تبیان، دستیار زندگی
كنسرت روز اول «محمدرضا شجریان» با گروه شهناز در تالار بزرگ كشور حواشی‌های زیادی را به دنبال داشته است. از جمله قطع آسانسور باعث تاخیر حضور شجریان در سالن كنسرت شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنسرت حاشیه‌ساز

كنسرت شجریان

قطع برق آسانسور شب اول كنسرت «شجریان» را با تاخیر مواجه كرد .

كنسرت روز اول «محمدرضا شجریان» با گروه شهناز در تالار بزرگ كشور حواشی‌های زیادی را به دنبال داشته است. از جمله قطع آسانسور باعث تاخیر حضور شجریان در سالن كنسرت شد.

كنسرت جدید شجریان با گروه شهناز از جمله كنسرتهایی بود كه در روز اول بازار سیاه بلیت را به اوج رسانده بود چرا كه بسیاری از مردم كه از طریق اینترنت اقدام به تهیه بلیت كرده بودند علی‌رغم پرداخت هزینه ،نتوانسته بودند بلیت خود را دریافت كنند. این مسئله با فروش غیر قانونی به روش بازار سیاه تا حدودی حل شد و این افراد با در دست داشتن بلیت‌های 150 و بعضا 65 هزار تومانی به تالار بزرگ كشور راه یافتند تا شاهد هنرنمایی استاد آواز ایران با گروه جدیدش باشند اما مدت طولانی را بر روی صندلی‌های تالار گذرانند تا استاد وارد صحنه شوند. دلیل این امر هم چیزی نبود جز قطع برق آسانسور تالار وزارت كشور!

یكی از حاضران مطلع در سالن كه خود را از عوامل اجرایی كنسرت معرفی كرد در تماس با خبرگزاری فارس در این زمینه گفت: تاخیر استاد شجریان برای ورود به سالن هنگام ورود به تالار به این دلیل بود كه ایشان پس از سوار شدن به آسانسور با قطع برق مواجه شد و تلاش مسئولان برای راه‌اندازی مجدد آسانسور مدتی به طول انجامید.

هرچند به نقل از یكی از بینندگان این كنسرت، استاد شجریان روی صحنه اعلام كرد كه نوازندگان گروهش در آسانسور محبوس شده بودند. وهمین عامل تاخیر در آغاز شب نخست كنسرت است.

در هر صورت شب نخست كنسرت شجریان با یك ساعت تاخیر شروع شده اما صدا برداری و نامناسب بودن سیستم صوتی و حتی فیلمبرداری و عكسبرداری مخاطبان ،ناراحتی شجریان را بر انگیخته و باعث شده وی تذكراتی را هم به صدابردار و هم به حضار دهد.

كنسرت شجریان

این كنسرت از زمان اعلام شده تا پایانش حدود 4 ساعت به طول انجامیدكه در واقع جزء طولانی‌ترین كنسرتهای استاد مسلم آواز ایران بوده است.

به گزارش فارس،این كنسرت از قبل از شروع نیز حواشی‌هایی را نیز داشته است كه از آن جمله عدم دعوت از خبرنگاران و نیز عدم فروش بلیت به مراكزی چون معاونت هنری ارشاد و نهادهای مرتبط با موسیقی است كه در این راستا تصور همگان بر این بود كه خانه موسیقی شاید تنها نهادی باشد كه توانسته برای اعضایش بلیت خریداری كند چرا كه شجریان خود رئیس شورای عالی خانه موسیقی است. اما گویا این نهاد نیز علی رغم اینكه سال گذشته در برگزاری كنسرت شجریان مشاركت هم داشته از این مسئله مستثنی نبوده و نتوانسته برای اعضایش بلیت خریداری كند به طوری كه در اطلاعیه‌ای كه این خانه در سایت خود منتشر كرده،آورده است كه خانه موسیقی هیچ سهمیه‌ای از بلیت‌های كنسرت گروه شهناز به خوانندگی شجریان برای توزیع بین اعضای خانه ندارد.در واقع هیچ بلیتی برای عرضه به اعضای خانه در اختیار این نهاد قرار نگرفته است.

تلاش خبرنگار فارس برای تماس با برگزاركنندگان این كنسرت برای پی‌گیری مسائل پیش آمده هنوز بی‌نتیجه مانده است.

كنسرت محمدرضا شجریان با گروه شهناز 5 شب دیگر در تالار بزرگ كشور برگزار می‌شود.