تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل سوریه صعود خود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 در....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود ایران، بحران امارات و سوریه

صعود ایران، بحران امارات و سوریه، رضایی

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل سوریه صعود خود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا را حتمی کرد.

به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران شنبه شب طی دیداری از گروه پنجم مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در ورزشگاه عباسیون شهر دمشق به دیدار سوریه رفت و با ارائه یک بازی برتر مقابل میزبان خود به برتری رسید.

برای تیم ملی فوتبال ایران در این بازی غلامرضا رضایی (65) و محسن خلیلی (90) گلزنی کردند تا در فاصله یک هفته مانده تا پایان دور سوم از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 در قاره آسیا، شاگردان علی دایی جواز صعود به مرحله چهارم و نهایی این رقابت ها را به دست آورند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این بازی با ترکیب سید مهدی رحمتی، ستار زارع، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، حسین کعبی، جواد نکونام، فریدون زندی (مجتبی جباری -67)، مسعود شجاعی (آندرانیک تیموریان - 3 + 90)، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی (علیرضا واحدی نیکبخت - 90) و محسن خلیلی بازی می کرد .

قضاوت دیدار سوریه - ایران برعهده "تونگ خان ساتوپ" از تایلند بود. وی در این بازی به "عبدالغدیر داکا" از تیم سوریه و "مسعود شجاعی" از ایران کارت زرد نشان داد.

، صادقی صعود ایران، بحران امارات و سوریه

همچنین حاشیه های این دیدار را در زیر می خوانید:

* حدود سه هزار تماشاگر ایرانی برای تشویق تیم ملی ایران به ورزشگاه عباسیون دمشق آماده بودند.

* پیش از این بازی مقامات فدراسیون فوتبال ایران تعداد سه هزار بلیت را بین زائران ایرانی كه برای زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به دمشق آمده بودند، پخش كرده بودند.

* پس از گل ایران، سوری ها معتقد بودند كه ایرانی ها وقت‌كشی می‌كنند اما داور تایلندی این موضوع را قبول نداشت.

* در حالی كه پیش از این گفته شده بود كه فدراسیون فوتبال ایران قراردادی را با كمپانی دایی امضا نكرده اما در این دیدار هم بازیكنان تیم ملی ایران پیراهن‌های شركت دایی را پوشیده بودند.

* از دقیقه هشتاد به بعد هواداران نا امید تیم ملی سوریه ورزشگاه را ترك كردند.

* تیم ملی سوریه در صورت برد پر گل در دیدار آخر برابر امارات می‌تواند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود كند.

* در دقایق آخر مسابقه برخی از تماشاگران سوریه با پرتاب اشیایی به زمین برای دقایقی در روند بازی وقفه ایجاد کردند.

* در حالی كه پیش‌بینی می‌شد تیموریان پس از پشت سر گذاشتن یك جلسه محرومیت در تركیب اصلی تیم ایران قرار بگیرد بر اساس نظر دایی، ابراهیم صادقی ملی‌پوش سایپا به جای بازیكن جدید تیم فولام در تركیب تیم ملی قرار گرفت.

پاداش هشت میلیونی برای بازیكنان ایران

هر یك از اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود این تیم به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی مبلغ هشت میلیون تومان پاداش نقدی گرفتند.

علی كفاشیان پس از پیروزی ایران برابر سوریه و صعود این تیم به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ‌2010 در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: بر اساس مصوبه كمیته تیم‌های ملی، پس از هر برد تیم ملی در این مرحله، اعضای تیم نفری ‌سه و نیم میلیون تومان پاداش می‌گیرند.

وی افزود: همچنین ما برای صعود تیم به مرحله بعد پاداش 6 میلیون تومانی را در نظر گرفته بودیم كه 5/1میلیون تومان آن پس از برد هفته گذشته برابر امارات به بازیكنان تیم ملی اهدا شد و 5/4 میلیون تومان باقی هم پس از برد برابر سوریه به بازیكنان داده شد. در مجموع پس از این برد به هر یك از اعضای تیم مبلغ 8 میلیون تومان پاداش اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه در صورت برد تیم ملی برابر كویت هم مبلغ 5/3 میلیون تومان به بازیكنان اهدا می شود، درباره صعود تیم ایران به مرحله بعد گفت: پس از گذشت مدتی بازیكنان و كادر فنی به درك خوبی نسبت به یكدیگر رسیده‌اند و شاهدیم كه تیم ملی روز به روز هماهنگ‌تر می‌شود.

وی  افزود: پس از این صعود ما وظیفه داریم كه برنامه تداركاتی قوی را برای رویارویی با تیم‌های قدرتمند تدارك ببینیم. باید طوری آماره مرحله بعد بشویم كه در ابتدای این مسابقات تكلیف صعود تیم ملی به جام جهانی مشخص شود.

کفاشیان در پایان با بیان این كه ما نیاز به بهتر شدن داریم، گفت: حضور صرف در جام جهانی دیگر نمی‌تواند برای ما راضی كننده باشد. باید به گونه‌ای برنامه ریزی كنیم كه به فكر صعود به مرحله دوم جام جهانی باشیم. این توانایی در تیم ملی وجود دارد و امیدوارم با حمایت همه به این هدف برسیم.

دایی: بازی دیدنی ارائه کردیم

سرمربی تیم ملی ایران شنبه شب علت برد ایران در بازی با سوریه و کسب نتیجه دلخواه را بازی دیدنی تیم اعلام کرد.

علی دایی بعد از پایان این دیدار، در گفتگو با خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی گفت : ما دو چهره از تیم ایران شاهد بودیم، در 20 دقیقه اول نیمه اول تیم سوریه بهتر بود، در دقایق بعدی این نیمه ، دو تیم همدیگر را ارزیابی کردند اما نیمه دوم تیم ما بسیار خوب بازی کرد. این گونه بازیها حکم بازی تدارکاتی را دارد و ما هرچه می گذرد بهتر می شویم .

