تبیان، دستیار زندگی
در آستانه فرا رسیدن اول تیرماه، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام راحل(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی كه به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی

پیام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی

در آستانه فرا رسیدن اول تیرماه، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام راحل(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی كه به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است، حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر سیدمهدی خاموشی، رئیس این سازمان، با صدور پیامی، این روز را به ملت ایران و خصوصاً مبلغان عزیز تبریك گفت.

در پیام دكتر خاموشی آمده است:

تبلیغ ، آیینه‌ای است كه انوار تابان معرفت حق در آن می‌درخشد و بیان و لسان مبلّغ محل تجلی چنین شناخت و معرفت ارزشمندی است. مبلغی كه ذهن و زبانش از اندیشه‌گاه عالم قدس توشه‌ گرفته باشد حتی با عمل خود بی‌آنكه نیاز به سخن گفتن بیفتد، نقطه اتصال خلق به صفات‌الله می‌گردد و دیگران را كه بر لذت این شراب طهور وقوف ندارند به تصریح و یا با زبان رمز و اشاره، به بهره‌ای از آن دریای بی‌پایان رهنمون می‌‌شود.

شیوه‌های تبلیغ دین كه در رأس آن اخلاق و رفتار صالح مبلّغ قرار دارد، با روش‌‌های تبلیغات غربی كه هدفش صرفاً "تحت تأثیر قرار دادن مخاطب" می‌باشد، تفاوت جوهری دارد. زیرا در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب‌ناپذیر و ضروری مبلّغ است.

سازمان تبلیغات اسلامی در حالی وارد بیست ‌و هفتمین سالروز تأسیس خود می‌شود كه اینك با بیش از ربع قرن تجربه تبلیغی در راستای توسعه فرهنگ دینی، به عنوان یك مرجع غنی جهت شناسایی وضعیت فرهنگی جامعه محسوب می‌شود. این سازمان با گام‌های بلندی كه در مسیر تبلیغ و اطلاع‌رسانی و توسعه فرهنگ دینی جامعه برداشته‌ است، سرمایه‌ای عظیم و گرانسنگ در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و نكوداشت سالگرد تأسیس این نهاد مقدس ، در حقیقت تعظیم مبلغان عزیز و مجاهدان عرصه تبلیغ دین و تكریمِ فضیلت‌هایی است كه در سایه اسلام به ملت بزرگوار ایران، عزت و سعادت بخشیده است.

اینجانب فرارسیدن اول تیرماه ، بیست ‌و هفتمین سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی ‌(قدس سره الشریف) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی  را به همگان و خصوصاً سنگربانان جبهه تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریك گفته و از خدای بزرگ خواهانم كه این سالروز خجسته برای همگان و خصوصاً مبلغان عزیز اسلام، نوید‌دهنده افق‌هایی روشن در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی برای جامعه باشد.

سیدمهدی خاموشی

روابط عمومی موسسه تبیان