تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال جمهوری چک در حالی که آماده می شد تا حضور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2008 را جشن بگیرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجزه ژنو با حذف ناباورانه چک

معجزه ژنو با حذف ناباورانه چک

تیم فوتبال جمهوری چک در حالی که آماده می شد تا حضور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2008 را جشن بگیرد، ناگهان در عرض 14 دقیقه سه گل دریافت کرد تا شکست تلخی را مقابل ترکیه متحمل شود.

به نقل از مهر، تیم های ملی فوتبال جمهوری چک و ترکیه یکشنبه شب در گروه A رقابت های یورو 2008 پیش چشم 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه "استادو ژنو" به میدان رفتند که در پایان تیم فوتبال ترکیه موفق شد با برتری 3 بر 2 مقابل حریف نامدار خود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها صعود کند.

چک در دقیقه 34 این دیدار توسط یان کولر به برتری رسید و نیمه نخست را با همین نتیجه به پایان برد. ترکیه نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و حملات پردامنه ای را بر روی دروازه چک ترتیب داد اما این چک بود که بار دیگر و این بار توسط یاروسلاو پلاسیل در دقیقه 62 به گل رسید.

ترکیه که همه چیز را از دست رفته می دید از این لحظه روی به بازی احساسی آورد و موفق شد در دقیقه 75 توسط آردا توران به نخستین گل خود دست پیدا کند. آنها پس از این گل، روحیه بیشتری برای به تساوی کشاندن بازی از خود نشان دادند و این اتفاق در دقیقه 87 روی داد. در این لحظه پتر چک با اشتباهی فاحش نتوانست توپ ارسالی بازیکن ترکیه را مهار کند و نیهات قهوچی، با جاگیری مناسب، گل تساوی را وارد دروازه چک کرد.

چک از این لحظه به طور کامل روحیه خود را از دست داد و قهوه چی با گلی که دو دقیقه بعد بر اثر تعلل خط دفاعی چک، به شکلی استثنایی وارد دروازه این تیم کرد تا معجزه ژنو را بت حذف ناباورانه چک کامل تر کند.

پیتر فرویدفلت، داور سوئدی این دیدار، در دقیقه 90 دمیرل، دروازه بان ترکیه را به دلیل خطای بدون توپ بر روی کولر از زمین اخراج کرد و ترکیه واپسیین لحظات بازی را با یک یار کمتر ادامه داد اما در نهایت به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد .

قهوه چی با دو گلی که وارد دروازه چک کرد به عنوان مرد برتر میدان هم انتخاب شد و پس از بازی به رسانه ها گفت: اشتباه است اگر بگویید ما برای بازگشت از بازی 2 بر صفر باخته کاری انجام ندادیم. ترکیه تا پایان بازی جنگید و در نهایت به آنچه می خواست رسید.

تیم ملی فوتبال ترکیه جمعه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال یورو 2008 با تیم فوتبال کرواسی دیدار می کند.

فاتـح تریم: هرگز ناامید نشده بودیم

معجزه ژنو با حذف ناباورانه چک

سرمربی تیم ملی تركیه در پایان دیدار برابر چك از بازگشت باور نكردنی بازیكنانش به بازی و البته رقابت‌ها ابراز خوشنودی كرد و گفت كه هرگز ناامید نشده بود.

به نقل از ایسنا، فاتح تریم پس از پیروزی رویایی تیمش برابر چک در جمع خبرنگاران گفت: به راهیابی تیم به مرحله یك چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ایمان داشتم.

وی همچنین افزود: فرقی نمی‌كرد بازی را دو بر صفر یا چهار بر صفر ببازیم. از همین رو باید كاری می‌كردیم. حتی هنگامی كه با حریف مساوی هم شدیم، همه به پنالتی فكر می‌كردند اما من به تیمم گفتم كه ما هنوز هم می‌توانیم گل سوم را به ثمر برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال ترکیه ادامه داد: بازی را خوب شروع نكردیم و به راحتی تحت فشار حریف قرار گرفتیم. نتوانستیم بهتر بازی كنیم. تیم ملی چك در نیمه نخست از ما بهتر بود. حتی زمانی كه همه چیز برعلیه ما بود، سعی كردیم كاری ناشدنی را صورت دهیم. هرگز امیدمان را از دست ندادیم در نیمه دوم عملكردمان بسیار خوب بود. بسیار احساس غرور می‌كنم كه یازده بازیكن این چنینی را دارم كه هرگز كوتاه نمی‌آیند و از بازی دست نمی‌كشند تا زمانی كه سوت پایان به صدا درآید.

