تبیان، دستیار زندگی
همایش علمی-کاربردی تبلیغ طرح تابستانی هجرت به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایشهای این دفتر افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش علمی کاربردی تبلیغ طرح تابستانی هجرت افتتاح شد

همایش تبلیغ

همایش علمی-کاربردی تبلیغ طرح تابستانی هجرت به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایشهای این دفتر افتتاح شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، معاون فرهنگی، تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این همایش گفت: برای نوآوری در عرصه تبلیغ، اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است و باید از طرق مختلف استعدادهای فعال حوزه را شناسایی و بستری برای نوآوری فراهم شود.

وی افزود: در سال نوآوری و شکوفایی در عرصه تبلیغ وگسترش فرهنگ دینی برای نسل آینده، باید از خلاقیت بهره‌گیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغ و محتوای پیام دینی باید با اقتضائات زمان نوآوری داشته باشیم.

معاون فرهنگی -تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: باید محتوای مورد نیاز زمان را درست تشخیص دهیم و آن را از معارف عمیق قرآن و مکتب اهل بیت (ع) استخراج و به مخاطبان عرضه کنیم.

وی یادآور شد: ارتباطات امروز با گذشته فرق می‌کند و سرعت پیام با سرعت نور به مخاطبان می‌رسد لذا شیوه‌ها و روش‌های ارتباط با مخاطب نیازمند خلاقیت و نوآروی است.

حجت‌الاسلام اسکندری بهره‌گیری از ابزارهای جدید برای تبلیغ را مهم بیان کرد و افزود: اگر عالم به زمان نباشیم، حقایق و اتفاقات ما را به انحراف خواهد کشید و نمی‌توانیم راهکارهای اصولی و موفق را ارائه بدهیم.

وی یادآور شد: بشر امروز، خلاء معنوی را با تمام وجود احساس می‌کند و استعمارگران برای این که نیاز معنوی و فطری بشر را به گمراهی بکشانند، معنویت وسعادتی که از واقعیت به دور باشد را ترویج می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی: بحث تکنولوژی آموزش را جدی بیان کرد و افزود: نباید در استفاده از ابزارهای جدید در مباحث تبلیغی و منبرها غافل بمانیم.

درادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی از اساتیدحوزه علمیه با بیان راهکارهای شبهات کلامی گفت: شبهات کلامی برای انحراف افکار بشر در عرصه اعتقادات، از شیطان نشأت می‌گیرد.

وی افزود: دشمن برای القای شبهه به صورت تشکیلاتی و منظم عمل می‌کند و اختصاص به دوران ما ندارد بلکه ابزارهای آن تغییر کرده است.

این استاد حوزه گفت: اگردر مقابل شبهات بخواهیم مقابله به مثل درستی داشته باشیم، باید در صف پیامبران و در مسیر حرکت انبیاء عمل کنیم.

این استاد حوزه، جایگاه و اهمیت پاسخگویی به شبهات دینی را بسیار بالا دانست و یادآور شد: ارزش کار مبلغانی که در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مقابل شبهات شیاطین از مرزهای فکری دفاع می‌کنند از جهاد در میدان جنگ بالاتر است.