تبیان، دستیار زندگی
كارشناس فوتبال ایران گفت: در مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی انتظارات‌مان از تیم ملی باید معقولانه باشد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمودار تیم ملی فوتبال مثبت است

كارشناس فوتبال ایران گفت: در مرحله بعدی رقابتهای مقدماتی جام جهانی انتظارات‌مان از تیم ملی باید معقولانه باشد.

مجید جلالی در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی اظهار كرد: ما وقتی به كار تیم ملی در دور جدید از شروع نگاه می‌كنیم نمودار مثبتی از جهات مختلف را مشاهده می‌كنیم. تغییراتی كه در تیم به وجود آمد، حیاتی بود. این روند تدریجی تغییرات باید روزی در فوتبال ایران انجام می‌شد. در دوره قبل تیم از نظر سنی شرایط سنگینی داشت.

وی افزود: از نظر شكل بازی و نتیجه تیم با سه مساوی بازی‌هایش را شروع كرد. در بازی چهارم توانستیم با نتیجه یك بر صفر پیروز شویم و در بازی بعد هم این نتیجه به دو بر صفر تغییر كرد. در این بخش هم می‌بینیم كه نمودار مثبت است.

این كارشناس درباره شیوه بازی تیم ملی افزود: برای اینكه به شیوه تازه‌ای برسیم باید منصفانه بگویم كه هم باید بار فنی تیم بالا برود و هم اینكه منتظر بمانیم. نباید عجله كرد با این حال معتقدم گردش كار در تیم ملی مطلوب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا شما هم معتقدید كه كنار گذاشتن بازیكنان بزرگ در این شرایط به سود تیم ملی خواهد بود، گفت: در تشكیل یك تیم معمولا مربیان اسیر نام‌ها می‌شوند و فكر می‌كند به دلیل آنكه در گذشته بازیكنان اسم و رسم دار در روزهای سخت كمك رسان بودند، می‌توانند در آینده هم چنین شرایطی داشته باشند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پاس تهران افزود: این ذهنیت‌ها را به سمت بیراهه می‌برد. بازیكنی كه در وسط زمین بازی می‌كند عملكردش است كه وضعیت او را مشخص می‌كند و نه سوابقش. اینكه بگوییم من بازیكنی بوده‌ام این طور و آن طور، این مسایل ما را دچار اشتباه می‌كند. اتفاقی كه در تیم ملی افتاده، خوب است اما، خیلی بهتر می‌شود از بازیكنانی كه سوابق خوبی دارند و آمادگی لازم را هم كسب كرده‌اند، در مرحله دوم استفاده كنیم.

جلالی درباره انتقادهایی كه از بازی تیم ملی در نیمه اول مطرح می‌شود، تصریح کرد: فضای هر بازی با بازی دیگر متفاوت است. شرایط موجود در دمشق با امارات متفاوت بود. فضای ورزشگاه دمشق سنگین‌تر بود و بازی نیز شرایط حساس‌تری داشت. معتقدم كه كار ما در سوریه بزرگتر بود. با این حال همان طور كه گفتم اگر بخواهیم بر روی شكل و شیوه بازی تیم ملی متمركز شویم باید بگویم كه باید صبر كنیم و منتظر بالا رفتن بار فنی تیم باشیم. نباید انتظار داشته باشیم كه تیم ما پس از دو، سه ماه شیوه پانزده سال گذشته فوتبال را فراموش كند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا دایی می‌تواند شیوه فوتبال ایران را تغییر دهد، گفت: به نظرم او نیاز به كمك دارد. برای تغییر این شیوه‌ها ما به تجربیات بیشتر و مطالعات بیشتر نیاز داریم. معتقدم كه تشكیل كارگروهی در كنار دایی می‌تواند در تسریع تغییر شیوه موثر باشد.

كارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال كه آیا می‌توانیم به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار باشیم،‌گفت: باید واقع‌بین باشیم و در مرحله دوم انتظارت‌مان باید معقول باشد. چیزی كه در مرحله دوم می‌توانیم ارایه دهیم همین فرم بازی مقابل امارات و سوریه است و تنها شاید درجه انگیزشی و فداكاری بازیكنان بالاتر برود. به هر حال چرا نباید به تیم ملی امیدوار نباشیم؟