تبیان، دستیار زندگی
قرعه کشی پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا تیرماه جاری .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزشگاه آزادی مخالف غرب آسیا

ورزشگاه آزادی مخالف غرب آسیا

قرعه کشی پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا تیرماه جاری در کشور اردن برگزار خواهد شد.

به نقل از مهر، پنجمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا که از 7 تا 15 آگوست (17 تا 25 مرداد) با شرکت تیم های عراق، سوریه، لبنان، اردن، فلسطین ، ایران ، بحرین و قطر به میزبانی کشورمان برگزارخواهد شد.

قرعه کشی این مسابقات روز اول جولای (11 تیرماه) در شهر امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد و 8 تیم شرکت کننده در این مسابقات در دو گروه 4 تیمی تقسیم بندی می شوند که پس از انجام دیدارهای مقدماتی 2 تیم برتر هر گروه راهی مرحله نیمه نهایی خواهند شد تا پس از انجام دیدارهای ضربدری تیم های فینالیست این رقابتها مشخص شود.

براساس تصمیم اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از این پس مسابقات غرب آسیا دیدار رده بندی نخواهد داشت.

به گفته حسن غفاری نایب رئیس فدراسیون فوتبال غرب آسیا، مسئولان ورزشگاه آزادی بدلیل سنگینی این مسابقات و احتمال آسیب دیدگی چمن این ورزشگاه تاکنون با میزبانی این مسابقات مخالفت کرده اند و فدراسیون فوتبال درصدد جایگزینی یکی از ورزشگاههای دستگردی، راه آهن و تختی برای برگزاری این مسابقات است که تنها ورزشگاه دستگردی از سوی ناظران غرب آسیا تایید شده است.

ایران با دوبار میزبانی مسابقات فوتبال غرب آسیا تاکنون سه بارسابقه قهرمانی این مسابقات درسال های 2000 (اردن) 2004 (ایران) و 2007 (اردن) را در کارنامه خود دارد.