي واگذاري شركتهاي دولتي به مردم در طول 15 سال گذشته 2700 ميليارد تومان واگذار شده بود اما تنها در دو- سه سال اخير 32 هزار ميليارد تومان از سهام شركت هاي دولتي به مردم واگذار شده است.

رييس جمهور به وجود سه ميليون بيكار در آغاز فعاليت دولت نهم اشاره كرد و گفت: در دوران فعاليت اين دولت دو ونيم ميليون شغل ثابت ايجاد شده است و اين در حالي است كه جمعيت متولدين سال هاي 60 تا 64 هم وارد بازار شغل و مسكن مي شوند.

وي با اشاره به شروع بيش از 90 هزار پروژه عمراني در دوران دولت نهم و اتمام نيمي از آن يادآور شد: 46 هزار پروژه در دولت پيشين آغاز شده بود كه 33 هزار پروژه آن در اين دولت تكميل شده است.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: تكميل و اجراي پروژه هاي عمراني يكي از راههاي كاهش تورم است.

رييس جمهور در ادامه به وجود نوسان قيمت در برخي كالاها و تورم اشاره كرد و چهار علت اساسي را براي ايجاد تورم در جامعه برشمرد و گفت: اولين عامل تورم ناشي از عملكرد دولت است؛ يعني اگر دولت ها پول نفت را مستقيماً به بازار عرضه كنند، تورم زا خواهد بود اما دولت نهم سنگين ترين فشار را به خود وارد كرد و موضوع تزريق مستقيم پول نفت به بازار را در سال 86 به صفر رساند.

وي افزود: عامل دوم، تورم وارداتي است. در اين مورد تنها اقدامي كه دولت مي تواند انجام دهد، اين است كه تعرفه برخي كالاها را پايين آورد .

دكتر احمدي نژاد خلق پول از طريق بانك ها و موسسات مالي و نيز برخي سوداگري ها يعني همان تورم ناشي از فضاي رواني را از ديگر عوامل تحميل تورم به جامعه دانست و گفت: دولت تدابيري انديشيده و اميدوار است به زودي اين مشكلات را كنترل و مهار كند.

رييس جمهور با بيان اينكه در دوره قبل از دولت نهم همه شيپورها در جهت ايجاد تفرقه و يأس در جامعه نواخته مي شد، تصريح كرد: بحمدالله در دوره دولت نهم همبستگي ملي به شدت تقويت شده است و روحيه اميد در جامعه حاكم شده است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه حضور دولت در عرصه سياست خارجي حضوري اعتقادي و آرماني است، گفت: دولت در اين عرصه بر مبناي تكليف ديني عمل مي كند و ذرّه اي در آن بازي سياسي وجود ندارد.

رييس جمهور با بيان اينكه قدرت هاي زورگو در موضوع هسته اي همه توان خود را به كار گرفته اما در شكستن اراده ملت ايران ناكام مانده اند، تصريح كرد: موضوع هسته اي از نظر ما تمام شده است و حتي اخيراً بازي جديدي را آغاز كرده اند كه اين بازي ، اسباب آزمايش است و اين نيز جز ذلت براي آنها رهاوردي نخواهد داشت.

وي تاكيد كرد: دولت نهم در سياست خارجي و موضوع هسته اي قدم به قدم و با شناخت دقيق از محيط جهاني گام برمي دارد.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دشمنان قادر نيستند آسيبي به كشورمان وارد كنند، تصريح كرد: امروز شرايط دشمنان به گونه اي است كه از نظر روحي منفعل و بريده اند و به فضل الهي دستي كه به سمت ايران بلند شود، به سرعت قطع خواهد شد؛ چرا كه دوران زورگويي و قلدر مآبي به لحاظ نظري و عملي به پايان رسيده و نشانه هاي آن به وضوح نمايان است.

دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به سفر چندي پيش خود به عراق اشاره و خاطر نشان كرد: من اولين رئيس دولتي بودم كه با اعلام قبلي دو روز به اين كشور سفر رسمي كردم. پيش از من روساي دولت هاي آمريكا و انگليس به واسطه حضور گسترده نظاميان خود در اين كشور چند ساعتي حضور پيدا كرده اما هيچ كدام از آنها شب را در عراق نمانده اند .

رييس جمهور همچنين با يادآوري اينكه حاضر نشده در سفر عراق در منطقه تحت كنترل آمريكايي ها (منطقه خضرا) اقامت گزيند، خبر داد: براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه ريزي كرده بودند كه به فضل الهي با تغيير يكي دو برنامه در اراده و تصميم آنها تزلزل ايجاد شد و وقتي متوجه موضوع شدند كه عراق را ترك كرده بوديم و آنها همچنان مبهوت مانده اند.