تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا داورزنی و سعید درخشنده رییس و دبیر فدراسیون والیبال ایران به عنوان دو نفر از اعضای 200 فدراسیون عضو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ جهانی به ایران لبخند می زند؟

محمدرضا داورزنی و سعید درخشنده رییس و دبیر فدراسیون والیبال ایران به عنوان دو نفر از اعضای 200 فدراسیون عضو FIVB امروز عازم دبی شدند تا در اجلاس بین‌المللی كمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی والیبال شركت كنند.

به نقل از ایسنا، داورزنی و درخشنده در حالی به دبی رفتند كه ارائه پیشنهاد حضور ایران درمسابقات لیگ جهانی والیبال از مهمترین برنامه‌های این سفر است.

كمیته اجرایی فدراسیون جهانی والیبال روز یكشنبه، 15 ژوئن سال 2005 برای آخرین بار گردهمایی خود را در راستای آماده‌سازی شروع كنگره جهانی فدراسیون بین‌المللی والیبال برگزار كرد. این سی و یكمین اجلاس فدراسیون جهانی والیبال است كه اعضای آن درمورد نوع مدیریت، حضور بازیكنان در لیگ‌های جهانی و توصیه‌های مختلف درمورد چگونگی آماده‌سازی آنها در رقابت‌های گوناگون با هم بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

اجلاس مذكور كه طی روزهای شانزدهم و هفدهم ژوئن، دوشنبه و سه‌شنبه 27 و 28 خردادماه برگزار می‌شود، درمورد انجام یك تغییر اساسی در قوانین والیبال مبنی بر حضور 14 بازیكن در هر تیم تبادل نظر می‌كند و در پایان تصمیم نهایی در مسابقات آتی اعمال خواهد شد. از طرفی حضور اجباری دو بازیكن لیبرو (آزاد) در هر تیم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعضای حاضر در این كنگره كه از دو روز پیش در هتل گرند حیات دبی مهمان فدراسیون بین‌المللی والیبال بوده‌اند، اظهارنظرها و پیشنهادات خود را آماده تا در حضور نمایندگان رسانه‌ها آن را به اطلاع شركت كنندگان در اجلاس برسانند.

شیخ حمدان‌ بن‌رشید آل مكتوم، وزیر مالی امارات پس از صحبت های دكتر روبن آكوستا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال به عنوان مهمان افتخاری سخنرانی خواهد كرد.

اجلاس كمیته اجرایی فدراسیون جهانی والیبال شامل خوش‌آمدگویی از طرف محمد عبدالكریم جولفار، رییس انجمن فدراسیون والیبال امارات است كه با پخش یك ویدیویی مستند از مراسم به یاد ماندنی افتتاح ساختمان جدید فدراسیون جهانی والیبال در سوئیس ادامه می‌یابد.