تبیان، دستیار زندگی
با نزدیك شدن به ایام تابستان شبكه‌های مختلف تلویزیونی هر كدام به معرفی برنامه‌های مختلفی كه برای اوقات فراغت بینندگان خود در نظر گرفته‌اند می‌پردازند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

60 فیلم سینمایی جدید روی آنتن تابستانی تلویزیون

کارتون موش سرآشپز

با نزدیك شدن به ایام تابستان شبكه‌های مختلف تلویزیونی هر كدام به معرفی برنامه‌های مختلفی كه برای اوقات فراغت بینندگان خود در نظر گرفته‌اند می‌پردازند.

در این میان مدیران شبكه دو و سه سیما پیش‌دستی كرده‌اند و تا به اینجا طبق اعلام این دو شبكه صرف‌نظر از فیلم‌های سینمایی تكراری، قرار است 60 فیلم جدید سینمایی از شبكه‌های دو و سه سیما پخش شود. از طرف دیگر شبكه تهران نیز با نمایش 6 انیمیشن جذاب و دیدنی از امروزتا 30 خرداد، بینندگان تلویزیون را آماده می‌كند تا با یك پیش‌درآمد خوب به استقبال برنامه‌های تابستانی این رسانه ملی بروند.

مدیر شبکه دو تلویزیون از پخش 75 فیلم سینمایی شامل حدود 40 فیلم جدید و تولید و پخش برنامه‌های ویژه گفت‌وگو‌محور، توقف ممنوع و سایبان در تابستان امسال از این شبکه خبر داد.

با نزدیك شدن به ایام تابستان شبكه‌های مختلف تلویزیونی هر كدام به معرفی برنامه‌های مختلفی كه برای اوقات فراغت بینندگان خود در نظر گرفته‌اند می‌پردازند.

مهدی فرجی گفت: ما تعریفی جدید برای شبکه دو داریم و رویکرد آن را خانواده و کودک قرار دادیم. مجموعه تلویزیونی بزرگمرد کوچک به کارگردانی مسعود رسام در این باکس از 12 تیر‌ماه تا 12 شهریور یکروزدر میان پخش می‌شود. در کنار پخش برنامه‌های متنوع کودک و نوجوان مثل هر سال در ایام تابستان جشنواره فیلم‌های سینمایی هم نیز هر شب ساعت 23:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

حدود 50 درصد فیلم‌ها جدید است. فیلم‌ها ایرانی، شرقی و اروپایی هستند و 50 درصد باقیمانده آنها کمتر روی آنتن رفته‌اند. مهترین مولفه‌ای که در پخش فیلم‌ها در نظر گرفتیم توجه به خانواده است. بخشی از فیلم‌های ایرانی از تولیدات شبکه و بخش دیگر فیلم‌های سینمایی اکران شده هستند.

20 فیلم جدید در سینما گلخانه

مدیر شبکه 3 نیز از افزایش حجم برنامه‌های نمایشی، پخش روزانه مجموعه کره‌ای تاجر بوسان و مجموعه ایرانی ترانه مادری، 20 فیلم سینمایی جدید، برنامه کوله‌پشتی و... در فصل تابستان خبر داد.

علی‌اصغر پورمحمدی درباره برنامه‌های فصل تابستان شبکه سه گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته حجم برنامه‌های نمایشی در شبکه سه در تابستان افزایش یافته و تمام برنامه‌های تابستانی تا 10 شهریور و قبل از ماه رمضان پخش می‌شود. امسال جشنواره ورزشی استان‌ها را هم که در تمام مراکز به همت سازمان تربیت بدنی برگزار می‌شود، پوشش می‌دهیم.

مدیر شبکه 3 از پخش برنامه سینما گلخانه که هر روز ساعت 17 روی آنتن می‌رود خبر داد و گفت: 20 فیلم سینمایی جدید برای پخش در نظر گرفته‌ایم و بقیه فیلم‌هایی هستند که کمتر روی آنتن رفته‌اند. پورمحمدی درباره پخش تعداد کم فیلم‌های سینمایی جدید از شبکه سه در تابستان گفت: بیشتر فیلم‌های سینمایی شبکه 3 ایرانی است.

وی ادامه داد: مجموعه تلویزیونی «ترانه مادری» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی نیز هر شب ساعت 23 روی آنتن شبکه 3 می‌رود. امیدواریم مجموعه ترانه مادری که احتمال دارد نامش تغییر کند، همچون مجموعه نرگس با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود.

