تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل باشگاه برق شیراز با ابراز ناراحتی از مبالغ سرسام آور و غیر منطقی که بعضی از باشگاه ها به بازیکنان....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نابودی فوتبال با هزینه های سرسام آور

مدیر عامل باشگاه برق شیراز با ابراز ناراحتی از مبالغ سرسام آور و غیر منطقی که بعضی از باشگاه ها به بازیکنان پرداخت می کنند، اعلام کرد این پول ها لیگ و فوتبال ایران را به نابودی می کشد.

رسول فلاح در گفتگو با مهر، در مورد وضعیت بودجه این تیم برای حضور در هشتمین دوره لیگ برتر گفت: بودجه ما مشخص است و اگر بدتر نشود، بهتر نمی شود. البته مسئولان وزارت نیرو و استان درصدد بر طرف کردن نیازهای ما هستند اما به علت کمبود آب و مشکلات موجود نمی توانند بودجه زیادی را در اختیار ما قرار دهند و به خاطر بی نظمی های حاکم در پرداخت ها به بازیکنان در لیگ برتر، دخل و خرج ما جور در نمی آید.

وی با بیان اینکه با تدابیر اقتصادی برای درآمد زایی و استفاده از منابع استانی در صددیم بتوانیم همانند فصل گذشته، در سال آینده لیگ هم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم، افزود: امیدوارم با عنایت ویژه رئیس جمهوری که ضمن حضور در اردوی های تیم های ملی ورزشی، در سفرهای استانی خویش به وضعیت ورزش استان ها توجه خاصی دارند زیرا اعتقاد دارند عقل سالم در بدن سالم است، مشکلات باشگاه برق که اصالتی 65 ساله داشته و تنها دلخوشی جوانان شیرازی است، بزودی برطرف شود.

مدیرعامل باشگاه برق شیراز خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از باشگاه ها مانند مس کرمان، سپاهان و استقلال تهران با طرح پیشنهادهای میلیونی و غیرمنطقی به بازیکنان باعث می شوند آنها حاضر نشوند با رقم های 40-50 میلیونی که حتی چنین مبالغی هم برایشان زیاد است، با باشگاهی مانند برق قرارداد ببندد و همین پرداخت های غیراصولی ضمن از بین بردن تعصب بازیکن به باشگاه، لیگ، فوتبال باشگاهی و ملی ایران را به سوی انحراف و نهایتا نابودی سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه بودجه برخی از باشگاه ها حاصل تلاش کارگران در کنار کوره های داغ بوده که مدیران آن باشگاه معلوم نیست برچه اساسی آنها را برای جذب بازیکنان مصرف می کنند، تاکید کرد: باید سازمان بازرسی و اهرم های نظارتی آن وزارت که باشگاه زیر نظرش فعالیت می کند، بیش از گذشته به این وضعیت رسیدگی کرده تا ضمن شفاف شدن قراردادهای بازیکنان، جلوی این حیف و میل ها نیز گرفته شود.

فلاح با بیان اینکه امیدوار است مسئولان کلان ورزش در تقسیم بودجه باشگاه ها عدالت را در نظر بگیرند تا حق باشگاه هایی مانند برق شیراز، مقاومت و ملوان ضایع نشود، اضافه کرد: اگر مدیران برخی باشگاه ها بودجه و سرمایه شخصی داشتند آیا حاضر می شدند به بازیکنی که نباید بیش از 30 میلیون تومان پرداخت شود، مبلغی بیش از 300 میلیون تومان بدهند. این پول ها، پول بیت المال است و نباید با چنین پرداخت های غیر اصولی، بیت المال را هدر داد.

وی با بیان اینکه هدفش حذف بازیکنان فصل گذشته بوده و جذب نفرات جدید برای تقویت نقاط ضعف تیم، اضافه کرد: متاسفانه باشگاه ها با دادن پیشنهادات آنچنانی بازیکنان را هوایی کرده اند تا آنها به خاطر مبالغ تیم های دیگر حاضر نشوند حتی به پیشنهادات ما هم فکر کنند.

مدیرعامل باشگاه برق شیراز در پایان گفت: از دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد و خصوصا مهندس علی آبادی که متولی ورزش هستند می خواهم تا با اقدامی به موقع جلوی هدر رفتن پول بیت المال توسط این مدیران را بگیرند و از نابودی بیشتر فوتبال و هرز رفتن سرمایه هایی که مردم تعلق دارند، جلوگیری کنند.