تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال اسپانیا شنبه شب با گل دیرهنگام دیوید ویا مقابل سوئد به برتری رسید و جواز صعود به مرحله یک چهارم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود اسپانیا با گل جادویی ویا

صعود اسپانیا با گل جادویی ویا

تیم ملی فوتبال اسپانیا شنبه شب با گل دیرهنگام دیوید ویا مقابل سوئد به برتری رسید و جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2008 را به دست آورد.

به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال اسپانیا شنبه شب در گروه D رقابت های یورو 2008 در ورزشگاه "تیوولی" اینسبروک اتریش، با نتیجه 2 بر یک مقابل سوئد به برتری رسید. فرناندو تورس ابتدا در دقیقه 15 تیم اسپانیا را پیش انداخت اما زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه 34 تیم سوئد را صاحب گل کرد تا بازی در نیمه نخست با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.

تیم فوتبال اسپانیا در نیمه دوم دیدار و در حالی که بازی در وقت های اضافی دنبال می شد مجددا و این بار توسط دیوید ویا به گل رسید تا به جمع تیم های صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2008 راه پیدا کند. این تیم با تیم دوم گروه C رقابت ها دیدار خواهد کرد.

ویا که در دیدار با روسیه سه گل به ثمر رسانده بود، با گلزنی در دیدار مقابل سوئد تعداد گل های خود را به عدد 4 رساند و به عنوان برترین بازیکن میدان هم انتخاب شد.

اسپانیا روز چهارشنبه در آخرین دیدار مرحله گروهی یورو 2008 طی یک بازی تشریفاتی به مصاف یونان می رود. روسیه هم با سوئد دیدار خواهد کرد.

آراگونس: از بابت داشتن "ویا" خوشبختیم

صعود اسپانیا با گل جادویی ویا

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از راهیابی تیمش به مرحله یك چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا گفت: فكر می‌كنم در این بازی به خصوص در نیمه دوم بهتر از حریف كار كردیم.

به نقل از ایسنا، لوئیس آراگونس ادامه داد: كاملا مشهود بود كه سوئدی‌ها خسته شده بودند و در پی آن ما توانستیم فرصت‌هایی برای گلزنی بدست آوریم.

وی افزود: وقتی درصد مالكیت توپ ما بالا رفت، تیم بهتر از قبل كار كرد. برای سوئد احترام زیادی قائلم آنها یك تیم خوب هستند كه روی توپ‌های بلند خوب كار می‌كنند. ما هم‌چنین از پاس‌های بلند بسیاری استفاده كردیم. چرا كه سرعت تورس در این‌گونه موارد كارساز است.

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا اضافه کرد: وقتی سوئدی‌ها توپ را در اختیار می‌گرفتند، فشار روی بازیكنان ما بیشتر می‌شد چرا كه اكثر سوئدی‌ها 20 سانتی‌متر از بازیكنان ما بلندتر هستند. آنها ما را وادار به یك بازی سخت كردند اما، چون اكثر مواقع توپ در اختیار ما بود، توانستیم موقعیت‌های بسیاری خلق كنیم.

وی درباره گل ثانیه‌های پایانی "ویا" مهاجم تیمش نیز گفت: از بابت داشتن بازیكنی مثل "ویا" خوشبخت هستیم. وی گلی به ثمر رساند كه زدن آن غیر ممكن به نظر می‌رسید. وقتی از بیرون به این گل نگاه می‌كنیم، تعجب می‌كنیم كه چه طور آن را به ثمر رساند.

آراگونس در پایان گفت: من كسی نیستم كه خوشحالی خود را بروز دهم اما، چنین گلی در ثانیه‌های پایانی برایم غیر منتظره بود. زیباترین چیز در آن لحظه خوشحالی بازیكنان نیمكت نشین و تیم اصلی در كنار یكدیگر بود.

لاگر‌بك: شکست در ثانیه‌های پایانی بسیار غم‌انگیز است

صعود اسپانیا با گل جادویی ویا

سرمربی تیم فوتبال سوئد پس از شكست تیمش برابر اسپانیا گفت: باختن در ثانیه‌های پایانی بسیار غم‌انگیز است.

به نقل از ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال سوئد اظهار كرد: در نیمه اول بسیار خوب كار كردیم و توانستیم موقعیت‌هایی خلق كنیم. به هر حال درصد مالكیت توپ اسپانیایی‌ها بیشتر بود و بنابراین توانستند چند فرصت بسیار خوب ایجاد كنند كه در این مورد به آنها تبریك می‌گویم. پیش از این هم گفته بودم كه آنها از نظر پاسكاری بهترین هستند.

وی افزود: در اواسط كار ما بازی را در دست گرفتیم اما، به هر حال این بازی را واگذار كردیم. البته باید طی چند روز آینده خود را برای یك بازی خوب دیگر آماده كنیم. گمان می‌كنم شانس بسیاری برای صعود داریم چرا كه تیم سوئد به اندازه كافی مهره خوب در اختیاردارد.

سرمربی تیم فوتبال سوئد درباره مصدومیت "زلاتان" خاطر نشان کرد: زلاتان از ناحیه زانو دچار مشكل شده بود و ما گفتگوی كوتاهی با تیم پزشكی در این باره داشتیم. بدون شك وی می‌توانست دقایقی بیشتر در زمین باقی بماند اما، ما به این نتیجه رسیدیم كه تعویضش تصمیم بهتری است چرا كه ممكن بود مصدومیتش وخیم‌تر شود.

لاگر‌بك در پایان گفت: تعویض‌هایی كه انجام دادم، خوب بود اما، در نیمه اول زلاتان با ارایه نمایشی در سطح جهانی فرصت‌هایی را خلق كرد كه متاسفانه آنها را از دست دادیم. نمی‌دانم تا چه اندازه به زلاتان وابسته خواهیم بود چرا كه او یك بازیكن فوق‌العاده است. اگر شما بازیكنی در این سطح در اختیار داشته باشید بدون شك بخت پیروزی شما با وجود چنین بازیكنانی بالاتر می‌رود.