تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اعزام تیم ملی جوانان به مسابقه‌های جهانی گفت: خوشحالم از اینكه یك تیم پاك به....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم پاک وزنه برداری در کلمبیا!

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اعزام تیم ملی جوانان به مسابقه‌های جهانی گفت: خوشحالم از اینكه یك تیم پاك به كلمبیا برده‌ایم و در اوزان بالا شانس كسب مدال هم داریم.

بهرام افشارزاده در گفتگو با ایسنا، اظهاركرد: ما یك سال و نیم است كه روی جوانان برنامه‌ریزی كرده‌ایم. سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده‌ایم و در تمام طول این مدت وزنه‌برداران زیادی در اردو بودند. از همه مهمتر آنكه آنها در این مدت با نظم تمرین كردند. مربیان خوبی هم همچون توكلی و "زالای" با اینها كار می‌كردند. ما سال پیش همین موقع وزنه‌برداران آماده‌ای برای حضور در مسابقه‌های جوانان جهان نداشتیم در واقع تنها دو وزنه‌بردار فرستادیم كه یك مدال برنز كسب كردیم اما، امسال ما نه وزنه‌بردار به كلمبیا برده‌ایم كه حذف یك نفر از آنها هم برای ما سخت است چرا كه همه آنها آماده‌ هستند. وقتی كار به صورت اصولی و علمی پیش برود به طور حتم چنین نتیجه‌ای كسب می‌شود. ما در مدت گذشته همچون یك خانواده در كنار همدیگر بوده‌ایم و مسایل و مشكلات را حل كرده‌ایم.

وی با اشاره به روحیه بالای تیم ایران افزود: تیم روحیه خوبی دارد اما نمی‌شود پیش‌بینی كرد كه چه نتیجه‌ای در مسابقات جهانی كسب می‌كند. شاید بسیاری از كشورها زودتر و بهتر از ما برنامه‌ریزی و تمرین كرده باشند اما، خیلی خوشحالم كه یك تیم پاك از ایران در كلمبیا وزنه‌ می‌زند. این برای ما خیلی مهم است البته ما در اوزان سنگین شانس مدال هم داریم. به عنوان مثال در 105 و 105+ كیلوگرم احساس می‌كنم كه شانس خوبی داشته باشیم تا مدال كسب كنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درمورد پنج وزنه‌بردار حاضر در اردوی تیم ملی بزرگسالان هم گفت: من در بازدیدی كه از اردبیل داشتم، اردوی آنها بسیار امیدواركننده بود. خیلی خوشحالم كه رضازاده در این مدت در ركوردهایش یك جهش خیلی خوب به وجود آمده. او وضعیت بسیار خوبی را دارد. البته صالحی، شریفی، بیرانوند و ابراهیمی هم خیلی خوب هستند.

وی ادامه داد: اكنون محیط تمرینی آنها بسیار آرام است و تمرین‌های منظمی دارند. آن وظیفه‌ای كه فدراسیون داشته تاكنون انجام داده امیدوارم وزنه‌برداران هم بتوانند پاسخگوی ما باشند.

وی با اشاره به فاصله باقی مانده تا مسابقه "رضازاده" خاطرنشان كرد: امیدوارم كه حسین رضازاده در المپیك پكن مدال طلا را كسب كند.

افشارزاده با بیان اینكه روز هفتم تیر اردوی تیم ملی بزرگسالان در اردبیل به پایان می‌رسد، خاطرنشان كرد: آنها بلافاصله پس از اردبیل به بابلسر می‌روند و سه هفته در بابلسر خواهند بود. در آنجا ركوردهای آنها رشد چشمگیری پیدا می‌كند.

وی درمورد وزنه‌بردارانی كه شانس حضور در المپیك را دارند، گفت: حقیقت این است كه ركوردهای رضازاده، بیرانوند و ابراهیمی جزء پنج نفر اول دنیاست و شانس‌های اصلی المپیك هستند اما، هنوز هم انتخاب كردن برای ما سخت است و آنها تا تیرماه فرصت دارند تا وضعیت‌ خودشان را به مربیان نشان بدهند. امیدوارم كه تیم خوبی را به المپیك ببریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درمورد شانس كسب مدال ایران در المپیك هم گفت: نمی‌شود به صورت صد درصد مشخص كرد كه چه مدالی می‌گیریم. این بستگی به موارد زیادی دارد. شاید كوچكترین علت ما را از كسب مدال بازدارد. آن چه كه برای ما هم اكنون مهم است اینكه همه فاكتورهای را برای آماده‌سازی آنها فراهم كنیم.

افشارزاده در پایان از مسئولان سازمان تربیت بدنی و كمیته ملی المپیك برای حمایت‌هایی كه از فدراسیون وزنه‌برداری انجام داده‌اند، تشكر كرد.