تبیان، دستیار زندگی
سایت Forvo با داشتن کلماتی از ۸ زبان دنیا شامل (انگلیسی , پرتغالی , کاتالانی , فرانسوی , اسپانولی , آلمانی , ایتالیایی و فارسی ) می‌تواند کمک شایانی به شما در تلفظ صحیح کلمات بکند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلفظ صحیح همه لغات را گوش کنید

شاید شما هم بارها برایتان پیش آمده باشد که در تلفظ صحیح یک لغت برای مثال یک لغت انگلیسی دچار شک شوید، یکی از راه‌های فهمیدن نحوه صحیح ادای کلمات استفاده از لغت معنی‌های نظیر بابیلون هست که می‌تواند به صورت روباتیک لغت مورد نظرتان را تلفظ کند اما شما می‌توانید با Forvo تلفظ لغات را از زبان یک شخص حقیقی که قبلا ضبط شده است گوش کنید. مسلما این تلفظ صحیح‌تر و لهجه آن دقیق‌تر خواهد بود.

لغت‌نامه

سایت Forvo با داشتن کلماتی از ۸ زبان دنیا شامل (انگلیسی , پرتغالی , کاتالانی , فرانسوی , اسپانولی , آلمانی , ایتالیایی و فارسی ) می‌تواند کمک شایانی به شما در تلفظ صحیح کلمات بکند. از نکات جالب توجه در این سایت دارا بودن زبان فارسی است که تعدادی از لغات فارسی به وسیله دوستان فارسی زبان تلفظ شده که می‌توانید آن‌ها را به راحتی گوش کنید.

برای مثال من شخصا بارها شنیده‌ام که کلمه Message که به صورت مسیج (کسره روی م) می‌باشد با لفظ مسیج (فتحه روی م) تلفظ می‌شود که مسلما اشتباه هست. از دیگر نکات جالب Forvo قابلیت اضافه کردن کلمات مورد نظر شما و افزودن تلفظ صحیح آن از سوی شما می‌باشد که می‌تواند به کامل‌تر شدن دایره لغات این سایت کمک کند.

پس بیایید با Forvo کلمات انگلیسی را درست تلفظ کنیم.

برای ورود به این سایت اینجا را کلیک کنید.

منبع: وبلاگ روزنوشت