تبیان، دستیار زندگی
داد 1383 نمایش بزرگترین ویلون سل جهان بزرگترین ویولن سل جهان ، یك ساز غول آسا و نمادین در یك كارگاه قدیمی ساخت سازهای زهی كه بازسازی شده است، در شهر كوچك میروكور در ناحیه كوهستانی فرانسه به نمایش درآمده است. به گزارش شبكه تل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 12 خرداد 1383

نمایش بزرگترین ویلون سل جهان

بزرگترین ویولن سل جهان ، یك ساز غول آسا و نمادین در یك كارگاه قدیمی ساخت سازهای زهی كه بازسازی شده است، در شهر كوچك میروكور در ناحیه كوهستانی فرانسه به نمایش درآمده است.

به گزارش شبكه تلویزیونی كانال 2 فرانسه، شهر كوچك میروكور با 7 هزار جمعیت از قرن هفدهم میلادی پایتخت ساخت سازهای زهی و آرشه در فرانسه محسوب می شود.

این ویولن سل غول آسا 5/7 متر ارتفاع ، 3 متر عرض و یك متر قطر دارد و به راحتی می توان داخل این ساز عظیم را مورد كاوش قرار داد.

این ویولن سل در سال 1986 میلادی ساخته شده است و شهرادری شهر میروكور این ساز را اخیراً خریداری كرده تا آن را به عنوان نماد میراث فرهنگی و دانش فنی سازهای زهی این شهر به نمایش بگذارد.

امروز در شهر كوچك میروكور 8 كارگاه ساخت سازهای زهی، 2 كارگاه ساخت آرشه، یك مركز آموزش ساخت سازهای زهی كه در فرانسه منحصر به فرد است و یك موزه سازهای زهی وجود دارند.