وی خاطرنشان کرد: به دنیا نشان دادیم كه چه توانی داریم و تا پایان می‌خواهیم اینگونه بازی كنیم. اینكه ما به خودمان باورداریم، مهمترین چیز برای ماست. بازیكنان محروم و آسیب دیده‌ای برای بازی مرحله یك چهارم نهایی داریم اما،‌ با این حال جانشینان خوبی هم در اختیار داریم.

تریم در پایان در پایان گفت: در بازی بعد امیدوارانه بازی خواهیم كرد. آن گونه كه ما در پایان بازی برابر چك نشان دادیم. كرواسی حریف بعدی ما تیم بسیار خوبی است و آنها توانسته‌اند آلمان را شكست دهند با این حال ما هم تیم خوبی هستیم و روز به روز بهتر می‌شویم. به وین خواهیم رفت تا امیدوارانه تا 29 ژوئن (فینال) در آنجا اقامت داشته باشیم.

بروكنر: باید مقاومت می‌كردیم

معجزه ژنو با حذف ناباورانه چک

برای شاگردان "كارل بروكنر" كه تا پانزده دقیقه پیش از پایان بازی دو بر صفر از حریف خود پیش بودند و تنها سه دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز را از دست دادند، گل دوم نیهات قهوهچی پیام‌آور شكست و حذف تلخ از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در اتریش و سوئیس بود.

به نقل از ایسنا، برای "بروكنر" فراموش كردن رخدادهای تلخ بازی برابر تركیه، زمان زیادی خواهد برد. سرمربی كهنسال تیم ملی چك در پایان دیدار برابر تركیه كه با شكست و حذف تیمش از یورو 2008 همراه بود، گفت: از شروع بازی كوشیدیم برنده بازی باشیم و از تمام سطح زمین استفاده بردیم. در پایان بازی ما البته بهترین فرصت‌مان را از دست دادیم. ایمان دارم ما در نیمه نخست به خوبی دفاع كردیم وخط دفاعی‌مان بسیار مطمئن ایستادگی كرد.

وی ادامه داد: در شروع نیمه دوم در مرحله‌ای از بازی كه تركیه فشار زیادی روی دروازه ما وارد كرد، ما به زحمت افتادیم اما، از آن مرحله هم سربلند بیرون آمدیم و سپس دوباره بازی را به خوبی اداره كردیم.

سرمربی تیم فوتبال چک در بخش دیگری از سخنانش در نشست مطبوعاتی پایان بازی اظهار داشت: برگ برنده آن بود كه ما توپ را در اختیار داشتیم و همین گونه بود كه به گل دوم هم دست یافتیم. سپس از ادامه ما موقعیت‌های بسیاری داشتیم كه نتوانستیم از آنها استفاده كنیم. در پایان ما از پس دور كردن توپ از محوطه جریمه خودمان برنیامدیم و در چنین سطحی چنین چیزی تاوان سختی  دارد.

وی افزود: در پانزده دقیقه پایانی بازی ما بازی را واگذار كردیم. تركیه گل اولش را به ثمر رساند سپس از یك اشتباه ما به گل دوم خود رسید و در ادامه در میان ناامیدی محض ما گل سوم را هم به ثمر رساندند. زمانی كه ما از آنها جلو بودیم روشن بود كه تحت فشار قرار خواهیم گرفت اما، باید می‌توانستیم مقاومت كنیم.

بروكنر در پایان گفت: نباید تسلیم فشار می‌شدیم اما،‌ این‌گونه نشد. زمان زیادی طول خواهد كشید تا من با این سرخوردگی و ناامیدی كنار بیایم.