تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال هلند در حالی که صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2008 را قطعی کرده ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانمردان ستودنی فان باستن

هلند رومانی را هم از پیش رو برداشت

تیم ملی فوتبال هلند در حالی که صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2008 را قطعی کرده بود، با انجام یک بازی جوانمردانه مقابل رومانی و پیروزی مقابل این تیم، فرصت صعود تیم ایتالیا به مرحله بعد را فراهم آورد.

به نقل از مهر، مارکو فان باستن با علم به اینکه این احتمال وجود دارد تیم تحت رهبری او در مرحله نیمه نهای مجددا با ایتالیا روبه رو شود با این حال تیم رومانی را از دور رقابت ها را حذف کرد تا قهرمان جام جهانی 2006 با برتری مقابل فرانسه فرصت حضور در مرحله بعدی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا را پیدا کند.

بازی جوانمردانه شاگردان فان باستن که باعث شد این تیم مقتدرانه به مرحله بعد رقابت های یورو 2008 صعود کند، فوتبالدوستان سراسر جهان کادرفنی و بازیکنان این تیم را مورد تحسین قرار دهند و حرکت ارزشمند آنها را مورد تقدیر قرار دهند.

هلند در دیدار سه شنبه شب که در گروه C رقابت ها و در حضور 30 هزار تماشاگر ورزشگاه استادو سوئیس برگزار شد، با دو گل هانتلار و روبن وان پرسی که دقایق 54 و 87 به ثمر رسید، رومانی را از پیش رو برداشت و با 9 امتیاز به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. وان پرسی در پایان این دیدار به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

شاگردان مارکو فان باستن در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2008 که روز شنبه برگزار می شود با تیم دوم گروه D (روسیه یا سوئد) دیدار می کنند.

فــان باستــن:‌ باید سه بر صفر می‌بردیم

فان باستن سرمربی تیم ملی هلند

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند پس از پیروزی برابر رومانی و 9 امتیازی شدن تیمش در یورو 2008 گفت:‌ از این كه باید شهر برن را ترك كنیم افسوس می‌خورم چرا كه ما در این جا بسیار خوشحال و راضی بودیم اما به هر حال برنامه بازی‌ها به این شكل است.

به گزارش ایسنا؛ ماركو فان‌باستن که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ادامه داد:‌ در این بازی چندان خوب كار را آغاز نكردیم و شاید دلیل این مساله خیس بودن نسبی زمین بود. پس از 20 دقیقه دشوار ابتدایی به بازی برگشتیم و فرصت‌هایی خلق كردیم كه متاسفانه نیمه اول با نتیجه صفر - صفر مساوی به پایان رسید.

وی افزود: بنابراین در نیمه دوم تعویض‌هایی را انجام دادم و در نهایت توانستیم بازی را به طور كامل در اختیار خود درآوریم. به نظر من باید بازی را با نتیجه سه بر صفر می‌بردیم و ضمن كسب 9 امتیاز با 9 گل زده در صدر جدول گروه می‌ایستادیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند در مورد بازی مرحله بعدی تیمش نیز خاطرنشان کرد: بازی یك‌شنبه شب رقابت دیگری است و باید همه چیز را از صفر آغاز كنیم. بازی تیم‌های سوئد و روسیه را برای آنالیز و كسب اطلاعات بیشتر در مورد حریف آینده خود مشاهده خواهیم كرد.

وی افزود: بازی‌های دشواری را برابر ایتالیا و فرانسه پشت سر گذاشتیم و به همین دلیل باید در قوای بدنی بازیكنان تجدید شود. از نظر شمار بازیكنان توانمند بسیار خوشحال هستم و همین مساله باعث شد تا هر سه بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

فان باستن در پایان گفت: شاگردان من از نظر توانایی در سطح بالایی قرار دارند و از نظر كار تیمی هم كنار یكدیگر بسیار خوب عمل می‌كنند. جو حاكم بر تیم عالی است و اگر به همین روال ادامه دهیم امیدوارم كه به بازی نهایی برسیم.

پیتورکا: ماجراجویی ما به اتمام رسید

سرمربی تیم ملی فوتبال رومانی پس از حذف تیمش از رقابت‌های جام ملت های اروپا (یورو 2008) گفت: افسوس که ماجراجویی ما به پایان رسید. ما بخت خود را برای صعود از دست دادیم و فوتبال همین است.

به گزارش ایسنا؛ ویکتور پیتورکا که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ادامه داد: هلندی ها تیم بهتر و جوان تری نسبت به ما داشتند و بدون شک خبر گلزنی ایتالیا در بازی همزمان روی عملکرد بازیکنان ما بی تاثیر نبود.

وی افزود: به طور كلی تیم ما در این رقابت‌ها عملكرد خوبی داشت. ما در گروهی قرار گرفتیم كه سه تیم از بهترین‌های دنیا حضور داشته‌اند و دو بازی اول خود را هم واگذار نكردیم. اگر پنالتی برابر ایتالیا را به گل تبدیل كرده بودیم، می‌توانستیم به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود كنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال رومانی خاطرنشان کرد: در بازی برابر هلند از نظر ذهنی قوی‌تر از حریف بودیم اما، شاید تیم ما كمی خسته بود. متاسفانه نمی‌توانستم بازیكنان حاضر در زمین را تعویض كنیم و بدون شك این مساله تاثیر عمده‌ای روی شكست ما گذاشت چرا كه ما انسجام تیمی را از دست دادیم.

وی اظهار داشت: موقعیت‌های خطرناك بسیاری روی دروازه حریف ایجاد كردیم اما بدون شك شما برابر هلند نمی‌توانید بیش از حد تهاجمی بازی كنید.

پیتوركا در پایان گفت: ‌باید از آنچه در این رقابت‌ها اتفاق افتاد، درس بگیریم و تجربه كسب كنیم چرا كه این رقابت‌ها به پایان رسیده است و باید به فكر جام جهانی 2010 باشیم.