تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال سوئیس شنبه شب موفق شد در دیداری تشریفاتی با دو گل مقابل پرتغال در گروه....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی سوئیس در بازی تشریفاتی

پیروزی سوئیس در بازی تشریفاتی

تیم ملی فوتبال سوئیس شنبه شب موفق شد در دیداری تشریفاتی با دو گل مقابل پرتغال در گروه A رقابت های یورو 2008 به برتری برسد.

به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال پرتغال که پیش از این با کسب 6 امتیاز صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2008 قطعی کرده بود دیشب با نفرات ذخیره خود مقابل سوئیس در ورزشگاه "سنت ژاکوب" بازل به میدان رفت.

تیم میزبان موفق شد این دیدار را با گل های هاکان یاکین در دقایق 71 و 83 با برتری پشت سر گذاشته و رقابت های یورو 2008 را با پیروزی به پایان ببرد.  یاکین در پایان این دیدار از سوی برگزارکنندگان رقابت ها به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

کوبی کان: می‌توانم جشن بگیرم

پیروزی سوئیس در بازی تشریفاتی

در آخرین بازی گروه A سوئیس یكی از دو میزبان یورو 2008، پرتغال را در شهر بازل با دو گل از پیش رو برداشت تا با این پیروزی "یاكوب كوهن" سرمربی تیم ملی سوئیس با نتیجه‌ای خوب از تیم ملی كشورش خداحافظی كرد.

به نقل از ایسنا، کوبی کان در نشست خبری پایان بازی برابر پرتغال گفت: باید به بازیكنانم تبریك بگویم. آنها از همان دقیقه‌ نخست مبارزه كردند و عملكرد باشكوهی را از خود به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: حیف است كه ما امتیازهای لازم برای حضور در مرحله یك چهارم نهایی را در دیدارهایمان برابر چك وتركیه به دست نیاوردیم چرا كه این كار شدنی بود.

سرمربی تیم ملی سوئیس افزود:بسیار متاسفم كه ما این‌گونه از رقابت‌ها كنار رفتیم اما، از سویی دیگر تاریخ برای ما پایان خوشایندی داشت. ما با یك پیروزی از یورو و مردم‌مان خداحافظی كردیم.

کوبی کان در پایان گفت: من می‌توانم در آخرین بازی‌ام به عنوان مربی یك پیروزی را جشن بگیرم. این پیروزی نخستین پیروزی سوئیس در رقابت‌های جام ملت‌های اروپاست. بسیار زیبا و رویایی است كه با عنوان مربی چنین وداعی با تیم ملی سوئیس دارم.

اسكولاری: مسئولیت شكست را می‌پذیرم

پیروزی سوئیس در بازی تشریفاتی

سرمربی تیم ملی پرتغال كه به راهیابی تیمش به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا امیدوار بود، در دیدار برابر سوئیس از بازیكنان ذخیره‌اش استفاده كرد كه به قیمت شكست دو بر صفر پرتغال تمام شد.

فیلیپ اسكولاری كه تیمش به عنوان سرگروه گروه A در مرحله بعد با یكی از دو تیم آلمان یا اتریش روبرو خواهد شد، در نشست خبری پایان بازی برابر سوئیس گفت: اشتباه بزرگی كردم و تنها هشت بازیكن را نسبت به بازی برابر چك تعویض كردم.

وی افزود: باید همه را عوض می‌كردم. با این حال باور دارم كه بازیكنان عملكرد عادی داشتند و نباید چنین خطاهایی را مرتكب می‌شدند.

سرمربی تیم ملی پرتغال در پایان گفت: مسئولیت این شكست را به عهده می‌گیرم زیرا در این بازی خطای بالایی را مرتكب شدیم. در پایان ما ناخواسته یك پیروزی بزرگ را به سوئیس تقدیم كردیم. این‌كه حریفمان در مرحله یك چهارم نهایی آلمان یا اتریش باشد، برایم فرقی نمی‌كند.