کارتون موش سرآشپز

مدیر شبکه 3 درباره پخش برنامه کوله‌پشتی در تابستان گفت: این برنامه هر روز ساعت 19 به‌مدت یک‌ ساعت روی آنتن می‌رود و نسبت به سری‌های قبل تغییرات زیادی دارد. هنوز مجری برنامه مشخص نشده است. همچنین برنامه گفت‌وگومحور نارنج را هم برای تابستان داریم که به موضوع‌های مختلف می‌پردازد.

تماشاخانه، میزبان انیمیشن‌ها

انیمیشن‌های سینمایی موش آشپز، ماشین‌ها، بری زنبوره، مورچه قهرمان، جشن بهار با رو و اسباب‌بازی‌فروشی سحرآمیز از امروز تا 30 خرداد در برنامه تماشاخانه شبکه تهران پخش شد.

انیمیشن موش آشپز با نام اصلی راتاتوی  امروز ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش ‌شد. فیلم 111 دقیقه‌ای راتاتوی به تهیه‌کنندگی پیکسار و کارگردانی براد بیرد و جان پینکاوا با هزینه 150 میلیون دلار سال 2007 ساخته شد و داستان موشی به نام رمی است که در فرانسه زندگی می‌کند و می‌خواهد آشپز باشد.

فردا فیلم سینمایی ماشین‌ها ساعت 13:30 از برنامه تماشاخانه شبکه تهران پخش می‌شود. جان لسه‌تر و جو رنفت این انیمیشن را سال 2006 ساختند و به همراه یورگن کلوبین، دن فوگلمن، کایل مورای و فیل لوریس فیلمنامه آن را نوشتند. اوون ویلسن، پل نیومن، بانی هانت، مایکل کیتن، تام هنکس، تیم آلن، بیلی کریستال و جان گودمن صداپیشگان این اثر هستند.

انیمیشن بری زنبوره 27 خرداد ساعت 13:30 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این فیلم ساخته استیو هیکنر و سایمن جی. اسمیت است و جری ساینفلد جای شخصیت اصلی داستان حرف می‌زند و رنی زلوگر، متیو برودریک، جان گودمن، کریس راک، کتی بیتس، بری لوینسن، لری کینگ، ری لیوتا، استینگ و اپرا وینفری از دیگر صداپیشگان آن هستند.

انیمیشن مورچه قهرمان 28 خرداد ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود. جان ای. دیویس این فیلم را سال 2006 بر مبنای فیلمنامه خودش و کتاب جان نیکل جلوی دوربین برد. مورچه قهرمان 88 دقیقه و محصول برادران وارنر است و جولیا رابرتز، نیکلاس کیج، مریل استریپ، پل جیاماتی و لیل تاملین در آن حرف زده‌اند.

انیمیشن جشن بهار با  رو 29 خرداد ساعت 13:30 روی آنتن شبکه تهران می‌رود. این انیمیشن سینمایی با عنوان اصلی وینی پوه: بهار با رو بر مبنای داستان معروف سرود کریسمس اثر چارلز دیکنز به کارگردانی سول اندرو بلینکوف و الیوت ام. بور سال 2004 تولید شد. تام راجرز فیلمنامه این انیمیشن تلویزیونی را به‌ مدت 65 دقیقه نوشت.

جشن بهار با  ر و درباره پاییز جنگل هاندرد ایکروود است. زمانی که برگ‌ها زرد می‌شوند و حیوانات جنگل خودشان را برای جشن پاییزی آماده می‌کنند. آنها عقیده دارند در این جشن روح‌های سرگردان آزاد می‌شوند و همه را می‌ترسانند. رو کوچولو تصمیم می‌گیرد برای تمرین جشن به خانه رابیت برود.

او در میان راه با لومپی برخورد می‌کند که هیجان‌زده است...

فیلم سینمایی اسباب‌بازی فروشی سحرآمیز 30 خرداد ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود. هافمن 70 ساله در کمدی اسباب‌بازی‌فروشی سحرآمیز که زاک هلم آن را در سال 2007 ساخته نقش آقای ماگوریم، مردی 243 ساله و صاحب یک مغازه اسباب‌بازی فروشی جادویی را بازی می‌کند.

منبع : همشهری