تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: نظارت بر روی همایش‌ها و مجالس شادی و عزاداری در شهر قم باید با دقت کافی انجام شود تا مطالب تفرقه انگیز و نامناسب در این مجالس مطرح نشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مکارم شيرازي:

آسيب پذيرترين حوزه فرهنگي حوزه نشر کتاب است

مکارم شیرازی

حضرت آيت الله مکارم شيرازي در ديدار مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم گفت: نظارت بر روي همايش‌ها و مجالس شادي و عزاداري در شهر قم بايد با دقت کافي انجام شود تا مطالب تفرقه انگيز و نامناسب در اين مجالس مطرح نشود.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد، صبح دیروز، 28 خردادماه، در ديدار حسين استادآقا، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با بيان اين‌که انتظارات مردم و علما از وزارت ارشاد اسلامي بسيار بيشتر از وزارتخانه‌هاي ديگر است، اظهار داشت: حوزه‌هاي فرهنگي هميشه در کنار فعاليت‌هاي خود، آسيب‌هايي را نيز دارند که بايستي بسيار از آنها مراقبت شود.

وي شهر مقدس قم را شهري بي‌نظير در دنياي اسلام خواند و افزود: اين شهر از لحاظ فرهنگ اسلامي و شيعي جايگاه ويژه‌اي دارد و همه مسؤولان نظام بايد نگاه خاصي به قم داشته باشند.

اين مرجع تقليد، آسيب پذيرترين حوزه فرهنگي را حوزه نشر کتاب عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالاي نشر کتاب‌ها در کشور، شيطنت دشمنان ايران و اسلام و نيز جهل برخي از نويسندگان نادان، به يک سازمان گسترده براي نظارت بر امر انتشار کتب نياز داريم تا از آسيب هاي عمدي و يا ناآگاهانه جلوگيري شود.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم با تأکيد بر افزايش سطح کمي و کيفي کتاب‌هاي مناسب تصريح کرد: دولت بايد با تشکيل کميته‌هاي مخصوص سطح کيفي منشورات در کشور را بالا برده و از نهضت ترجمه‌هاي بدون پشتوانه نيز جلوگيري کند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به برخي از مطالب دروغ در برخي از مطبوعات کشور اظهار داشت: عده‌اي به دنبال تخريب چهره شهر مقدس قم و حوزه‌هاي علميه هستند که بايد با جلوگيري از فعاليت اين‌گونه افراد، تقدّس شهر و روحانيت را حفظ کرد.

وي همچنين با اشاره به گستردگي اخبار قم در کشور و حتي در جهان اسلام تأکيد کرد: نظارت بر روي همايش‌ها و مجالس شادي و عزاداري در شهر قم بايد با دقت کافي انجام شود تا مطالب تفرقه انگيز و نامناسب در اين مجالس مطرح نشود.

استاد عالي حوزه علميه قم در ادامه گفت: در دوراني که دشمنان اسلام با دسيسه‌هاي خود سعي در ريشه‌کني اسلام و تشيع دارند، دولت اسلامي با تخصيص بودجه‌هاي مناسب، فرهنگ ناب اسلامي و شيعي را حفظ کرده و آن را به تمام دنيا گسترش دهد.

اين مرجع تقليد در پايان با بيان اين‌که اقدامات ضد ارزشي در کشور بايد در نطفه خفه شود، تصريح کرد: اگر علما و مراجع، نکاتي را به مسؤولان گوشزد مي‌کنند، بايد سريعاً به آنها رسيدگي و عمل شود.

گفتني است، در اين ديدار استاد آقا، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، گزارشي از اقدامات انجام شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان، ارائه داد.