تبیان، دستیار زندگی
كاپلو انتقال كاپلو به یوونتوس سبب امیدواری و خوشحالی هواداران این تیم شده است. پس از جدایی مارچلو لیپی، نگرانی‌های فراوانی در مورد آینده تیم نخست شهر تورین بوجود آمده بود. اما مدیران هوشیار یووه مربی بزرگی را جانشین لیپی كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوش آمد بوفون به كاپلو

انتقال كاپلو به یوونتوس سبب امیدواری و خوشحالی هواداران این تیم شده است.

پس از جدایی مارچلو لیپی، نگرانی‌های فراوانی در مورد آینده تیم نخست شهر تورین بوجود آمده بود. اما مدیران هوشیار یووه مربی بزرگی را جانشین لیپی كردند.

جیان لوئیجی بوفون، سنگربان تیم ملی ایتالیا و مرد شماره‌ی یك بیونكونری نخستین فردی است كه به كاپلو در دل آلپی خوش آمد می‌گوید: از آمدن چنین مربی بزرگی به یووه بسیار لذت بردم. این خرید نشانه‌ی بزرگی از سوی باشگاه برای میل به پیشرفت بود كه كاپلو بی‌تردید نقش ارزشمندی در آن خواهد داشت. یوونتوس می‌خواهد بی‌درنگ بار دیگر روی خط قهرمانی قرار گیرد و تنها به پروژه‌های طولانی مدت نمی‌اندیشد.

یوونتوس كاپلو تغییراتی در فصل آینده خواهد داشت. آمدن زبینا و احتمالا امرسون از رم بخشی از این تغییرات هستند، یووه این فصل بدون به دست آوردن جامی فصل را به پایان برد. اما فصل آینده این تیم یكی از مدعیان جدی قهرمانی در سری آ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. مارو كامورانزی دیگر بازیكن یوونتوس در این باره گفت: كاپلو مربی سرشناس با افتخارات فراوانی است. از این تصمیم سران باشگاه خوشحال هستم، این نكته‌ی مثبتی برای هواداران یووه بود.

اما خبر درگذشت آنیلی رییس افتخاری یوونتوس كمی از لذت خرید كاپلو را كم رنگ كرد. فرانزو گرانده استیونس رییس باشگاه در این باره گفت: این آنیلی بود كه می‌خواست كاپلو روی نیمكت یوونتوس بنشیند

سرانجام پاری سن ژرمن قهرمان شد

هو شدن كاپیتان گروه پاریسی برای انتخاب مارسی

پاری‌سن‌ژرمن با تنها گل پائولتا ستاره‌ی پرتغالی‌اش قهرمان رقابت‌های جام حذفی فرانسه شد.

سرانجام پس از شش سال ناكامی پاریسی‌ها جامی را بالای سر بردند.

چاته آرو رقیب پاری‌سن‌ژرمن در دیدار نهایی جام حذفی فرانسه بود. اكنون چاته آرو این تیم دسته دومی لیگ فرانسه به لطف قرار گرفتن پاری‌سن‌ژرمن در جایگاه دوم جدول لوشمپیونه و صعود مستقیم به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند در رقابت‌های جام یوفای فصل آینده شركت كند. این افتخار بزرگی برای گروه گمنام چاته آرو است. اما پاری سن ژرمن با این پیروزی برای ششمین بار قهرمان جام حذفی فرانسه شد. هواداران گروه سرشناس پایتخت اكنون به تكرار سال‌های رویایی تیمشان امیدوار شدند.

پائولتا دقیقه‌ی شصت و پنج گل قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به ثمر رساند. این مهاجم پرتغالی در اردوی آمادگی تیم ملی كشورش شركت نكرده بود تا در دیدار نهایی جام حذفی فرانسه در ورزشگاه استادو فرانس به میدان برود.

فردریك دهو، كاپیتان گروه پاریسی پس از قهرمانی گفت: از آخرین قهرمانی پاری سن ژرمن زمان طولانی می‌گذرد. ما سرانجام پاداش تلاش‌های خود را دیدیم.

به احتمال فراوان انتهای فصل دهو به مارسی رقیب و دشمن دیرینه‌ی پاری سن ژرمن می‌پیوندد و به همین سبب هواداران تیم بزرگ پایتخت فرانسه، كاپیتان تیمشان را به سبب انتخاب مارسی، در دیدار نهایی جام حذفی هو می‌كردند و این موضوع قهرمانی را كمی به كام دهو تلخ كرد.

فابریس فیورسه، یكی از بازیكنان پاری سن ژرمن در این باره گفت: این شرم آور است، ما فكر می‌كردیم كه هوادارانمان پشت سر ما قرار دارند. این چنین هو كردن شرم آور است. دهو انسان با شخصیتی است.

وحید هالی هودجیچ سرمربی پاری سن ژرمن درباره‌ی عملكرد درخشان تیمش در رقابت‌های این فصل گفت: ما كمی خسته شدیم، اما بدانید كه این بازیكنان از تمام توان خود برای به دست آوردن قهرمانی استفاده كردند.

حیرت سرمربی موناكو از حضور كاپلو در یوونتوس

دشام: فكرش را هم نمی‌كردم

انتقال باور نكردنی فابیو كاپلو به یوونتوس حتی سبب تعجب دیدیه دشام سرمربی موناكو شده است.

پیش از انتقال كاپلو، همه دشام ستاره‌ی پیشین یووه را شانس بزرگ جانشینی مارچلو لیپی در دل آلپی می‌دانستند. اما این سرمربی رم بود كه برای هدایت یوونتوس برگزیده شد. دشام سرمربی موفق موناكو در این باره گفت: اعتراف می‌كنم كه از این خبر ناراحت شدم. به مربیگری در یووه اعتقاد داشتم و حتی انتظار می‌كشیدم تا در چند روز آینده قرارداد این باشگاه را امضا كنم. اما به جای این اتفاق ...، شرح دادن این انتقال باورنكردنی دشوار است.

پیشتر، لوچیانو موجی مدیر باشگاه یوونتوس، دیدیه دشام و چزاره پرندلی، سرمربی پارما را شانس‌های مربیگری در یوونتوس معرفی كرده بود. اما ناگهان كاپلوی رومیها، قرارداد سه ساله‌ای را برای مربیگری در یوونتوس امضا كرد. آیا دشام قربانی تبلیغات یووه شده است؟

به هر حال سرمربی جوان موناكو می‌خواهد برای پیشرفت در حرفه‌ی جدیدش مربیگری در خارج از فرانسه را تجربه كند. نام او در فهرست تابستانی چلسی ثروتمند هم به چشم می‌خورد. اما به نظر می‌رسد دشام این بار هم مغلوب خوزه مورینیو سرمربی پورتو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و فصل آینده هم روی نیمكت موناكو بنشیند. دشام هرگز یوونتوس را به سبب خرید فابیو كاپلو فراموش نمی‌كند!: فكرش را هم نمی‌كردم. كاپلو روی نیمكت یوونتوس بنشیند! با این حساب فصل آینده هم در موناكو خواهم بود.