تبیان، دستیار زندگی
علی‌اكبر هاشمی ‌رفسنجانی خاطرات و روز‌نوشت‌های سال 1365 خود را كه به صورت روزانه نوشته شده است، منتشر می‌كند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات سال 65 حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر می‌شود

حجت الاسلام علی‌اكبر هاشمی ‌رفسنجانی

حجت الاسلام علی‌اكبر هاشمی ‌رفسنجانی خاطرات و روز‌نوشت‌های سال 1365 خود را كه به صورت روزانه نوشته شده است، منتشر می‌كند.

به گزارش فارس، آخرین كتابی كه از مجموعه خاطرات و روزنوشت‌های حجت الاسلام هاشمی‌ رفسنجانی منتشر شده مربوط به سال 1364 است كه چاپ نخست آن در ایام نمایشگاه كتاب تهران با عنوان «امید و دلواپسی» منتشر شد.

كتابی كه مربوط به خاطرات سال 65 است در واقع نهمین كتاب از مجموعه خاطرات حجت الاسلام هاشمی ‌رفسنجانی است.

از این كتاب‌ها یك جلد با عنوان «دوران مبارزه» مربوط به قبل از انقلاب است و باقی این كتاب‌ها، روزهای بعد از انقلاب سال 57 را روایت می‌كنند.

حجت الاسلام هاشمی‌‌ رفسنجانی آن‌ طور كه خودش نوشته از اول فروردین سال 60، هر روز در یك صفحه از سررسید همان سال یادداشت‌هایی درباره كارهای شخصی و حوادث مهم داخلی و خارجی نوشته است.

وی در مقدمه كتاب «امید و دلواپسی» نوشته است: معمولاً قبل از چاپ این خاطرات، نسخه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای می‌دهم و نظر ایشان را می‌خواهم.

دفتر نشر معارف انقلاب در كتاب اخیری كه منتشر كرده، از تصاویر بیشتری استفاده كرده است. دفتر نشر معارف انقلاب ناشری است كه كتاب‌های علی‌اكبر هاشمی رفسنجانی را منتشر می‌كند.

از آنچه تاكنون به عنوان خاطرات حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شده كتاب «به سوی سرنوشت» بازتاب بیشتری داشت. با این حال چاپ نخست كتاب «امید و دلواپسی» نیز در روزهای نمایشگاه كتاب تهران تمام شد.

به گفته ناشر، تمامی مجلدات قبلی خاطرات حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی فعلاً نایاب هستند و ناشر قصد دارد این كتاب‌ها را با شكل و شمایلی نو تجدید چاپ كند.

انتظار می‌رود خاطرات مربوط به سال 65 حجت الاسلام رفسنجانی تا پایان سال منتشر شود. حجت الاسلام رفسنجانی سال 65 رئیس مجلس شورای اسلامی بود.