تبیان، دستیار زندگی
تصویربرداری سریال تلویزیونی «كارآگاه علوی 2» به كارگردانی حسن هدایت پس از حدود هشت ماه یكشنبه 26 خرداد ماه در اصفهان به پایان رسید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارآگاه علوی در شبكه یك متهم می‌كند

احمد نجفی

تصویربرداری سریال تلویزیونی «كارآگاه علوی 2» به كارگردانی حسن هدایت پس از حدود هشت ماه یكشنبه 26 خرداد ماه در اصفهان به پایان رسید

آخرین پلان‌های این سریال با توجه به نوع معماری خاص اصفهان در نقاطی چون مسجد امام و...  جلوی دوربین رفت.

با پایا ن تصویربرداری، كاوه ایمانی تدوین نهایی سریال را شروع كرد و همزمان نیز جلوه‌های ویژه تصویری و رایانه‌ای مجموعه توسط دو گروه در حال انجام است.

این مجموعه كه براساس فیلمنامه‌ای از حسن هدایت جلوی دوربین رفته شامل 11 داستان  به نام‌‌های  شروع دوباره، پی‌جویی یك جنایت، جواهرات گمشده، جنایت در خیابان پاستور، نامه‌ای به شاه، ماجرای لیستر، قتل در چاپخانه، پنج گلوله برای شاه، جنایت در تماشاخانه، قتل نخست وزیر و فرار است.

حمیدرضا یراقچیان تهیه‌كننده این پروژه درباره تعداد قسمت‌های سریال به سیما فیلم می‌گوید: «با توجه به این كه قصه‌های هر اپیزود از شكل و شمایل پخته‌تری برخوردار شده است و این كه ریتم كار را بعد از مونتاژ خواهیم دید، تعداد نهایی قسمت‌های این مجموعه را تعیین می‌كنیم.»

پیش از این و در آغاز تولید اعلام شده بود كه این مجموعه برای پخش در 16 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده می‌شود، اما با توجه به صحبت‌های یراقچیان تعداد قسمت‌های آن بعد از تدوین افزایش پیدا خواهد كرد.

او علاوه بر تهیه، ساخت موسیقی متن مجموعه را هم بر عهده دارد. یراقچیان تصمیم دارد با توجه به تنوع لوكیشن‌های سریال در شهرهای شمالی، بوشهر، تهران و... موسیقی هر قسمت را با توجه به فضای بومی شهری كه قصه در آن روایت می‌شود بسازد.

سریال تلویزیونی «كارآگاه علوی 2» با حضور احمد نجفی در نقش كارآگاه علوی، یوسف مرادیان، خسرو دستگیر، مجید مظفری و... در مركز سیما فیلم تهیه و تولید شده است. این سریال احتمالا نیمه دوم سال جاری روی آنتن شبكه یك سیما می‌رود.

منبع : همشهری