وی سوریه را کشور دوم ایرانیها خواند و خاطرنشان کرد: ما در سوریه با عشق دو عزیز حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بازی کردیم و خدا را شکر که آنان خواسته مان را اجابت کردند و دست خالی برنگشتیم .

دایی همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون فوتبال سوریه را برای برگزاری این بازی و تهیه امکانات برای تیم ایران را بسیار خوب دانست و اظهار داشت: سوریه تیمی خوب است که شانس پیروزی بر امارات را دارد.

عارف سلو: ایران بهتر از همیشه بازی کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه که تیمش شنبه شب برابر تیم ایران دو بر صفر تن به شکست داد، گفت: تیم ایران در این بازی بهتر از همیشه بازی کرد.

محمد عارف سلو بعد از اتمام بازی در کنفرانس مطبوعاتی با با تبریک این پیروزی به دایی و تیم ایران افزود: تیم ایران بسیار خوب و در واقع بسیار بهتر از همه بازیهای قبلی خود ظاهر شد چه از نظر تاکتیک و چه از نظر جای گیری بازیکنان و به همین خاطر پیروز میدان شد.

وی درباره داوری این دیدار خاطرنشان کرد: درست است که داوری اشتباهاتی داشت و حتی چند کرنر و خطا را نگرفت اما نمی توان گفت که شکست ما تقصیر داور بوده است بلکه ما ضعیف بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه افزود: البته دقایق اول ما خوب بازی کردیم اما در نیمه دوم این تیم ایران بود که بازی را در دست گرفت لذا مستحق پیروزی بود.

صعود 8 تیم و حذف چین

صعود ایران، بحران امارات و سوریه، خلیلی

در دیدارهای روز شنبه که در قاره آسیا برگزار شد به غیر از تیم ملی ایران، 7 تیم دیگر جواز حضور به مرحله بعد را بدست آورده که دو تیم پایانی صعود کننده به این مرحله هم پس از دو دیدار حساس و  پایانی عراق – قطر و امارات و سوریه مشخص می شوند. البته از مهمترین اتفاقات روزگذشته می توان به حذف چین از گروه مرگ این مسابقات اشاره کرد.

نتایج دیدارهای روز پنجم از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 به شرح زیر است:

گروه 1:

* چین یک - عراق 2

گل ها: تینگ ژو (33) برای سوریه – عمادرضا (41) و نشاط اکرم (66) برای عراق

* قطر یک - استرالیا 3

گل ها: خلفان ابراهیم(89) برای قطر – برت امرتون(17 و 56) و هری کیول(74) برای استرالیا

جدول رده بندی گروه 1:

1- استرالیا 10  امتیاز، 2- عراق 7 امتیاز- تفاضل گل 1-، 3- قطر 7  امتیاز تفاضل گل 2-، 4- چین 3 امتیاز

(از این گروه استرالیا راهی مرحله بعد شد و  از بین عراق و قطر دیگر تیم صعود کننده از این گروه مشخص می شود)

گروه 2:

* تایلند صفر – ژاپن 3

گل ها: تاناکا(23)، یوجی ناکازاوا(39) و شونسکه ناکامورا(89) برای ژاپن

* بحرین یک – عمان یک

گل ها: فوزی مبارک(41) برای بحرین – اسماعیل سلیمان(72) برای عمان

جدول رده بندی گروه 2:

1- بحرین 11 امتیاز، 2- ژاپن 10 امتیاز، 3- عمان 5 امتیاز، 4- تایلند یک امتیاز

( از این گروه تیم های بحرین و ژاپن راهی مرحله بعد شدند)

گروه 3:

* کره شمالی 2 – اردن صفر

گل ها: هونگ یونگ جو(44 و 72) برای کره شمالی

* ترکمنستان یک - کره جنوبی 2

گل ها: محمد اوکوف(81-پنالتی) برای ترکمنستان - کیم دو هین(86 و 89) و وون هی(14) برای کره جنوبی

جدول رده بندی گروه 3:

1- کره جنوبی11 امتیاز- تفاضل گل 7+، 2- کره شمالی 11 امتیاز- تفاضل گل 4+، 3- اردن 4 امتیاز،4- ترکمنستان یک امتیاز

( از این گروه تیم های کره جنوبی و کره شمالی به مرحله بعد صعود کردند)

گروه 4:

* سنگاپور صفر – عربستان 2

گل ها: عبدو عاطف(37) و احمد الفرایدی(76) برای عربستان

* ازبکستان 3 - لبنان صفر

گل ها: عادل احمدوف(50 و 63) و سرور جباروف(90) برای ازبکستان

جدول رده بندی گروه 4:

1- ازبکستان 15  امتیاز، 2- عربستان 12 امتیاز، 3- سنگاپور 3 امتیاز، 4- لبنان بدون امتیاز

( از این گروه تیم های ازبکستان و عربستان راهی مرحله بعد شدند)

گروه 5:

* سوریه صفر - ایران 2

گل ها: غلامرضا رضایی(59) و محسن خلیلی(3+90) برای ایران

* کویت 2 - امارات 3

گل ها: احمد عجب(52 و 79) برای کویت – اسماعیل مطر(23 و 39) و سیف محمد(90) برای امارات

جدول رده بندی گروه 5:

1- ایران 9 امتیاز، 2- امارات 8 امتیاز، 3- سوریه 5 امتیاز، 4- کویت 4 امتیاز

(از این گروه تیم ایران راهی مرحله بعد شد و از بین امارات و سوریه دیگر تیم صعود کننده از این گروه مشخص می شود)