تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام ‌ حسینی بوشهری گفت: اسلام برای حفاظت مرزهای فرهنگی و فکری، مرزبانانی معین و برای آن اصولی تعیین کرده تا بر اساس آن از مبانی دینی و ارزش های معنوی و الهی دفاع کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر دوم شورای عالی حوزه

علما همواره مایه آرامش دوست و آشفته شدن دشمن بوده اند

بوشهری

حجت الاسلام  ‌ حسینی بوشهری گفت: اسلام برای حفاظت مرزهای فرهنگی و فکری، مرزبانانی معین و برای آن اصولی تعیین کرده تا بر اساس آن از مبانی دینی و ارزش های معنوی و الهی دفاع کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در مراسم معارفه و تودیع مدیر حوزه علمیه قم ابراز اشت: امروز علما مسئولیت ترویج معارف دینی و تبیین شریعت و دفاع از مرزهای تشیع را به عهده دارند.

مدیر سابق حوزه علمیه قم به تلاش و زحمات علمای پیشین در حفاظت از مبانی دینی و دستاوردهای حوزه در نشرمعارف اهل بیت (ع) اشاره کرد وبیان داشت: علمای گذشته با خون دل هایی که خوردند، رمز ماندگاری دین خدا و مایه آرامش دوست وآشفته شدن دشمن بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت سنگین حوزه های علوم دینی، یادآور شد: امروز دشمنان با عرفان های فانتزی، ناتوی فرهنگی و مسیحیت صهیونیست به عرصه های علوم دینی هجوم آورده اند و حوزه های علوم دینی باید در برابردشمن، دهها سال تلاش کنند.

وی با اشاره به مدیریت ده ساله خود درحوزه علمیه قم گفت: در این مدت همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بوده ام که بزرگترین سرمایه زندگی من است.

عضو مجلس خبرگان افزود: حوزه رو به تکامل بوده و باید تجربه ها را بازنگری و بررسی کنیم و بستر رشد و شکوفایی را فراهم نماییم.

حجت الاسلام  حسینی بوشهری با بیان این که سرنوشت حوزه با نظام اسلامی گره خورده است، بیان داشت: روحانیت و حوزه های علوم دینی نمی توانند دربرابر حوادث، دست روی دست بگذارند و بی تفاوت باشند.

وی تأسیس مؤسسات علمی-فرهنگی، راه اندازی رشته های تخصصی و ساماندهی بیش از 290 مدرسه علمیه در کشور را از فعالیت های ده ساله مدیریت خود برشمرد و گفت: پذیرش طلبه در سال جاری به مراتب دقیق تر و بیشتر ازسال گذشته صورت گرفته است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه احیاء موقوفات و برگزاری جشنواره علامه حلی برای طلاب جوان را از دیگر برنامه های فعالیت مدیریت ده ساله خود بر شمرد و گفت: در این مدت2500 مبلغ در مناطق آسیب پذیر مستقر شده و به تبلیغ دین مشغول هستند.

وی در پایان با ابرازموفقیت برای مدیر جدید، همگان را به همکاری با وی در انجام رسالت سنگین اداره حوزه فرا خواند.