تبیان، دستیار زندگی
موج كمدی‌سازی موجب شده تا سعید سهیلی هم تغییر ژانر بدهد و فیلم جدید خود را در این ژانر بسازد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چارچنگولی و درگیری‌های دو‌قلو‌های بهم چسبیده

جواد رضویان و شفیعی‌جم

موج كمدی‌سازی موجب شده تا سعید سهیلی هم تغییر ژانر بدهد و فیلم جدید خود را در این ژانر

بسازد

فیلمی با عنوان چار‌چنگولی كه سهیلی حال‌و‌هوای آن و تفاوتش با دیگر ساخته‌هایش را آن‌طور توصیف می‌كند: «این فیلم  اثری اجتماعی در قالب طنز است كه با دیگر فیلم‌هایم كاملا متفاوت است و هیچ ارتباطی به آنها ندارد، چرا كه پیش از این كار طنز نساخته‌ام.»

جواد رضویان و شفیعی‌جم

سهیلی در این فیلم  به روایت زندگی دو برادر دوقلو به نام‌های شهرام و بهرام پرداخته كه از ناحیه كتف و شانه به یكدیگر چسبیده‌اند آنها از نظر ظاهر و عقاید به‌شدت با یكدیگر متفاوتند، اما مجبورند همدیگر را تحمل كنند. او با دستمایه قرار دادن این موضوع تلاش دارد تا به نقد مسائل روز جامعه كه دغدغه وی در فیلم‌های قبلی‌اش بوده بپردازد.

جواد رضویان و شفیعی‌جم

در این فیلم كه روی موفقیت تجاری آن حساب ویژه‌ای از سوی دست‌اندركاران آن باز شده نقش برادران دو‌قلو به رضا شفیعی‌جم و جواد رضویان سپرده شده است تا با حضور آنها موفقیت فیلم در گیشه بیش از بیش تضمین شود. علاوه بر این دو‌، فتحعلی اویسی، بهاره رهنما، رضا فیض نوروزی، مهران رجبی،‌ شهرام قائدی، و مژگان بیات نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم از 27 اردیبهشت‌ماه در خیابان ایران ‌مقابل دوربین حسین ملكی رفت تا طی 45 جلسه فیلمبرداری آن در تهران و شمال كشور به سرانجام برسد كه در حال حاضر گروه سرگرم ضبط سكانس‌های پایانی هستند. این در حالی است كه تدوین فیلم نیز هم زمان با طی شدن این مرحله زیر‌نظر حسن ایوبی در حال انجام است.

جواد رضویان و شفیعی‌جم

سهیلی كه برای دریافت پروانه ساخت چار‌چنگولی  6 ماه انتظار كشید این فیلم را با همكاری محمد نجیبی به عنوان سرمایه‌گذار تهیه و تولید می‌كند. در تولید این فیلم جهانگیر میرشكاری (مدیر صدابرداری)، كامبیز دارابی (دستیار اول كارگردان و مدیر برنامه‌ریزی)، عباس بلوندی (طراح صحنه و لباس)‌، بابك شعاعی (‌طراح گریم)‌، میترا احمدی (‌مدیر تولید)‌‌، حسن شجاعی(عكاس) و ‌ندا عاصف (منشی صحنه) با او همكاری دارند.

منبع : همشهری