تبیان، دستیار زندگی
معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: بر اساس درخواست ما و تصویب شورای شهر تهران ، بهای مدیریت خدمات پسماند در سال 87 برای واحدهای مسکونی در نظر گرفته نشده ولی اصناف و واحدهای تجاری باید در سال 87 هم بهای مدیریت خدمات پسماند پرداخت کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون مالی و اداری شهرداری تهران:

رتبه بندی مالی شهرداری را دنبال می کنیم

رتبه بندی مالی شهرداری پیگیری می شود

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: بر اساس درخواست ما و تصویب شورای شهر تهران ، بهای مدیریت خدمات پسماند در سال 87 برای واحدهای مسکونی در نظر گرفته نشده ولی اصناف و واحدهای تجاری باید در سال 87 هم بهای مدیریت خدمات پسماند پرداخت کنند.

دکتر حسین محمد پورزرندی ، پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران در این باره گفت: اخذ بهای مدیریت خدمات پسماند که در اواخر سال گذشته فیش های آن به منازل شهروندان ارسال شد ، مصوبه سال 83 مجلس شورای اسلامی است و دستورالعمل آن هم در وزارت کشور تهیه شده است.این بحث اواخر شهریور ماه سال گذشته در شورای شهر به تصویب رسید و در اواخر سال گذشته به دست شهروندان رسید که با اعتراض آنان روبرو شد.

وی دلیل اعتراض شهروندان را عدم اطلاع رسانی مناسب بیان کرد و گفت: این فیش جایگزین همان بهای خدمات شهری شده است و عدم اطلاع رسانی مناسب باعث اعتراض شهروندان شد که ما به همین دلیل مهلت پرداخت آن را تا خرداد ماه سال جاری تمدید کردیم. از سوی دیگر به خاطر رفاه حال شهروندان با درخواست ما و تصویب شورای شهر تهران بهای مدیریت خدمات پسماند برای سال 87 واحدهای مسکونی در نظر گرفته نشد و شهروندانی که فیش های خود را تا کنون پرداخت نکرده اند می توانند تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

به گفته پورزرندی در سال جاری بهای مدیریت خدمات پسماند فقط برای منازل مسکونی در نظر گرفته نشده است و تمامی اصناف و واحدهای تجازی ملزم به پرداخت فیش های بهای مدیریت خدمات پسماند در سال 87 هستند.

وی ادامه داد: البته به اعتقاد ما در فرمول آن یکسری ناعدالتی ها وجود داشت و بها در جنوب شهر بیشتر می شد که در این زمینه درصددیم با وزارت کشور تعاملاتی داشته باشیم تا در این فرمول تغییراتی حاصل شود.

معاون شهردار تهران سپس به بحث شفاف سازی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ما صورت های مالی شهرداری را طبق قول قبلی ارائه دادیم سپس ارائه گزارش ماه به ماه از وضعیت درآمد و هزینه را در دستور کار خود قرار داده و این کار دشوار و بزرگ را که در مواقعی شرکت های کوچک هم نمی توانند انجام دهند را انجام دادیم.به طوری که در روز پانزدهم هر ماه گزارش ماه قبل را ارائه می دهیم.برای مثال در روز 15 تیرماه گزارش مالی خردادماه را ارئه می دهیم.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: هم اکنون بحث کریدیت ریتینگ یعنی رتبه بندی مالی شهرداری را دنبال می کنیم . هم اکنون شرکت نفت و پتروشیمی و امثال آن این رتبه بندی را دارند. که ما هم آن را دنبال می کنیم.

پورزرندی خاطرنشان کرد: برای این کار باید ابتدا نظامات مالی و بودجه ای را استاندارد کنیم که پس از استاندارد سازی نظام مالی هم اکنون در حال استاندارد سازی بودجه شهرداری هستیم.با این کار حسابرس بین المللی باید بتواند آن را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.از سوی دیگر باید برنامه 5 ساله داشته باشیم و استراتژی شهرداری مشخص شود که ما به دنبال آن هستیم.

وی از انجام مذاکرات با موسسات مالی بین المللی خبر داد و گفت: بزرگترین موسسه بین المللی برای این کار موسسه "فیچ" است که به خاطر تحریم قراردادش را لغو کرد اما ما مذاکرات خود را با چند شرکت دیگر آغاز کرده ایم و امیدواریم ظرف 8 ماه آینده این کار که یک گارانتی برای شهرداری است انجام شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که "آیا برای این کار محدودیت داخلی ندارید؟" ، گفت: نه محدودیتی وجود ندارد زیرا این موضوع در زمان دولت قبلی تصویب شده است.

وی درباره موسسه مالی و اعتباری شهر هم اظهار کرد: این موسسه تنها متعلق به شهرداری تهران نیست و 7 کلان شهر دیگر کشور هم از آن بهره می برند.

پورزرندی درخصوص میزان سهام شهرهای مختلف از این موسه گفت: شهرداری تهران 10 درصد ، شهرداری مشهد 8 درصد ، و شهرداری های شهرهای اصفهان ، شیراز ، اهواز ، کرج ، قم و تبریز هم هرکدام 7 درصد و همچنین صندوق ذخیره کارکنان شهرداری هم 10 درصد از سهام این موسسه را دارا هستند. این دحالی است که 30 درصد این سهام هم پذیره نویسی عام می شود.در ضمن این موسسه می تواند در تمامی مراکز استان ها و شهرستان ها شعبه داشته باشد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران همچنین درباره بحث انحلال سازمان بازنشستگی شهرداری هم گفت: اصلا انحلال سازمان بازنشستگی در کار نبوده است. در شهرداری تهران نسبت شاغلان به بازنشستگان یک به یک است و کسورات یک نفر قطعا کفاف حقوق یک نفر بازنشسته را نمی دهد و نیازهای مالی سنگینی بر دوش صندوق بازنشستگی است از این رو بنا شده تا بررسی ها تا پایان تیرماه در مورد وضعیت سازمان بازنشستگی انجام شود.

روابط عمومی موسسه تبیان