تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جمع مشاوران حوزه علمیه خراسان گفت: مراكز مشاوره حوزه با ارایه مشاوره های مناسب، مشكلات طلاب را مرتفع كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله صافي گلپايگاني:

مراكز مشاوره حوزه براي حل مشكلات طلاب گام بردارند

صافی

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در جمع مشاوران حوزه علميه خراسان گفت: مراكز مشاوره حوزه با ارايه مشاوره هاي مناسب، مشكلات طلاب را مرتفع كنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد، صبح امروز، 28 خرداد‌ماه، در ديدار مدير و اعضاي مرکز مشاوره حوزه علميه خراسان، حوزه‌هاي علميه را متعلق به امام زمان(عج) دانست و گفت: هر کس براي اعتلاي سطح علمي و فرهنگي حوزه‌هاي علميه تلاش کند، مورد رضايت صاحب الزمان(عج) خواهد بود.

وي در ادامه افزود: حوزه علميه خراسان با سابقه درخشان و فعاليت گسترده‌اي که دارد، افتخاري براي جهان اسلام است.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم، فعاليت‌هاي مراکز مشاوره حوزه‌هاي علميه را بسيار لازم و ضروري عنوان و خاطر نشان کرد: اين مراکز خدماتي مي‌توانند با ارائه مشاوره‌هاي مناسب، مشکلات طلاب و حوزه‌هاي علميه را مرتفع کرده و طلاب علوم ديني را در تحصيل مناسب ياري رسانند.

اين مرجع تقليد وظيفه اصلي طلاب را علم آموزي دانست و تصريح كرد: مراکز مشاوره‌اي بايد در رشته‌هاي علمي که متن حوزه‌هاي علميه است نيز فعاليت کرده و خدمات مشاوره‌اي علمي نيز به مخاطبان ارائه دهند.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني بزرگ‌ترين وظيفه حوزه‌هاي علميه را حفظ فرهنگ شيعي و جلوگيري از وارد شدن شبهات فکري و اعتقادي عنوان و بيان داشت: طلاب و علما با آمادگي و بسيج همگاني، از عقايد مذهبي و فکري مردم محافظت کرده و با شبهات فکري مبارزه کنند.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم بر حفظ سنت‌هاي نيکوي گذشتگان تأکيد کرد و گفت: سنت‌هاي گذشتگان و بزرگان دين را حفظ کرده و به آيندگان انتقال دهيم تا سنت‌هاي تحميلي غرب مردم را در تأثير خود قرار ندهد.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در ادامه افزود: ما امروز محتاج بانواني هستيم که در برابر بدحجابي‌ها و آزادي‌هاي غلط موضع‌گيري کنند.

وي با بيان اين‌که سنت‌هاي اسلامي در جامعه بايد احيا شود، تصريح کرد: شهر مقدسي همانند مشهد بايد از هر‌گونه آلودگي معنوي پاک بوده و به الگوي شهرهاي اسلامي جهان تبديل شود.

گفتني است، در ابتداي اين ديدار اعضاي مرکز مشاوره حوزه علميه خراسان گزارشي از اقدامات انجام گرفته در اين مرکز ارائه کردند.